Miksi toi lapsi ei nuku???????????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toosa

Vieras
Huutanu jo puoltoista tuntia. Ei kelpaa tissi.
Aina aloitettu iltatoimet puoli kasilta, nukahti tänäänki jo kahdeksalta, heräs yhdeksältä itkemään, tutti ei kelpaa, ei mikään muu ku syli, ja sitte siihen nukahtais, mutta en tod halua opettaa sylinukkujaksi... :( Vauva on nyt 4kk.
Eilen annoin periksi yhden aikaan, ja nukutin viereen, nostin sitte sänkyynsä ja heräs normaalisti syömään viiden aikaan.
Kakka on ehkä vähän kovemmalla kun normaalisti, aloitettiin lisäruoat pari viikkoa sitten. Itkettää kun tuntee olon ihan riittämättömäksi.. :(

jotakin uutta nyt on pienen mielessä..mä nukuttaisin viereen jso siihen kerta nukahtaa..ja vielä siirtäminenkin onnistuu..mutta mulle onkin tärkeintä että saadaan kaikki nukuttua,myöhemmin sit ehkä hakkaan päätä seinään aj kyselen täältä neuvoja miten saada nukkumaan ilman vieressä nukuttamista!
mutta vauvasi on vielä pienen pieni.ehkä se haluaa vaan turvaa äidin/isän vierestä!

Mie oon kyllä nukuttanut syliin/viereen jokaisen vauvan, tai siis tissille. se on musta niin lyhyt aika kun vauva viihtyy sylissä. sitten kun alkaa liikkumaan niin ei saa syliin kovin pitkäksi aikaan.
no toivottavasti ei mitää hulluja tule vaikka on nukahtaneet mun syliin muutaman kuukauden.
toki olen sitten omaan sänkyyn laittanut ja 2v kaikki on olleet jatkettavissa sänyissä.
ja vauvoilla on omat rytminsä eikä niitä voi paljoa muutella.
Jos syli, ruoka, huomioiminen ei kelpaa niin sitten vauva on kipeä.
mutta kyllä se siitä, lupaan sen.

Meidän pian 3 kk vanha likka nukahtaa myös vaihtelevasti. Päivällä saattaa nukkua neljäkin tuntia kerralla tai sitten nukkuu vaan 10 minuutin pätkiä muutamat. ( kuten eilen ja tänään ).
Ja iltaisin nukahtaa ainoastaan turvakaukalossa kannettaessa. Siinä nukkuu hetken ja sitten siirrän nukkuvana omaan sänkyyn. Herää yöllä kerran tai ei ollenkaan syömään. =)
Oletko kokeillu tuota turvakaukaloa? Jos nukkui sen verran ettei meinaa enää saada unen päästä kiinni jos vaikka on vatsavaivoja? Ja kuitenkin nukuttais ja kiukuttaa sen takia.
Kannattaa kokeilla =)

Siis mitä helv? 4 kk vauvaa ei haluta opettaa sylinukkujaksi? Minä olen tyytyväinen, kun jotenkin saan nukahtamaan nuo kaksi. Toinen 4 kk ja toinen 2 v 3 kk ja vieläkin nukutetaan viereen........

Pitäisin sylissä tai nukuttaisin viereen, jos sillä tavalla kerta rauhoittuu eikä häiritse sinun untasi. Meillä molemmat lapset nukkuivat vieressä "tissi suussa" ja omiin sänkyihin siirtyminen vanhempana kävi aivan kivuttomasti.

En kyllä raskisi 4kk vanhaa itkettää sängyssään, vaan ottaisin syliin. (Sanoo äiti joka on tällä viikolla opettanut 10kk ikäistään nukahtamaan sänkyynsä... )

Niin, tiiä tuota sitten, jos ei nukahda omin avuin, niin taitaapi se taas mun viereen köllähtää... :/
AAAARGH!!!
Hampaita tosiaan tekee varmaan, kun on ikenet "valkoiset" ja kuolaa tippuu hirmusti. Reppana, tuntuu ilkeeltä huudattaakkaan yksinään tuolla.

Mutta show must go on! :D

Itse olen kyllä nukuttanut lapsen viereen tai syliin, ihan miten nukahtaa ja perhepedissä nukutaan kaikki yöt. Perustelen tätä ratkaisua sillä, että miltei kaikki pienet vauvat tarvitsevat vanhemman läheisyyttä nukahtaakseen. Ja herätessä kun lapsi huomaa että isi ja äiti on vieressä, on olo turvallinen ja uudestaan nukahtaminen helppoa, ellei ole nälkä. Läheisyys tuo lapselle turvaa!

Alkuperäinen kirjoittaja toosa:
Niin, tiiä tuota sitten, jos ei nukahda omin avuin, niin taitaapi se taas mun viereen köllähtää... :/
AAAARGH!!!
Hampaita tosiaan tekee varmaan, kun on ikenet "valkoiset" ja kuolaa tippuu hirmusti. Reppana, tuntuu ilkeeltä huudattaakkaan yksinään tuolla.

Mutta show must go on! :D

älä nyt noin piedntä huudata! Ota syliin jos ei muuta hätää ole. Eihän ns unikoulujakaan noin pienille!

Älä ihmeessä huudata pikkasta. Se on vielä niin pieni että tarvitsee sitä syliä ja äitiä kun on pahamieli.
Minä en kyllä huudata vaikka nukahtaminen vaikeaa onkin. Eikä meillä sellasta suoraa huutoa ole ollukaan vaikka kiukkuaa ja kitisee usein. Syli+tissi+hyräily+silittely+keinuttelu ;) Tai jos ei muu auta niin meidän neiti rauhottuu kun laittaa lattialle peiton päälle ja ottaa vaipan pois ;)

Yhteistyössä