Miksi toiset naiset karttelevat työtöntä naista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Syynä ei ehkä ole työttömyys - mistä sen edes tietäisivät?

Huono itsetunto voi saada kuvittelemaan, että nuo tuossa nyt katselevat minua nenänvarttaan pitkin.

Tai sitten kemiat ei vaan kohtaa: ei kaikista voi tulla ystäviä.

[QUOTE="höh";26099468]Ja mistä ihmeestä ne vieraat tietävät sinun olevan työtön?

Kokemus nenänvartta pitkin katselemisesta on omien asenteittesi luomus eikä mitään muuta.[/QUOTE]

No hyvin pieni porukka,kaikki tietävät että olen työtön.

No jos ne tietää sut työttömäk,s niin todennäköisesti olet vaan valittanut siellä työttömyyttäs, ja kukaan ei jaksa enää kuunnella sitä valitusvirttä.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön;26099484:
No hyvin pieni porukka,kaikki tietävät että olen työtön.
Pienet akkaporukat nyt muodostaa herkästi muutenkin kuppikuntia, mihin ei ulkopuolisia mahdu. Tuskin tuo työttömyydestä johtuu.

Miksi olet työtön? Miksi et ole kouluttautumassa, TEV-jaksolla, vapaaehtoistyössä, järjestöaktiivina?

Jotkut ihmiset keräävät ympärilleen sellaista harmaata aikaansaamattomuuden ja toivottomuuden auraa, jota ei jaksa kohdata, itseäkin kun joskus maailma väsyttää.

[QUOTE="vieras";26099515]Miksi olet työtön? Miksi et ole kouluttautumassa, TEV-jaksolla, vapaaehtoistyössä, järjestöaktiivina?

Jotkut ihmiset keräävät ympärilleen sellaista harmaata aikaansaamattomuuden ja toivottomuuden auraa, jota ei jaksa kohdata, itseäkin kun joskus maailma väsyttää.[/QUOTE]

Käyn kyllä erilaisilla kursseilla ja olen vapaaehtoistöissä.

[QUOTE="vieras";26099515]Miksi olet työtön? Miksi et ole kouluttautumassa, TEV-jaksolla, vapaaehtoistyössä, järjestöaktiivina?

Jotkut ihmiset keräävät ympärilleen sellaista harmaata aikaansaamattomuuden ja toivottomuuden auraa, jota ei jaksa kohdata, itseäkin kun joskus maailma väsyttää.[/QUOTE]

Tää oli hyvin sanottu. Mieluummin sitä hakeutuu samanhenkisten ihmisten seuraan, jotka yrittävät etsiä asioista valoisan puolen, ottaa vastoinkäymiset huumorilla ja mielellään vielä hehkuvat sellaista tarttuvaa ja mukaansa tempaavaa energiaa. Mieliala kun tarttuu herkästi.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön;26099526:

Kyllä minä uskon, että se katselu on sinun itsesi kuvittelemaa. Lähesty itse heitä reippaasti hymyillen ja jutellen ja mene sen kuvittelemasi vähättelyn läpi.

[QUOTE="mä";26099530]Kauanko olet ollut työttömänä? Oletko kuitenkin hyvin kouluttautunut? Yritätkö tehdä oikeasti jotain muuttaaksesi tilannettasi vai huokailetko vain?[/QUOTE]

Aika kauan. Olen kyllä jatkuvasti opiskellut. En mitenkään vaan huokaile vaan tosissani yritän että löytäisin töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön;26099526:
Mikset sitten sanonut sitä? Pelkkä esittäytyminen työttömäksi ei anna kovin mielenkiintoa herättävää kuvaa uudesta ihmisestä.

[QUOTE="vieras";26099547]Kyllä minä uskon, että se katselu on sinun itsesi kuvittelemaa. Lähesty itse heitä reippaasti hymyillen ja jutellen ja mene sen kuvittelemasi vähättelyn läpi.[/QUOTE]

Eräs äiti ei ikinä tervehdi,minä tervehdin. Hänen paras ystävätterensä joka siellä myös on jutteli jo kanssani ja tultiin hyvin juttuun mutta ilmeisesti tämä toinen on puhunut hänelle jotakin koska tämä toinenkaan ei enää halua jutella.

Onko tuo "Meitä työttömiä syrjitään-juttu" joku teidän kotiäippien oma keksimä puoluste huonolle itsetunnollenne?????? Minun tuttavapiirissäni ja muuallakin työttömät ovat ihan tavallisia ihmisiä muiden silmissä eikä heitä kukaan väheksy tai ajattele mitenkään huonompana.

[QUOTE="vieras";26099515]

IHAN TOTTA MUUTEN! Hienosti sanottu! :)

Yhteistyössä