Miksi teette lapsia, jos ette hoida ja kasvata niitä itse?

• Viestiketjun aloittaja Pakko kysyä näin päin
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Moni vanhemmista menee töihin mielellään ja olen kuullut todella monen sanovan, että pää hajoaa, jos pitää olla kotona lasten kanssa.

Ja tuolle yhdelle "vieraalle", joka haluaisi keskustelua sossun tuella elävistä vanhemmista; senhän takia tämän keskustelun aloitinkin, kun täällä päivästä ja vuodesta toiseen haukutaan sossun tuella eläviä perheitä (niin kuin erilaisista äideistä-ohjelmasta taas seurasi) ja unohdetaan sopisvasti se kolikon toinen puoli.

Ja drno: se tilanne , joka olisi ihanteellinen lapsen saamisen kannalta on se, että mies (tai no miksei nainenkin) on hyvässä työssä ja mahdollistaa toisen vanhemman kotiin jäämisen. Tai työajat ovat vanhemmilla sellaiset, että jompikumpi voi olla aina kotona. Tai sitten niin, että niillä paljon parjatuilla sosiaalituilla ollaan kotona.
Ja pitää muistaa myös se tosi asia, että moni elää "yli varojensa" ja itse aiheuttaa tilanteen, että töissä on oltava yötä myöden ja lasten kustannuksilla. Vähemmälläkin kun tulee toimeen. Aina ei tarvitse olla perheessä upouutta 300 neliön taloa, kahta uutta autoa, lapsilla tsiljoona harrastusta, merkkivaatteet ja ulkomaan matkat.
Lasten hyvinvoinnin pitäisi olla aina se ensisijainen asia ja sen jälkeen tulee muut, jos aikaa ja rahaa jää.

"Jenis"
Maailmanhistoriassa ei ole IKINÄ ollut vaihetta, jossa äiti olisi ollut pelkästään lastensa kanssa kotona. Ei ikinä. Maatalojen penskat eivät toki olleet päiväkodissa, mutta ei niiden kanssa mitään taikataikinoita keitelty - pyörivät jaloissa, kun vanhemmat tekivät töitään. Ja muuten aika paljon enemmän töitä, kuin 8h/pvä/5 päivää viikossa. Uskomatonta paskaa, siis kaikki sossun tuilla kotiin "kasvattamaan" vai? Kuka ne tuet sitten maksaa?

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
"mamma"
Koen olevani hyvä äiti ja kasvatan lastani vaikka olenkin kokopäiväisesti töissä ja lapsi on 7.30-16.30 tarhassa. Arkena ei jää paljon aikaa yhdessäoloon mutta viikonloppuna sitäkin enemmän. En käy juhlimassa enkä missään huitelemassa viikonloppuisin. Vietän kaiken ajan lapseni kanssa. Ja ei kai se kasvatus siihen lopu että lapsi menee nukkumaan. Meillä ainakin on tuo kuivaksi opettelu ajankohtaista myös yöllä ja potalla käydään parhaimmillaan 3 kertaa yössä, saatetaan joskus vaihtaa lakanatkin. Ja lasta ei tarvii koskaan puoliunessa päiväkotiin viedä, herää ihan itsekseen 6.30 ja aloitetaan aamutoimet.
En ymmärrä miksi työssäkäiviä äitejä mollataan, nehän maksavat osaltaan kotona tuilla elävien toimeentulon. Voisitte mieluummin kiittää kauniisti kun mahdollistamme teidän kotonaolon.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
"vieras"
Juu ei muuta kuin back to the 50's hyvät naiset! Takaisin sinne ihanuuteen hellan ja nyrkin väliin, saa olla lapset kotona ja iskä tekemässä pitkää päivää jääden lapsille etäiseksi hahmoksi. Onhan niillä sentään ÄITI, se tärkein ja suurin ja kaunein!

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27474202]Moni vanhemmista menee töihin mielellään ja olen kuullut todella monen sanovan, että pää hajoaa, jos pitää olla kotona lasten kanssa.

Ja tuolle yhdelle "vieraalle", joka haluaisi keskustelua sossun tuella elävistä vanhemmista; senhän takia tämän keskustelun aloitinkin, kun täällä päivästä ja vuodesta toiseen haukutaan sossun tuella eläviä perheitä (niin kuin erilaisista äideistä-ohjelmasta taas seurasi) ja unohdetaan sopisvasti se kolikon toinen puoli.

Ja drno: se tilanne , joka olisi ihanteellinen lapsen saamisen kannalta on se, että mies (tai no miksei nainenkin) on hyvässä työssä ja mahdollistaa toisen vanhemman kotiin jäämisen. Tai työajat ovat vanhemmilla sellaiset, että jompikumpi voi olla aina kotona. Tai sitten niin, että niillä paljon parjatuilla sosiaalituilla ollaan kotona.
Ja pitää muistaa myös se tosi asia, että moni elää "yli varojensa" ja itse aiheuttaa tilanteen, että töissä on oltava yötä myöden ja lasten kustannuksilla. Vähemmälläkin kun tulee toimeen. Aina ei tarvitse olla perheessä upouutta 300 neliön taloa, kahta uutta autoa, lapsilla tsiljoona harrastusta, merkkivaatteet ja ulkomaan matkat.
Lasten hyvinvoinnin pitäisi olla aina se ensisijainen asia ja sen jälkeen tulee muut, jos aikaa ja rahaa jää.[/QUOTE]

Tiedätkö mitä varten ne sosiaalituet ovat? Eivät ainakaan työikäisiä tai -kykyisiä ihmisiä varten joita nyt ei vaan satu huvittamaan mennä duuniin. Tottakai ihannetilanne olisi se että lapset voisivat olla kotona mahdollisimman pitkään mutta toimeentulosta puhuttaessa se sossuntuki ei todellakaan ole mikään IHANNE tai edes vaihtoehto palkkatuloon verratessa.

Hoitaisitko sinä lapset kotona jos siitä ei maksettaisi mitään? Vai oletko kuitenkin niin rahanahne että et pärjäisi pelkällä miehen palkalla?

Meillä ei ole mitään noista mainitsemistasi asioista. Asumme rivitaloneliössä,autoja on yksi eikä sekään ole mikään uusi. Lapset eivät harrasta,emme todellakaan matkustele ulkomailla ja vaatteita ostetaan tarpeeseen. Silti joutuisimme elämään kädestä suuhun,sillä olemme molemmat tavallisia duunareita eikä yhden ihmisen palkalla elätetä viisihenkistä perhettä,ei sitten millään.

Mitä sä vaadit seuraavaksi? Että jokaisen on naitava joku insinööri tai kirurgi että voi olla vuosikaudet kotona?

Ihan uskomatonta että joillekin joku viime käden hätävaravaihtoehto,kuten sosiaalitoimiston toimeentulotuki on VAIHTOEHTO tai elämäntapa. Onhan se nyt ihan helvetin väärin että haluaa tehdä työtä leipänsä eteen. Kyllä tulis vipinää varmaan sinnekin läskikinttuihin kun sossu löis lapun luukulle ja sanois että tästä eteenpäin vain oikeasti tarvitseville.

ei jaksa enää
Siis osaako näitä aloituksia tehtailevat tyypit nähdä asioiden kokonaiskuvaa ollenkaan? Jos vaan ne köyhät ja muut jotka voi hengailla vuosikausia kotona tekis lapsia ja muut ei, suomalaiset ois aikapäivää sitten kuolleet sukupuuttoon. Jos taas kaikki tekisivät lapsia suoraan päiväkoteihin, tarvittaisiin tosi monta kertaa enemmän päiväkoteja ja niitä työntekijöitä. Jos kaikki lapsia haluavat jäisi kotiin, mistä saatais tarpeeksi verotuloja jotta voitas maksaa kaikki lapsiperheiden tuet? Tajuatteko, kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten eiköhän olla vaan tyytyväisiä että jokainen voi tässä maassa hoitaa lastenteon siten kuin itse haluaa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa enää;27474289:
Siis osaako näitä aloituksia tehtailevat tyypit nähdä asioiden kokonaiskuvaa ollenkaan? Jos vaan ne köyhät ja muut jotka voi hengailla vuosikausia kotona tekis lapsia ja muut ei, suomalaiset ois aikapäivää sitten kuolleet sukupuuttoon. Jos taas kaikki tekisivät lapsia suoraan päiväkoteihin, tarvittaisiin tosi monta kertaa enemmän päiväkoteja ja niitä työntekijöitä. Jos kaikki lapsia haluavat jäisi kotiin, mistä saatais tarpeeksi verotuloja jotta voitas maksaa kaikki lapsiperheiden tuet? Tajuatteko, kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten eiköhän olla vaan tyytyväisiä että jokainen voi tässä maassa hoitaa lastenteon siten kuin itse haluaa.
Ja kun yleinen oletus sivistysvaltiossa on se että jokainen elättää itsensä ja perheensä,ansaitsee itse rahansa jne.

Tuet kuuluvat heille jotka eivät siihen syystä tai toisesta KYKENE.

Sossun luukulle ei päästä,sinne joudutaan. Ja jokaisen idiootin pitäis älytä että kyseessä on väliaikainen tukimuoto siihen asti että henkilö pääsee omille jaloilleen eikä mikään kotihoidontuen jatkoaika. Jotkut ei koskaan kykene huolehtimaan itsestään vamman tai sairauden takia ja sit jotkut lahopäät hihittelee miten ihana on olla lasten kanssa kotona muovailemassa savimöykkyjä "KU TOI SOSSU NIINQ MAKSAA!111!!1!1"

olet oikeassa
Hyvin harvan ihmisen kannattaisi tehdä lapsia. Maailma olisi parempi paikka jos 90% lapsellisista olisi jättänyt jälkeläisensä tekemättä.

Kukaan ei halua tänne kiljuvia egoisteja yhtään enempää.

"jeppis"
Joo, miksei. Jos kaikki tässä maassa (myös te, rakkaat tuilla elelijät) olisivat valmiita palaamaan elintasossa ainakin kuusikymmentä vuotta taaksepäin. Naiset kotiin. Näin vapautuu hyviä työpaikkoja miehille, jotka voivat sitten tienata rahaa kotona kasvatustyötään tekevälle vaimolle. Tosin suurin osa näistä työpaikoista häviää, koska yhteiskunnan kulutuskyky laskee roimasti. Miehet tekee pitkää päivää mutta ei sillä silti ihmeellisyyksiä yleensä ostella. Huom, kotihoidontukea EI ENÄÄ OLE.

No, mikäpäs siinä. Toisille sekin on ihan jees, kitkutellen kasvatetaan jälkikasvua, ei raha onnea tuo. Entäpä haluatko sinä, äiti, nainen, opiskella? Toteuttaa itseäsi kun lapset ovat isompia? Harrastaa tyttöporukalla? Käydä laivalla työkavereiden kanssa kun lapset ovat jo kouluikäisiä? Etpä teekään näitä asioita, sillä tasa-arvoa ei ole yhteiskunnassa, jossa naisen työ on olla kotona lasten kanssa, näin se vaan korreloi.

Yksittäinen ihminen voi tehdä valintoja. Mutta jos ruvetaan odottamaan koko yhteiskunnalta samansuuntaisia valintoja, homma kusee. Sama kuin rokotuksissa: helppoahan se on jättää kurkkumätä rokottamatta ja olla "tiedostava ja kriittinen", kun on joukkosuoja ympärillä. Ja helppo se on osalla jäädä kotiin, kun suurin osa kuitenkin hoitaa sen maksupuolen.

Summa summarum: hienoa että on valinnan mahdollisuus. Muistakaa kuitenkin että valinnan mahdollisuus poistuisi jos kaikki valitsisvat samalla tavalla.

mää tiän
[QUOTE="vieras";27474111]Siis tiäksää kun se on vähän semmosta ympyrän kulkemista. Jos haluaa jäädä kotiin niin sit vaihtoehto on ne sossun tuet. Ei mulla ainakaan ole varaa olla kymmentä vuotta kotona ilman palkkatuloja. [/QUOTE]

Kyllä mää tiäksä pystyin käyttään mielikuvitusta ja tein ylikin kymmenen vuotta töitä, joiden takia ei tarvinnu laittaa lapsia hoitopaikkaan. On illat ja yötkin keksitty ja lasten iskä sai niinä tunteina kehittää suhdettaan lapsiin.

mää tiän
[QUOTE="vieras";27474327] ja sit jotkut lahopäät hihittelee miten ihana on olla lasten kanssa kotona muovailemassa savimöykkyjä "KU TOI SOSSU NIINQ MAKSAA!111!!1!1"[/QUOTE]

Voin kertoa, että lapsen on tosi paljon parempi muovailla savimöykkyjä oman vanhemman kanssa kuin stressaantuneiden kavereiden ja hoitajienkin kanssa täpötäysissä päiväkodeissa.

Stepford Wife
Lapseni hoidosta ja kasvatuksesta vastaamme minä ja mieheni, vaikka lapsi olisikin päivähoidossa. Tai koulussa. Siihen vastuuseen kuuluu sekin, että jos joku perheessä alkaa voida huonosti niin asia huomataan ja siihen reagoidaan, tarpeen tullen toimintastrategiaa muuttamalla.

Luitteko muuten Hesarin työpaikkaliitettä viime viikonloppuna, siinä oli haastateltu ihmisiä joiden vanhemmat olivat olleet työelämään suuntautuneita kun he olivat olleet pieniä (nykyään kai puhuttaisi "uravanhemmista")? Aika harva siitä kyttyrää oli jäänyt tykkäämään, moni oli kokenut positiiviseksi sen että vanhemmat olivat pitäneet työstään. Tämä vielä huomioonottaen että monet korkeastikoulutetut asiantuntijatehtävissä toimivat ihmiset oikeasti pystyy sumplimaan niitä töitä, illalla lasten mentyä nukkumaan läppärit aukeaa...

Ja sitten alkuperäiseen kysymykseen vielä: minä todellakin koen että hoidan ja kasvatan sitä lastani ihan itse. Ei lasta kasvateta kuin ruukkubegoniaa tai savipatsasprojektia: tarkoitus on antaa oppi ja malli siitä elämästä mitä eletään. Meillä se on sitä että käydään töissä ja tehdään mielekkääksi koettuja asioita. Ja se on sitäkin, että jos lapsi näyttää voivan huonosti tai kärsivän, niin hommat sumplitaan uudelleen. Se vaatii kyllä sen, että tutustuu siihen lapseensa aika hyvin, mutta mikäs sen palkitsevampaa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mää tiän;27474423:
Kyllä mää tiäksä pystyin käyttään mielikuvitusta ja tein ylikin kymmenen vuotta töitä, joiden takia ei tarvinnu laittaa lapsia hoitopaikkaan. On illat ja yötkin keksitty ja lasten iskä sai niinä tunteina kehittää suhdettaan lapsiin.
Ja missä ihmeen välissä tuossa sitten hoitaa parisuhdetta?

Itse en halua edes lomia pitää miehen kanssa erillään, vaikka se tarkottaiskikin lapselle pidempää kotonaoloa kesällä. Mulle on tärkeää, että tehdään yhdessä perheenä asioita, ei vaan se että lapsi voi olla siellä kotona vain sen toisen vanhemman kanssa. Työajat onneksi molemmilla liukuvat, ettei hoitopäivät veny mahdottomiin.

Töihin sieltä
Alkuperäinen kirjoittaja Pakko kysyä näin päin;27473306:
Kun aina syyllistetään perheitä, jotka elävät osittain tai kokonaan sosiaalitukien varassa, että miksi pitää tehdä lapsia, jos ei niitä varaa elättää itse.

Niin kysytään nyt näin, että miksi te hyvätuloiset teette niitä lapsia, jos ette itse halua kasvattaa ja hoitaa niitä?
Hoitoon viedään heti, kun äitiysloma loppuu ja jotkut jopa ennemmin.
No, heitän sulle vastakysymyksen: Miksi yhteiskunnan pitäisi elättää erilaisilla tuilla kotivanhemmuus? Miksi veronmaksajien rahoja käytetään siihen, että SAA jäädä kotiin hoitamaan lapsia? Jokainen äitiysloman jälkeen töihin menevä ihminen maksaa sinunkin mahdollisuutesi olla lasten kanssa kotona. Jos jäät kotiin äitiysloman jälkeen hoitamaan lapsia ILMAN sosiaalitukia, lupaan etten arvostele yhtään. Silloin minun ei tarvitse maksaa kotona oloasi.

Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa ilmainen peruskoulutus, ammatti-/lukiokoulutus, alempi tai ylempi korkeakoulututkinto, sosiaali- ja terveyspalvelut sekä sen jälkeen vielä kotona oleminen? Koska on aika ryhtyä antamaan valtiolle jotain takaisin ja maksaa näistä saamistaan etuuksista eli mennä töihin ja maksaa veroja?

Suomi on ainutlaatuinen maa siinä, että täällä mahdollisestaan vanhempien jääminen kotiin hoitamaan lastaan/lapsiaan. Monissa Euroopan maissa äidit palaavat jo muutaman kuukauden kuluttua töihin, koska siellä ei ole mitään äitiysrahoja eikä kotihoidon tukia. Eikä valtio Suomessakaan näitä hyvää hyvyttään anna, vaan ne otetaan töitä tekevien palkoista. Suomessa nämä ovat etuuksia, muissa maissa näistä vain haaveillaan.

Ja miksi yhteiskunnan pitäisi kouluttaa ihmisiä ilmaiseksi ja maksaa siitä vielä opintotukia (nekin verorahoista), jos valmistunut ihminen ei meinaakaan mennä töihin vaan jää kotiin? Olen sitä mieltä, että kotiin saa toki jäädä, mutta etuuksia ei pitäisi minusta maksaa kovin kauaa. Sillä se on muiden ihmisten rahoista pois. Kotiin voi jäädä, jos perheen taloudellinen tilanne sallii sen, mutta minusta siihen ei tarvitsisi käyttää minun palkkarahojani. Eläminen pitäisi silloin maksaa toisen vanhemman palkasta tai omista säästöistä. Jos ei tähän pysty, pitää mennä töihin.

Äitiysloma on eri asia, on hienoa että Suomessa saa olla lapsensa kanssa tämän pikkuvauva-ajan. Myös lapsilisät ovat oikein hyvä juttu. Mutta äitiysloman jälkeen ei tarvitsisi yhteiskunnan enää maksaa kotona olosta.

Sosiaalitukea (eli minun ja muiden palkkarahoja) tuskin tarvitsee, jos menee töihin! Ei yhteiskunnan tarvitse elättää sinun lastasi. Jos niitä lapsia tehdään, ne tulee elättää itse eikä sosiaaliavustuksilla.

Tuiskis
Tässä lastenhoitohommassa on valittava oman moraalin mukainen vaihtoehto. Valita olemassa olevista vaihtoehdoista paras tai vähiten huono. En ota kantaa muiden valintoihin, mutta ihmeissäni seuraan vierestä siskoni ratkaisua. Aamulla töihin ja kotona aikaisintaan kuudelta, yleensä myöhemmin..siitä suoraan lasten harrastusrumbaan. Itse onkin sitten viikonloppuna niin poikki, että pakko päästä "omaa aikaa" viettämään. Meillä lapset saadaan hoidettua kotona, vaikka kumpikin tekee täyttä päivää. (vuorotyön etuja) Ainut mikä tällä hetkellä on vähissä on miehen ja mun yhteinen aika, mutta näin mennään toistaiseksi. Kukaan meistä ei myöskään harrasta mitään ennalta aikataulutettua. Sekin on valinta. (Uimassa, kiipeilemässä, kirjastossa yms. käydään fiilispohjalta). Yhteiskunnan kannalta ollaan siis aika unelmaperhe. Hehheh.

mää tiän
[QUOTE="vieras";27474446]Ja missä ihmeen välissä tuossa sitten hoitaa parisuhdetta?

Itse en halua edes lomia pitää miehen kanssa erillään, vaikka se tarkottaiskikin lapselle pidempää kotonaoloa kesällä. Mulle on tärkeää, että tehdään yhdessä perheenä asioita, ei vaan se että lapsi voi olla siellä kotona vain sen toisen vanhemman kanssa. Työajat onneksi molemmilla liukuvat, ettei hoitopäivät veny mahdottomiin.[/QUOTE]

Asenteesta parisuhteen tila on kiinni. Oli piristävää kun toinen ei tullut liian tutuksi :D

"..."
[QUOTE="jeppis";27474352]Joo, miksei. Jos kaikki tässä maassa (myös te, rakkaat tuilla elelijät) olisivat valmiita palaamaan elintasossa ainakin kuusikymmentä vuotta taaksepäin. Naiset kotiin. Näin vapautuu hyviä työpaikkoja miehille, jotka voivat sitten tienata rahaa kotona kasvatustyötään tekevälle vaimolle. Tosin suurin osa näistä työpaikoista häviää, koska yhteiskunnan kulutuskyky laskee roimasti. Miehet tekee pitkää päivää mutta ei sillä silti ihmeellisyyksiä yleensä ostella. Huom, kotihoidontukea EI ENÄÄ OLE.

No, mikäpäs siinä. Toisille sekin on ihan jees, kitkutellen kasvatetaan jälkikasvua, ei raha onnea tuo. Entäpä haluatko sinä, äiti, nainen, opiskella? Toteuttaa itseäsi kun lapset ovat isompia? Harrastaa tyttöporukalla? Käydä laivalla työkavereiden kanssa kun lapset ovat jo kouluikäisiä? Etpä teekään näitä asioita, sillä tasa-arvoa ei ole yhteiskunnassa, jossa naisen työ on olla kotona lasten kanssa, näin se vaan korreloi.

Yksittäinen ihminen voi tehdä valintoja. Mutta jos ruvetaan odottamaan koko yhteiskunnalta samansuuntaisia valintoja, homma kusee. Sama kuin rokotuksissa: helppoahan se on jättää kurkkumätä rokottamatta ja olla "tiedostava ja kriittinen", kun on joukkosuoja ympärillä. Ja helppo se on osalla jäädä kotiin, kun suurin osa kuitenkin hoitaa sen maksupuolen.

Summa summarum: hienoa että on valinnan mahdollisuus. Muistakaa kuitenkin että valinnan mahdollisuus poistuisi jos kaikki valitsisvat samalla tavalla.[/QUOTE]
Fiksuin kirjotus pitkään aikaan tällä palstalla.

mää tiän
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin sieltä;27474468:
..... Mutta äitiysloman jälkeen ei tarvitsisi yhteiskunnan enää maksaa kotona olosta.

Sosiaalitukea (eli minun ja muiden palkkarahoja) tuskin tarvitsee, jos menee töihin! Ei yhteiskunnan tarvitse elättää sinun lastasi. Jos niitä lapsia tehdään, ne tulee elättää itse eikä sosiaaliavustuksilla.
Voi hyvä ihminen, kun sinunkin lapsesi hoitopaikan maksamiseen osallistuu moni kuntasi/kaupunkisi asukas. Myös ne kotona, kotihoidontuella olevat veronmaksajat. Sinun verotulosi eivät riitä millään.

"muu"
Olisi kiva jos osa-aika työ olisi tehty Suomessa paremmin mahdolliseksi. Osa-aika opiskelu on onnistunut tähän asti hyvin ja sitä olen tehnyt siitä asti kun lapsi oli 6kk (nyt 1v 9kk). Kivasti on voinut kotona hoitaa ja jää paljon aikaa lapselle ja on myös omia juttuja. Olisi mahtavaa, jos tulevaisuudessa saisi 50% työsuhteen (hoitoala) ja voisi pitää lapset kotona ja palkata vaikka pariksi päiväksi viikossa lastenhoitajan. Saa nähdä jääkö vain unelmaksi....

Haluaisin ehdottomasti kasvattaa lapset kotona, mutta en olla VAIN kotona!

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mää tiän;27474423:
Millasta isä-lapsi suhdetta kehitetään yön tunteina..? Onneks mun ei tartte käyttää mielikuvitusta kun teen vuorotyötä ja näin ollen lapsilla on vapaata myös viikolla ja jotkut hoitopäivät jäävät todella lyhyiksi kun vien lapset ennen kahta mennessäni töihin ja mies hakee heidät neljän jälkeen töistä päästyään :)

Meillä sit kato yöt nukutaan ja kehitetään sitä meidän keskinäistä suhdetta.. ;)

Miksi vaivauduit edes menemään yöllä töihin kun oishan nyt sossu maksanu sun elämisen?

Onneksi me kaikki tiedämme että nykyajan häiriintyneet penskat eivät ole normaalin perhearjen tuotosta vaan niiden onnettomien vanhempien ongelmajätettä joilla ei ole vanhemmuudesta hajuakaan tai joiden lapset ovat vanhempiensa elämän ainut tarkoitus ja keskipiste. Jotain suhteellisuudentajua kiitos,en tykkää tollasesta hölmöilystä että tavallinen elämä aiheuttaa mielenvikaisuutta. Kyllä sen aiheuttaa ihan joku muu kuin palkkatyössä käyvät vanhemmat.

"jokuvaan"
[QUOTE="vieras";27473682]Ihmiset arvostavat eri asioita. Me taas en haluta, että mies tekee hulluna töitä, jolloin lapset eivät pahemmin näkisi isäänsä ja hän jäisi lapsille etäiseksi. Meille on tärkeämpää, että kumpikin vanhempi on lapselle tärkeä, joten kumpikin vanhempi käy töissä, mutta työajat on järjestetty niin, että lapset ovat hoidossa n. 6 h/pvä, jolloin jää aikaa olla kummankin vanhemman kanssa.[/QUOTE]

Sama täällä. Meillä mies tekee vuorotyötä joten arkivapaita tulee myös. Itse lähden tämän seuraavan tulokkaan jälkeen töihin ehkä jo ennen äitiysloman loppua ja mies jää kotiin ainakin muutamaksi kuukaudeksi ja jatkaa töitä osa-aikaisesti sen jälkeen (miehen alalla osa-aika työ onnistuu helposti, mun alalla ei).

On kyllä ollut ihanaa nähdä että lapselle molemmat vanhemmat ovat yhtä tärkeitä ja läheisiä :heart:

[QUOTE="aloittaja";27473416]Vastaus: jos olisin tilanteessa, että työajat olisivat kohtuuttomat, ettei aikaa jää omille lapsille, niin en lapsia tekisi. Mitä niistä olisi iloa, jos niitä näkisi silloin tällöin ja ennen kaikkea, mitä iloa on lapselle näkymättömistä vanhemmista?[/QUOTE]

Mä itse henkilökohtaisesti vaihtaisin alaa.=) Ei sen tarvitse niin vaikeata olla.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
mää tiän
[QUOTE="vieras";27474493]Millasta isä-lapsi suhdetta kehitetään yön tunteina..? Onneks mun ei tartte käyttää mielikuvitusta kun teen vuorotyötä ja näin ollen lapsilla on vapaata myös viikolla ja jotkut hoitopäivät jäävät todella lyhyiksi kun vien lapset ennen kahta mennessäni töihin ja mies hakee heidät neljän jälkeen töistä päästyään :)

Meillä sit kato yöt nukutaan ja kehitetään sitä meidän keskinäistä suhdetta.. ;)

Miksi vaivauduit edes menemään yöllä töihin kun oishan nyt sossu maksanu sun elämisen?

[/QUOTE]

Ilta, siis klo 17 jälkeinen aika oli isän ja lasten yhteistä aikaa. Meillä kyllä myös osattiin kehittää keskinäistä suhdetta ja käyttää siinäkin mielikuvitusta ;)

Mitäs luulet itkijöiden siihen sanovan jos olisin hoitanut lapsiani yli kymmenen vuotta sossun tuilla?????

Töihin sieltä
Alkuperäinen kirjoittaja mää tiän;27474484:
Voi hyvä ihminen, kun sinunkin lapsesi hoitopaikan maksamiseen osallistuu moni kuntasi/kaupunkisi asukas. Myös ne kotona, kotihoidontuella olevat veronmaksajat. Sinun verotulosi eivät riitä millään.
Luepa kirjoitukseni uudestaan, ihan sen minkä itse lainasit. :D Siinä ukee selvällä suomen kielellä, että MINUN JA MUIDEN PALKKARAHOJA. Juu, yksin minun palkallani ei todellaan kustanneta yhdenkään kotiäitiyttä, mutta kaikkien työssäkäyvien palkoilla kylläkin. ;)

Minun (ja muiden) verorahat antavat sinullekin mahdollisuuden olla kotona. Sinun kotona olemisesi ei kuitenkaan mahdollista minulle yhtään mitään. Onko se reilua? Minusta se on reiluudesta kaukana. Minä en pysty ruksittamaan verokortistani kohtaa, jossa lukisi "en halua osallistua kotiäitien elättämiseen, menkööt töihin kuten muutkin työssäkäyvät vanhemmat". Sitten kun minulle annetaan mahdollisuus valita, haluanko antaa almuja kotiäideille, sitten asia on eri. Nyt minun on PAKKO maksaa kotiäitien kotona olosta. Ja kotiäiti saa kuitenkin valita, meneekö töihin vai jääkö kotiin.

Eikä se oikeuta yhtään enempää kotiäitejä/-isiä elämään sosiaaliavustuksilla jos siihen avustuksen maksamiseen osallistuu koko kunta. Ilmaisia avustuksia ne joka tapauksessa ovat.

Ja sehän minusta hölmöä vasta onkin, että sosiaaliavustukset saadaan ILMAISEKSI ja sitten niistä lähtee vielä verot ja hyvässä lykyssä saa ne ilmaiset verorahansa veronpalautusessa takaisin. :D Järjetöntä. Ja työeläke kertyy koko ajan tekemättä mitään. Eli eläkkeet kasvavat ilmaisilla avustuksilla...voi siis vanhanakin nauttia kotona olosta, vaikka ei ole penniäkään maksanut palkkatyöstä veroa. Nice!

Ei äitiys tai isiys ole mikään arvonimi, jonka jälkeen voi nyhtää valtiolta avustuksia.

mää tiän
[QUOTE="mamma";27474240]
En ymmärrä miksi työssäkäiviä äitejä mollataan, nehän maksavat osaltaan kotona tuilla elävien toimeentulon. Voisitte mieluummin kiittää kauniisti kun mahdollistamme teidän kotonaolon.[/QUOTE]

Älä sinäkään aseta itseäsi hyväntekijän osaan, kun kulutat samalla valtavan määrän verorahoja viemällä lapsesi hoitoon. Töissä käyvät voivat kiittää omalta osaltaan niitä, jotka lähes ilmaiseksi hoitavat lapsensa ja jättävät hoitopaikat niille, ketkä sinne kiivaasti haluavat.

Yhteistyössä