Miksi tehdä lapsia jos ei niitä jaksa vahtia?

  • Viestiketjun aloittaja kyttääjä
  • Ensimmäinen viesti
kyttääjä
Mietin tässä sitä et miksi ihmiset tekee lapsia jos eivät itse niiden kanssa pärjää?? tutulla perheelle mies lähtee viikoksi työmatkalle ja äiti laittaa lapset siksi aikaa eli viikoksi mummolaan, ku helpompi niin....
kaksi vanhaa ihmistä vahtii viikon ajan villejä muksuja, ku äiti kokee sen liian rankaksi työnsä ohessa (eli hoitoon viennin ym.).

aivan kummallista minusta. kaksi pientä lasta on joo, mutta että mummolaan ku mies ei kotona! onhan niitä yksinhuoltajiakin olemassa vaikka kuin jotka hoitaa ties kuinkaa monta larta yksin vuodesta toiseen! on meilläkin lapset hoidossa jos menään reissuun yhdessä, mut jos mies työmatkalla ja minä kotona, niin kyllä lapsetkin on silloin kotona...

outo, eikö totta?
 
mie
En itse toimisi noin, mutta hienoahan se on jos isovanhemmat auttavat. Itse en saa koskaan apua ja olisin tuollaisesta avusta erittäin iloinen. Eipä se ole keneltäkään pois jos jos joku muu käyttää saamaansa apua.
 
x
Jos jollakulla on mahdollisuus tehdä elämänsä edes osittain helpommaksi, niin eikä sitä mahdollisuutta sitten saisi käyttää? Yksinhuoltajia on paljon joo, mutta miksi tämä äiti ei saisi käyttää mahdollisuutta lastenhoitajien käyttöön, jos kerran isovanhemmat ovat suostuvaisia?
 
ap
Mies on pois nyt ensimmäistä kertaa..
ja onhan se tietty helpompaa ja miksei saisi ollakin, mutta isovanhemmatki on jo iäkkäitä ja tiedän että väsyvät näiden lasten kanssa. ..
no kukin tyylillään, mut ite en kanskaan toimisi nuin!
 
No tapansa kullakin... Kuulostaa se minusta kyllä hieman oudolta, enkä tunne yhtään vastaavaa tapausta... Voin kyllä kuvitella että olisi rankka viikko lasten kanssa yksin jos kuitenkin käy töissä yms. Jos mies olisi esim.joka toisen viikon poissa niin ymmärtäisin että äiti etsii jotain helpotusta, mutta jos tämä nyt on ihan vaan yksi yksittäinen viikko niin en voisi kuvitella että itse laittaisin muksut äidilleni... :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuin usein se mies on viikon pois? Eikö mummo ja pappa voi viedä ja hakea lapset hoitoon ja pois?
Miksi mummon ja papan pitää hoitaa lasten hoitoon vieminen?
mummo ja pappa asuu eri paikkakunnalla.

Mulle nyt on ihan yksi lysti missä asuvat jne.En vain laisinkaan ymmärrä että hoitoon viemiset hoitaisivat.
Se että lapset on isovanhemmilla on isovanhempien ja lasten vanhempien yhdessä tekemä päätös ja se siitä.


 
Äijäx
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
En itse toimisi noin, mutta hienoahan se on jos isovanhemmat auttavat. Itse en saa koskaan apua ja olisin tuollaisesta avusta erittäin iloinen. Eipä se ole keneltäkään pois jos jos joku muu käyttää saamaansa apua.
Emäntä lähti viikonloppureissuun Pe-Ma. Itekseni oon täällä toukan kanssa touhunnu.

Eipä ole mummoja tahi lapsettomia siskojani täällä näkynyt auttamassa...
 
shihtzu
Minkäköhän laista työpäivää tämä äiti tekee, jos tekee pitempää päivää, niin voi olla helpompaa että ne lapset ovat hoidossa mummolassa. Miten on normipäivät heillä, kumpi vie lapset aina hoitoon ja kumpi hakee.
Asioissa tuppaa olemaan monta eri puolta ja se mikä on parasta niin sitä ei välttämättä ulkopuoliset tiedä.
 
anna ku arvaan
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mies on pois nyt ensimmäistä kertaa..
ja onhan se tietty helpompaa ja miksei saisi ollakin, mutta isovanhemmatki on jo iäkkäitä ja tiedän että väsyvät näiden lasten kanssa. ..
no kukin tyylillään, mut ite en kanskaan toimisi nuin!
Tää on joku tyyliin sun veljen vaimo tai jotain, tai miehes sisar ja kateellisena seuraat, miten yhteiset isovanhemmat antaa enemmän huomiota heidän ku teidän lapsille?

Ja ei, mä vien lapseni hoitoon ihan itse!

 
Äijäx
Sehän tässä tuppaa olemaan ongelma, kun muksut väännetään nykyään lähes nelikymppisenä, niin mummot alkaa olemaan toinen jalka haudassa.

Kyllähän sitä nelikymppinen mummo jaksaa ihan eri tavalla, kuin päälle kuuskymppinen. Eikä oo edes niin pahasti dementoitunnu.
 
shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja Äijäx:
Sehän tässä tuppaa olemaan ongelma, kun muksut väännetään nykyään lähes nelikymppisenä, niin mummot alkaa olemaan toinen jalka haudassa.

Kyllähän sitä nelikymppinen mummo jaksaa ihan eri tavalla, kuin päälle kuuskymppinen. Eikä oo edes niin pahasti dementoitunnu.
Kyllä sillä kuuskymppisellä mummolla on yleensä enempi aikaa hoitaa niitä lapsenlapsia kuin nelikymppisellä. Nelikymppinen on vielä itse vielä tiukasti työelämässä mukana ja harvoin on aikaa lapsenlapsilleen, toisin kuin kuuskymppisellä.

Oma äitini on yli kuudenkymmenen ja varmaan suuttuis jos joku sitä sanoisi dementoituneeksi. Oma pappani eli yli 90-vuotiaaksi ja oli vielä kuuskymppisenä todella nuorekas, ja vanhaksi sitä saattoi sanoa vasta päälle kasikymppisenä.
 

Yhteistyössä