Miksi teen jatkuvasti valintoja jotka tekevät mut onnettomaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Ihan tietoisesti käyttäydyn ja valitsen vaihtoehtoja jotta pysyisin onnettomana. Taidan olla sadisti. En ymmärrä miksi toimin näin. Ihan tarkoituksella teen asioita jotka estävät mua olemasta, edes hetken, onnellinen. Aina jos on vaihtoehto, valitsen sen joka ylläpitää tätä onnetonta olotilaa. Muutama esimerkki: en suostu seksiin mieheni kanssa koska tiedän et mies on huonolla tuulella jos ei saa seksiä ja miehen huono tuuli taas saa mut huonolle tuulelle. En halua siivota kotia koska paskassa oleminen saa mut huonolle tuulelle enkä halua siivota koska tiedän et se piristäisi mua. En anna lapsia mummille hoitoon edes hetkeksi vaikka kaikki varmasti nautittaisi koska mieluummin olen pinna kireällä. En suostu harrastamaan liikuntaa koska tiedän et se aiheuttaisi mulle hyvän olon. Ja vaikka mitä muuta... murisen naapureillekin ennemmin kuin jutelen mukavia vaikka oikeesti haluisinkin juttuseuraa. Mikä mua vaivaa?! Tiedän miten voisin toimia, että olisin onnellisempi mutta silti jatkuvasti aiheutan itse itselleni tätä pahaa oloa :(

Oudolla tavalla ymmärrän sua vaikken samalla tavalla ajattelekaan. Huonolla tuulella oleminen on jotenkin helpompaa kuin iloisena. Iloiselta ihmiseltä odotetaan enemmän kuin äkäseltä. Pahantuuliselta odotetaan vähemmän koska pahaa tuulta ei haluta ruokkia entisestään pyytämällä/toivomalla jotain. Olet varmaankin laiska. Osoittaa silti tiettyä kypsyyttä että tunnistat ittessäs kroonisen kiukuttelijan, kaikki ei siihen pysty. Eli ainekset muutokseen on olemassa jos vain viitsit ja haluat siihen ryhtyä.