Miksi teillä on aina joku tietty aika kun paljastatte lapselle mitä on esim homous, miten lapset tehdään tai muuta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyteri

Vieras
Miksi se pitää yhtäkkiä paljastaa, miksi ne ei voisi kuulua ihan normaaliin keskusteluun koska tahansa ja olla läsnä ns aina? Miksi jotain tuollaista pitää edes suunnitella, voihan sitä ihna pienestä pitäen selittää että sedät tykkäävät toisistaan kuten selität isän ja äidin rakkaudesta ja halauksistakin?

Kysyn puhtaasti mielenkiinnosta, en kritisoiden.

No ei kai useimmilla mitään semmoista tiettyä aikaa olekaan, vaan nimenomaan yritetään vastailla järkevästi sitä mukaa kun lapsi niitä asioita kysyy.

Ite oon huomannut vaan amerikkalaisissa sarjoissa ja elokuvissa tällaista, että on jokin suuri hetki jolloin niistä asioista voidaan puhua, eikä silloinkaan onnistuneesti.

No voihan noista asioista keskustella ihan koska vain, mutta se keskustelun sisältö ja informaation taso kuitenkin vähän vaihtelee ikätason mukaan. En nyt ehkä alle kouluikäiselle jaksaisi selittää, mikä ero on avioliitolla ja rekisteröidyllä parisuhteella enkä antaisi ehkäisyneuvoja.

Siis kuka suunnittelee jotain aikatauluja?Toimiiko se niin,että merkitään kalenteriin seuraavan vuoden tammikuun viidenteen "käy keskustelu homoista" ja saman vuoden syyskuun ensimmäiseen, että "kukat ja mehiläiset"?Me ollaan kans kerrottu sitä mukaa asiat kun nuo niitä kyselee.

Niinhän se tuleekin kerrotuksi. Asia tulee lapsen tietoon niin, että siitä on ollut puhetta jossakin, joko kotona tai jossakin muualla ja sitten lapsi haluaa tietää lisää ja kysyy. Ihan luonnollisesti.

Mo kyllä tiedän että monet panttaa esim seksi- ja homo-asioita kunnes lapsi 'vähän vanhempi'.

Mä just ihastuin lapseeni kun pari päivää sitten paukautti ekan tän tyylisen kysymyksen ja kysyi että miks te halaatte :D
Ja siis seisottiin vain sylikkäin lapsiin päin ja katsottiin kun söivät iltapalaa tai jotain tän tyylistä, oli kyllä hauska hetki :)

Mä olisin vaikka nyt valmis selittämään lapselle miten lapsia tehdään ja mitä homot on. Ei musta näille asioille ole oikeeta tai väärää aikaa, jos lapsi ei ymmärrä niin sitten käsitellään uusiks taas vähän ajan päästä kun taas kiinnostaa. Ei nää jutut ole niin vakavia ja hyvähän niistä on keskustella hyvässä fiiliksessä alusta asti :)

Meillä se tietty aika on ollut silloin, kun lapset niistä asioista kiinnostuvat ja kyselevät.

Homous on lapsille ollut tuttua aina, mutta homo-termiä eivät ole tunteneet sillä en minä homotutuista puhu sitä sanaa käyttäen, vaan ihan etunimillä. Kun poika oli about 4 v, niin eräs pihakaveri kiroili paljon ja hoki myös homoa, ja silloin sitten käytiin läpi kyseisen sanan merkitys.

• Tykkää
Reactions: Arwen Undomiel

Yhteistyössä