Miksi todellliset ystävät puuttuu?

  • Viestiketjun aloittaja x
  • Ensimmäinen viesti
x
Olen ihmetellyt miksi minulla on niin vähän ystäviä. Minua pidetään "hyvänä tyyppinä" mutta kaverit on vähissä. Luulemani kaverit/ystävät paljastuvatkin välinpitämättömiksi ja huomaan etteivät halua juurikaan pitää yhteyttä. Olen miettinyt tätä asiaa, että olenko kuitenkin huonoa seuraa? Vai mistä voisi kiikastaa? Miehet taas viihtyvät seurassani hyvin, mutta ihan kaveripohjalla olevia mieskavereita minulla ei ole. Olen sinkku ja silloin kaipaisi kavereita mutta huomaan melkein aina olevani se joka ottaa yhteyttä. Harvoin minua pyydetään mihinkään.
 
ev
sama juttu. kun esim. duunissa tutustun ihmisiin, kaikki tuntuu tykästyvän minuun, saan hyvää palautetta jne. kuitenkaan omassa elämässäni minulla ei ole YHTÄÄN ystävää. ei yhtään. jotain miehen kavereiden vaimoja tapaan kerran vuoteen jossain ns pakollisessa tilanteessa, mutta siinä se. ja nääkin vaimot aina ihan innoissaan kun tapaavat mua ja pyytelevät kahville jne, mutta sitten koskaan ei kuitenkaan yhteyksiä pidellä.

olenkin todella yksinäinen. ainoat aikuiskontaktit minulla on mieheni ja äitini.
 
:)
No jos kerta kutsu on käynyt niin mikset ite ota yhteyttä että oisin tulossa nyt/ huomenna yms.. Moni ihminen (kuten minä) sanon että tulkaa käymään kun teille sopii joten pallo jää kaverille että itse ilmottaa koska heillä on aikaa kyläillä...

Olisiko myös itsellä hyvä laittaa vaiks viestiä et voidaanko nähdä??? jos sitte ei tule pyyntöä kylään ym niin vika on toisessa eikä juurikaan sinussa :)
 
ap
En varmaan siis ole ainoa maailmassa tämän asian kanssa. Silloin kun on mies tai poikaystävä ei haittaa niin paljon jos ei ole kavereita mutta olen ihmetellyt miksi joillain ihmisillä kavereita on pilvin pimein ja joillain ei yhtään tai tosi vähän siis vaikka ei olisi mitenkään ikävä ihminen.
 
huono ystävä
Mulla sama ongelma, todella läheisiä ystäviä ei ole. Aika läheisiä muutama. Jotenkin vaan olen hankala persoona ja heti kun muhun tutustuu vähänkään paremmin ni sitä pidemmälle ei koskaan mene. Ja haluaisin nimenomaan ystäviä jotka hyväksyisivät minut tällaisena enkä halua muutta jotta olisin parempi kaveri.
 
xylitoljenkki
No jos kerta kutsu on käynyt niin mikset ite ota yhteyttä että oisin tulossa nyt/ huomenna yms.. Moni ihminen (kuten minä) sanon että tulkaa käymään kun teille sopii joten pallo jää kaverille että itse ilmottaa koska heillä on aikaa kyläillä...

Olisiko myös itsellä hyvä laittaa vaiks viestiä et voidaanko nähdä??? jos sitte ei tule pyyntöä kylään ym niin vika on toisessa eikä juurikaan sinussa :)
Mulle käy usein niin että kun otan yhteyttä ja kutsun kylään, niin se pallo todellakin jää sinne kaverille eikä tule takaisin ihan helposti.
 
Mistä tunnet sä ystävän
Ja valitettavasti oikeita ystäviä ei pääse edes tunnistamaan ennkuin oikein tiukassa paikassa tai elämänmuutoksessa ...
Sentään bailaaminen tai muut hupimenot ja kaverina oleminenhan on aika kevyttä - ja edelyttänee just mukavan ja mukautuvan mainetta ?
Mullakin on käynyt niin että pulmatilanteissa sitten tietyt 'ystäviksi' luullut karsiutuu kannoilta.
Eikä silloin auta pyynnöt tai selitykset tai anomiset - selkä kääntyy jos on kääntyäkseen.
Toki näihin etääntymisiinkin voi olla 'hyvä' syy - eli sain lapseni yksin - jolloin lapsettomuudesta kärsivien kanssa viileni välit - olisin kaivannut ystävän tukea , mutta raskaus ja vauva oli toisaalta arka asia. Tai vieras ?
Tai muutuinko minä ?
Mene ja tiedä ?

Toisaalta - hankalassakin elämätilanteessa muodostetut ystävyydet voivat osoittautua oikeiksi ja vahvoiksi - noin jatkossa.
Ja hauskanpidossa tulleista ystävistä voi tulla muutakin kuin biletyskavereita.


Ystäviin - tai tuttaviin , joista voi tulla ystäviä - ei kuitenkaan voi suhtautua omistavasti.

Ja toisaalta - luulen että vähillä ystävillä varustettu saattaa pariutua nopeammin - on luultavasti tarvetta pariutua enemmän. Laaja ystäväpiiri voi jopa ehkäistä pariutumista - on muutenkin menoa ja seuraa.
 
ev
minä menetin juuri ystäväksi luullun ihmisen siksi koska ensimmäistä kertaa 5vuoteen sanoin hänelle ns. vastaan jossain. hän kusi minua nilkkaan ja kun toin loukkaantumiseni ilmi, menikin välit.
 
Anna meren se selvittää
Niin tuli vielä mieleen , että ehkä se 'avoimuus' auttaa ystävystymään - jos olet suht inhimillinen ja jaat jonkin osan elämääsi , jossa teillä on jotain yhteistä.
Ja aloitteita toki pitää tehdä.
Tai kutsuihin vastata - konkreettisesti - 'Kävisikö ensi sunnuntaina se kyläily, vai olisiko tiistai-ilta parempi ?' - silleen että toiselle jää mahis perääntyä , ja toisaalta mahis ilmaista parempi aika ?
 
"vieras"
En varmaan siis ole ainoa maailmassa tämän asian kanssa. Silloin kun on mies tai poikaystävä ei haittaa niin paljon jos ei ole kavereita mutta olen ihmetellyt miksi joillain ihmisillä kavereita on pilvin pimein ja joillain ei yhtään tai tosi vähän siis vaikka ei olisi mitenkään ikävä ihminen.
Tämä on muuten totta. Minulla on muutama ihminen, joita voin kenties nimittää ystäväkseni. Tapaamme lähinnä keskenämme, koko porukalla tarkoitan. Ei minullakaan ole varmaan sitten kouluaikojen ollut ketään niin läheistä, jolle voisi soittaa milloin vain ja pyytää istumaan iltaa. Baarissa en ole käynyt vuosiin. Aluksi ei haitannut, en käytä paljon alkoa, mutta olisi joskus sentään kiva käydä. Tällä hetkellä ei ole ketään ketä pyytää.

Sitten kuulee tutun tuttujen "valituksia" siitä, miten taas on niin ja niin monet ylioppilasjuhlat ja kesähäät tiedossa eikä milllään jaksaisi mennä. Eipä ole tuollaistakaan ongelmaa.
 
Kuka vierelles jää
Niinkuin EV:llä - minusta tuntuu että jotkut ystävyydet perustuvat jollaintapaa hassuille tai epäterveille kemioille -
eli teilläkin sinä kelpasit joojoo naisena.
Tai musta tuntuu , että joillekin ystäville on herkkua kuulla kurjia kuuumisia - aina kyselevät sitä_arinta_ja _kipeintä juttua - 'onko X vielä näin ?' Tietäen samalla satuttavansa , mutta on niin mukava kuulla kun toisella menee yhä ko asia huonosti ja ko haavan avaaminen satuttaa ...
Edellämainittukin kai toimi aikansa- kun oli itsellä vielä tarve puida ko asiaa - nyttemmin unohtaisi jo mieluummin...

Ihmissuhteita on erilaisia.
 
"vieras"
Mä olen jo ihan hyväksynyt sen tosiasian, että todellisia ystäviä ei ole. Kaikkea pinnallista säätöä ja kaveruutta kyllä.
Aika monta puukkoa on tullut selkään. Mä olen sitä mieltä että kaikki naiset puukottavat toisiaan joka käänteessä ja heti kun mahdollista.
 
"Reppuli"
Minulla on kuten alkuperäisen viestin kirjoittajalla -- ei oikein ole ketään. Kaikki muut tutustuvat ja saavat kavereita, vaihtavat puhelinnumeroita, käyvät drinkeillä jne. Ihan kaikkialla siis -- lukiossa, yliopistolla, kielikursseilla, tanssitunneilla, ja nyt mammana hiekkalaatikolla. Mutta en minä. Toki juttelen muiden kanssa -- olen aika puhelias ja spontaani -- mutta huomaan itsekin, ettei kenenkään kanssa oikein tosissaan synkkaa. Tiedän, että olen henkilönä ehkä hieman "hankala" -- en ole yhtään sellaista "joojoo"-tyyppiä, ja arvonikin ovat hyvin erilaiset kuin muiden (olen mm. ihmisoikeus-, eläinoikeus- ja kehitysmaa-aktivisti), vaikka en tuo omia arvojani esille yhtään sen voimakkaammin kuin kukaan muukaan.

Joskus sattumalta muodostuukin yhteys jonkun kanssa, mutta ne aina päättyvät. Johonkin. Ja olen niin kyllästynyt menettämään ihmisiä, ystäviä. Kun tiedän, että se on minun vikani. Ja nykyään aina, kun jonkun kanssa tulee jotain yhteyttä, niin heti rupeaa pelottamaan, että pian minä tämän kuitenkin menetän. Ja sitten tajuan taas olevani jollain lailla vääränlainen, hirveä ihminen.

Minusta tuntuu pahalta, kun muut ramppaavat ties kuinka monennessa kesähäässä ja lasten ristiäisissä, ja edes paras ystäväni ei kelpuuttanut minua yhdenkään lapsensa kummiksi! Koko sydäntä särkee se.

Minäkään en erityisesti halua muuttua, ainoastaan parempi ihminen yritän koko ajan olla. Haluaisin vain, että jokin kestäisi. Ja ettei menettäminen sattuisi näin paljon. Tai että ymmärtäisin, miksi menetän kaikki ihmiset, ja jos se on jotenkin oma vikani, niin voisin yrittää korjata toimintatapani, jos toimin jotenkin väärin muita kohtaan.

Jaksamista kaikille!
 
"Neith"
moni saattaa olla niinkuin minä, haluaa kyllä että on ystäviä, kavereita jne. mutta ei ehdi/jaksa pitää yhteyttä samalla tavalla kuin jotkut haluavat/vaativat

mulla menee viikkoja ilman että olen yhteydessä kehenkään kaveriini, ei nähdä montaakaan kertaa vuodessa.. eri elämäntilanteet ja aikataulut, sekä myös asuinpaikkojen välimatkat vaikuttavat paljon

monella aikuisikään ehtineellä on jo se vakiintunut elämä, perhe jonka takia uusia ystävyyssuhteita saattaa olla hankala pitää yllä.
lapset saattavat aiheuttaa sen että kyläilyt ja yhdessä tekemiset ovat harvinaista herkkua
 
"hippu"
Mulla ei oo yhtään ystävää eikä edes kaveria. Ja se vamastikin johtuu ihan musta ittestäni.
Tähänastisen elämäni aikana mulla on ollu kaksi ystävää, molempien kanssa tajusin lopulta että ovat mun "ystäviä" vain siksi että hyötyivät minusta ja pystyivät pomottamaan mua ja varmaan sitten tunsivat ittensä jotenkin paremmiksi.
 
"vieras"
Muutin kaksi vuotta sitten uudelle paikkakunnalle, josta en tuntenut ketään. Olen löytänyt muutaman tosi hyvän ystävän. Yksi on sellainen, jonka kanssa ollaan ihan samalla aaltopituudella. Huomaan, että entiset ystävyyssiuhteet ovat paljon pinnallisempia.

Sain ystäviä, koska olin reilusti oma itseni ja lähdin mukaan harrastuksiin yms.
 
"joo"
Ei mullakaan ole. Mutta se johtuu kyllä vaan pääasiassa itsestäni. Kun vanhemmiten on niin tarkka, eikä kelpuuta paljon ketään. Kun mitä tekee epäluotettavilla ihmisillä? ei mitään.

Nuorempana en olisi katsellut opiskelukavereitaj a naureskellut partaani, että voi että tuo tyyppi on läpinäkyvä. hakee selvästi vaan vaikutusvaltaisia verkostoja, kenestä voi olla eniten hyötyä tulevaisuudessa ja yrittää verkostoitua. ei etsi oikeita ystäviä jne.

Eli ihmiset joita kelpuuttaa ovat harvassa.

Se tekee kipeää, jos kerran kelpuuttaisi jonkun ihmisen, ja se ei kelpuuta itseä. tekstailin kivalle tutulle ja ehdotin tapaamista, mutta ei vastannut mitään.

Pidän itseäni ennen kaikkea luotettavana, rehellisenä, jos jotain sanon tekeväni, sen teen. Olen kiinnostunut monista asioista ja työkavereiden aj opiskelukavereiden kanssa riittää juttua. Mutta useimmiten syvempi tutustuminen ei ole "mun juttu". Riittää että on perhe ja lapset. Hyvin harvoin kelputtaisin ketään. ja sitten jos kelpuutan jonkun kerta vuoteen, se ei minua. nyyh.
 

Yhteistyössä