miksi toiset vaatteet haisee pesun jälkeen kuivuttuaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arg

Vieras
Taas saa nakata puhtaita vaatteita takaisin pesuun, kun haisee pahalta? Mistä se oikein johtuu, et toisiin vaatteisiin jää pesun jäljiltä se haju ja toisiin ei. Eikö osa sitten vaan ole päässyt kuivumaan yhtä nopeasti kuin toiset vaatteet? On siis sellainen märäksi mytyksi liian pitkäksi aikaa jätetty haju, vaikka niin ei olisi vaate ollutkaan.

Jos vaate on huonosti lingottu ja kuivuu hitaasti, haju voi jäädä. Jos koneen täyttää liian täyteen, voi olla, että kaikki vaatteet eivät puhdistu, eivätkä edes kastu kunnolla.

Mä oon miettinyt ihan samaa. Jos ne on ne joidenkin vaatteen kuidut vaan sellaiset että vaate haisee...? Meillä on tietyt miehen paidat jotka haisevat ihan joka pesun jälkeen, vaikka muu pyykki ei haisisi. Ulkona jos kuivattaa niin hajua on vähemmän, mutta ei häviä kokonaan.

bakteerikanta. mieheni jätti paidan mökilleen ämpäriin jossa oli vettä, saunassa. sai paidan isältään takaisin, laittoi likomärkänä pesukoneeseen. en ollut silloin kotona. kun tulin kotiin mies ihmetteli miksi paita haisee edelleen. tottakai kun on viikkokausia lionnut järvivedessä!

ps: paita lensi roskiin, kone pestiin kahdesti!

Alkuperäinen kirjoittaja y:
Mä oon miettinyt ihan samaa. Jos ne on ne joidenkin vaatteen kuidut vaan sellaiset että vaate haisee...? Meillä on tietyt miehen paidat jotka haisevat ihan joka pesun jälkeen, vaikka muu pyykki ei haisisi. Ulkona jos kuivattaa niin hajua on vähemmän, mutta ei häviä kokonaan.

Mulla oli yks oma yöpaita, joka haisi, pistin hajunpoistajaa ja haisi vaan edelleen. No pesin uudelleen ja laitoin ulos kuivumaan, niin haju lähti kokonaan.

Sain äidiltä yhden paidan, joka kuulemma haisi jo tunnin käytön jälkeen. Rupesin pesemään paitaa 60 asteessa vaikka pesuohje oli 40 ja kas kummaa, paita oli ihan "normaali".

Mulla on pari sellasta printtipaitaa, jotka haisee inhottavasti, jos ne kostuu esim. hikoilun tai sateen takia päällä tai sitten just kun ottaa pesukoneesta. Ne printit on tehty jollain sellasella materiaalilla vissiin, on vielä ihan eri liikkeistäkin ostettu eikä mitään samaa merkkiä, sattunut vaan kohdalle pari sellasta.