Miksi tllä pädetään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnellinen ilman 2+
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onnellinen ilman 2+

Vieras
Olin noin 4 kuukautta pois Kaksplussasta. Tänään tulin vilkaisemaan ja tajusin, että miten paljon onnellisempi olin ne muutaman kuukauden, kun en lukenut aikuisten ihmisten riitelyä, haukkumista ja pätemistä siitä; " kuka on paras ÄITI "

Täällä ihmiset ei tunnu käsittävän sitä että on muitakin tapoja kuin se oma. Tämän näki tänään mm. päivähoito -keskustelusta
Sinun ei tarvitse laittaa lastasi tarhaan alle 3 -vuotiaana, mutta ne jotka laittavat eivät ole sinua huonompia.

Siinä osalle teistä mietittävää, miksi ei voida ymmärtää muita ja ollaan lapsellisia arvostelemall muitten tapoja elää ja tehdä.

Meinaatteko siirtää ahdasmieliset "vain minä olen oikeassa" -ajatusmaailmanne lapsillenne?

Mä muuten ihan huvikseni luin tuossa yks päivä tosi vanhoja ketjuja.
Ihmiset olivat aikoinaan palstalla huomattavasti parempikäytöksisempiä ja todella mukavia toisilleen. Nykyään kuittaillaan joka asiasta.:O Mikököhän on muuttunut, vai sainkohan väärän käsityksen?
Vanhimmat palstalaiset varmaan tietäsivät onko sävy nykyään ihan toinen, kuin ennen.
Vai satuinko lukemaan sattumalta vain ne kivat ketjut (niitä oli kyllä monia).

Mä muuten ihan huvikseni luin tuossa yks päivä tosi vanhoja ketjuja.
Ihmiset olivat aikoinaan palstalla huomattavasti parempikäytöksisempiä ja todella mukavia toisilleen. Nykyään kuittaillaan joka asiasta.:O Mikököhän on muuttunut, vai sainkohan väärän käsityksen?
Vanhimmat palstalaiset varmaan tietäsivät onko sävy nykyään ihan toinen, kuin ennen.
Vai satuinko lukemaan sattumalta vain ne kivat ketjut (niitä oli kyllä monia).

Luit ne kivat ketjut, samaa vittuilua täällä on aina harrastettu. Voi olla, että moni ei enää edes jaksa rautalangasta vääntää asiaansa, kun ei sitä kuitenkaan tajuta, on vaa helpompaa sanoa "syö paskaa".

Kyllä kaikki toooooosivanhat palstalaiset sanoo, että meno on muuttunut palstalla ja paljon. Mun palstailuaikananikin näkyy muutos selvästi. (2008 ->)

Ihan se aktiiviuuden taso on minun aikanani laskenut, ja se tuo mukanaan juuri tuon, että p*ska valtaa laaksot ja kukkulat, silmänkantamattomiin.

Kun oli paljon aktiivisia kirjoittajia, sen huomasi osallistumisena ketjuihin, niihin tuli oikeita vastauksia ja p*skan osuus jäi vähemmälle. Eli täyspäistä porukkaa oli enemmän mukana aina.

Kannustaminen ja empatia on hävinnyt lähes olemattomiin. **ttuilu selvästi lisääntynyt. Kyynisyys on kylmäävää.

ennen tuli ketjuun paljon onnitteluja ja kannustusta, jos aloittaja oli jotain onnistumistaan hehkuttamassa. Näytti siltä, että osattiin ihan oikeasti iloita toisen puolesta.

Varmaan nettiaika, jota elämme tekee tehtävänsä. Uutuudenviehätys näkyi vielä pitkälle 2000-luvun puoleenväliin -

sen jälkeen on fb ja muut vyöryneet tilalle ja uudentyyppinen netissä hilluminen taas muutti tämän tyylisten palstojen dynamiikan, ja romahdutti aktiivisuuden.

Vain p*ska jäi jäljelle. :D

Me olemme tämän maapallon viimeiset dinosaurukset (tai ainakin minä olen).:rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Data ja Lispetti
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29379341:
Luit ne kivat ketjut, samaa vittuilua täällä on aina harrastettu. Voi olla, että moni ei enää edes jaksa rautalangasta vääntää asiaansa, kun ei sitä kuitenkaan tajuta, on vaa helpompaa sanoa "syö paskaa".

Ei ennen tilanne ollut näin paha. Mutta ei tilanteen muuttumiseen tarvitse montaa uutta kirjoittajaa, jotka haluavat haukkua yms. Voi olla että ei ole kyse kuin kourallisesta ihmisiä, jotka hoitavat enimmän lyttäilyn.

Yhteistyössä