Miksi teillä on synnytys käynnistetty?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
nuk
Alkuperäinen kirjoittaja VanillaVanilla:
en oo muuten kuullu et vesien menon jälkeen ei olis alkanu supistukset :eek: yleensä ne on kaikilla vaan voimistuneet
mulla muuten noissa kaynnistyksissa on kalvojen puhkaisu lopettanut jo laakkeilla aikaan saadut saannolliset supistukset kuin seinaan :eek: pakko on ollut tipalla saada supistukset takaisin

mulla
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
38+ viikolla suuren painoarvion takia esikoinen
saako kysyä mikä oli painoarvio ja mikä oli sit synnyttyä oikea paino, aattelin vaan et mistä arvioista käynnistelevät, itselläkin ison sf-mitan takia painoarvio tulossa.
Saa toki. Arvio oli 4400g ja aika hyvin piti paikkansa. Painoa seurattiin äitipolilla jo 33 viikolta alkaen. Itse sain päättää, että halusinko käynnistyksen.

yliaikaisuuden, oli mennyt jo 17 päivää yli, ja koska itse halusin. Lääkäri olisi halunnut odottaa vielä mutta sairaalassa kysyttiin sitten mitä minä itse haluan ja sanoin suoraan että haluan että vauva syntyy jo.
En kyllä tiiä miten isoksi vauva olisi kasvanut jos oltais odotettu vielä ku syntyessään vauva oli sitten 4940g. Mutta painoarvion mukaan oli n.3,6kg niin senkin takia lääkäri ajatteli että voidaan vielä odottaa...

Keittiönoita
en oo muuten kuullu et vesien menon jälkeen ei olis alkanu supistukset :eek: yleensä ne on kaikilla vaan voimistuneet
Mulla ei alkanut. Odoteltiin ja odoteltiin, mutta mitään ei tapahtunut. Vedet meni kotona, sitten makasin tuntikausia synnärillä. Söin aamiaista ja puuhastelin omiani. Ei supistuksen supistusta. Lopulta lääkäri totesi, että parasta alkaa käynnistelemään. Mulla tän tokan synnytys kestikin virallisesti kauemmin kuin ekan, vaikka omasta mielestäni "synnytin" vain muutaman tunnin. Mutta kun se synnytys katsottiin alkaneeksi lapsivedenmenosta, niin pitkähän siitä silloin tuli.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
38+ viikolla suuren painoarvion takia esikoinen
saako kysyä mikä oli painoarvio ja mikä oli sit synnyttyä oikea paino, aattelin vaan et mistä arvioista käynnistelevät, itselläkin ison sf-mitan takia painoarvio tulossa.
Saa toki. Arvio oli 4400g ja aika hyvin piti paikkansa. Painoa seurattiin äitipolilla jo 33 viikolta alkaen. Itse sain päättää, että halusinko käynnistyksen.
kiitti tiedosta. kun mulla toi esikoinen käynnistettiin yliaikaisena rv 41+3 ja oli yli 4100g niin ei haluais samaan tän seuraavan kans joutua

Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulla ei alkanut. Odoteltiin ja odoteltiin, mutta mitään ei tapahtunut. Vedet meni kotona, sitten makasin tuntikausia synnärillä. Söin aamiaista ja puuhastelin omiani. Ei supistuksen supistusta. Lopulta lääkäri totesi, että parasta alkaa käynnistelemään. Mulla tän tokan synnytys kestikin virallisesti kauemmin kuin ekan, vaikka omasta mielestäni "synnytin" vain muutaman tunnin. Mutta kun se synnytys katsottiin alkaneeksi lapsivedenmenosta, niin pitkähän siitä silloin tuli.
Mulla oli sama tilanne, ja synnytys katsottiin alkaneeksi siitä kun supistukset alkoivat olla säännöllisiä, ei vesien menosta.

vauvan pienen painon vuoksi 38+4 ja toinen 38+2 (oli sovittu käynnistys päivä) tai siis tää kakkonen käynnistyi itsestään 38+1 ensimmäinen 2065g ja toinen 2690g. Molemmista olin vielä vuodelevossa 26+ asti ja esikoiselta olin 3cm auki ja toiselta 5cm käynnistys hetkellä...

Yhteistyössä