P
Pieni raha se loppujen lopuksi on
Vieras
Ei se raha nyt niin iso ole. Mun ex ei ainakaan saa sitä MILLÄÄN riittämään kuukaudeksi, vaan on aina lainaamassa muilta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:riittääkö ttt todellaki hurvitteluun? mulla ei riittäny kun sain sitä äippärahalla yh:na.
Sillon kun mä sain ttt:a niin kyllä mä shoppailin vaatteita ja sisustuslehtiä yms, koska osasin käyttää fiksusti rahaa esim edullista ruokaa, eikä mennyt rahaa alkoholiin/baareiluun, eikä hirmusti ollut muitakaan kuluja. Koska olin silloin työtön niin en viitsinyt edes ladata matkakorttia, vaan pyöräilin, niin siitäkin tuli säästöä 80e. Kyllä ttt asiakas saa myöskin käyttää sitä rahaa "hömpötykseen" joka tuo itselle hyvää oloa.
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Epäoikeudenmukaista on myös se, että kun me maksetaan lainaa samanverran ellei vähemmän kuin tästä kolmiosta pitäisi maksaa vuokraa, eikä meillä todellakaan ole varaa tehdä ja ostella mitään ylimääräistä ihan vain huvin vuoksi, ei olla oikeutettuja edes asumistukeen, koska ei olla sossupummeja vuokralla. Jes. Näin se yhteiskunta tukee.
Mutta pummit maksavat vuokraa eläkkeelläkin, sinulla on taas omaisuutta.
Mutta eihän ne edes maksa sitä vuokraa vaan me muut kun ei ne loiset mene töihin vaikka mikä tulisi |O
Eli johtopäätös: pummit elää ilmaiseksi koko elämänsä, koska se mitä asumistuki ei kata, sossu maksaa (ainakin tässä meidän tuttavaperheessä on mainostettu että heillä jää hiton isosta kolmiosta Helsingissä vuokraa maksettavaksi "itselle" 150e/kk) plus saavat lähes kaikki kulut katettua tuilla.
Mä en ymmärrä miten jotkut osaa hyödyntää systeemiä niin tehokkaasti. Oon oikeesti aika kateellinen siitä taidosta. Itse jouduin joskus vuosia sitten työttömäksi ja sain takautuvasti toimeentulotukea 2kk:lta 50e. Siihen mennessä olin siis töitä taas saanut.
Siinähän sitten juhlittiin.. Syynä oli, että mies oli "liian hyvätuloinen" eikä tarveharkintaiset perusteet täyttyneet. Miehen palkalla saatiin juuri katettua vuokra ja laskut, rahaa jäi ruokaan parikymppiä. Mutta eihän avoparien toki tarvitse puoliksi vuokria ja laskuja pystyä maksamaan, tai sitten sossun mielestä mun osuuteen riitti 25e/kk. Aika halpaa eläminen Suomessa heidän laskuriensa mukaan![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ....:Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Mutta eihän ne edes maksa sitä vuokraa vaan me muut kun ei ne loiset mene töihin vaikka mikä tulisi |O
Eli johtopäätös: pummit elää ilmaiseksi koko elämänsä, koska se mitä asumistuki ei kata, sossu maksaa (ainakin tässä meidän tuttavaperheessä on mainostettu että heillä jää hiton isosta kolmiosta Helsingissä vuokraa maksettavaksi "itselle" 150e/kk) plus saavat lähes kaikki kulut katettua tuilla.
Mä en ymmärrä miten jotkut osaa hyödyntää systeemiä niin tehokkaasti. Oon oikeesti aika kateellinen siitä taidosta. Itse jouduin joskus vuosia sitten työttömäksi ja sain takautuvasti toimeentulotukea 2kk:lta 50e. Siihen mennessä olin siis töitä taas saanut.
Siinähän sitten juhlittiin.. Syynä oli, että mies oli "liian hyvätuloinen" eikä tarveharkintaiset perusteet täyttyneet. Miehen palkalla saatiin juuri katettua vuokra ja laskut, rahaa jäi ruokaan parikymppiä. Mutta eihän avoparien toki tarvitse puoliksi vuokria ja laskuja pystyä maksamaan, tai sitten sossun mielestä mun osuuteen riitti 25e/kk. Aika halpaa eläminen Suomessa heidän laskuriensa mukaan![]()
Ei siinä mistään systeemien hyödyntämisestä ole kyse. Toimeentulotuki myönnetään kaikille samoilla kriteereillä, ihan jokaiselle lasketaan samalla kaavalla. Menoiksi otetaan kaikilla samat tietyt laissa säädetyt asiat huomioon, ei esim. mitään visa-laskuja tai lainanlyhennyksiä. Jos näiden pakollisten menojen jälkeen jää käteen avoparilla vähemmän kun 700e, saa toimeentulotukea. Ei se mitään systeemin hyödyntämistä ole vaan perusmatematiikkaa. Sinun kohdallasi ei ole toimeentulotuen kriteerit täyttyneet, siksi et saanut rahaa. Eli et ole oikeasti tarvinut toimeentulotukea. Ei siitä ole syytä olla katkera. Päätöksessäsi on kyllä ollut perusteet sille miksi sinä et ole tukea saanut.
Omituista väitettä että tuet olisi liian isot, kun ne ovat jääneet 90-luvun tasolle ja ovat siten ennemminkin liian pienet. Te jotka väitätte että ne ovat liian isot, kokeilkaa ihan huviksenne elää 400eurolla kuussa, ja tulkaa sitten tänne valittamaan.
Ihan pötypuhetta sekin ettei toimeentulotukea saavan tarvisi tehdä mitään. Jokaiselle tehdään suunnitelma joka tähtää yksilön kuntoutumiseen työelämään. Eli joutuu kursseille ym. joista maksetaan 8e päivä kulukorvausta. Jos ei suostu,niin kas vain, toimeentulotuki laskee 20%.
Oikeasti on rahankäyttöttaidoissa vikaa jos rahaa ei jää mihinkään kahden työssäkäyvän taloudessa. Syytä voi etsiä ylisuurista lainoista, johon suomalaiset etenkin syyllistyy. Pitää olla talot ja autot, vaikkei niihin olisi edes varaa. Toimeentulotukea saavalla ei taas ole mitään omaisuutta, ei saa olla säästöjä, autoa tai asuntoa.
Jos köyhyys on itseaiheutettua, niin miten sitten sairaat työkyvyttömät, vammaiset ja mielenterveysongelmaiset, pitäisikö heidät jättää oman onnensa nojaan täysin yhteiskunnan ulkopuolelle?
Se on helvetin hyvä puhua täällä teidän terveiden ihmisten, jotka eivät ole elämässään mitään vastoinkäymisä kokeneet. Ette te oikeasta elämästä tiedä mitään, on niin paljon asioita jolloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin elää tukien varassa. Totta sekin ettei kaikille suomen 200 000 työttömälle riitä ne 50 000 vapaata työpaikkaa mitä suomessa on tarjolla tällähetkellä.