Miksi te lihavat, jotka tahdotte laihtua sanotte usein näin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Normaalipainoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmm";28404832]No jaa, sehän on ihan normaalipainon ylärajoilla. Pari kiloa lisää niin se on jo ylipainoa.[/QUOTE]

Entä sitten? Eikö sekään riitä että ylipainoinen laihduttaa normaalipainoon? Se terveysnäkökulma(johon aloituksessa vedottiin) on varmasti saavutettu joka tapauksessa, vaikka oltaiskin lievän ylipainon puolella, kun puhutaan noinkin hyvästä painonpudotuksesta prosentuaalisesti.

• Tykkää
Reactions: moekoe
[QUOTE="vieras";28404850]Itseasiassa lievä ylipaino on uusien tutkimusten mukaan terveellisempää kuin normaalipaino :)

Itse tykkään itsestäni noin 65-70kg:n painoisena, pituutta 158. Näytän hyvältä, vaatteet mahtuu päälle, en koe olevani lihava ja uskallan jopa uimahalliin tai biitsille, kuvitella! Tykkään liikkua, mutta tykkään myös herkutella ajoittain ja jos havittelisin alle 60kg lukemia, jäis herkuttelut siihen. Mieluummin muutama ylikilo kuin herkuton elämä, mun mielestä.[/QUOTE]

No hyi helvetti. Mä oon 165cm pitkä ja olisin hirveen näkönen yli 60kg. Sellanen himpan alle 60kg (56-57kg) on paino jossa näytän hyvältä. Mua lyhyempie ei voi näyttää hyvältä 10kg painavempana.

Alkuperäinen kirjoittaja yök;28404903:
No hyi helvetti. Mä oon 165cm pitkä ja olisin hirveen näkönen yli 60kg. Sellanen himpan alle 60kg (56-57kg) on paino jossa näytän hyvältä. Mua lyhyempie ei voi näyttää hyvältä 10kg painavempana.

Tuo riippuu monesta asiasta. Itse olen 158/60 ja olen tyytyväinen ulkomuottoni ja muotoihini. Minulta kun ne muodot katoaa ja tulen suoraksi pojan vartaloiseksi kun paino putoaa.

Jokaisella ihmisellä normaalipainossa on rajat, ei yksi arvo painolle. Yleensä esim. 58-73 kg. Ja lievä ylipaino BMI25-30 ei ole yhtään vaarallista.
Lisäksi se kaunistaa naista kun on pehmeät muodot eikä mikään kuiva orava.

Tuosta yhdestä ketjusta taas nappasi tämä sama asia silmään. Siis miksi te ylipainoiset laihduttajat sanotte jotain tämän tapaista:

"Olen 96 kg ja normaalipainoni olisi 60 kg, mulle riittää kuitenkin, että pääsisin 70-75 kg."

Siis miksi?

Tämä asia ihmetyttää mua aina. Lihava ihminen ei pyri edes normaalipainoiseksi vaan vain vähemmän ylipainoiseksi?? Miksi ette muuta kunnolla ja pysyvästi niitä elämäntapojanne? Onko kiva raahata vuodesta toiseen läskiä mukana, mikä on syy, että niistä kaikista ei voi luopua?

Ylipaino on aina epäterveellistä.

No sulta, kuivan kesäorava, ei kysytä mitään.

Sun päässäsi on fiksaatio. 57 kg ja 60,5 kg ei ole juuri mitään eroa ja sinä väität että 57kg näytät hyvältä ja yli 60kg:na näyttäisi Hirveältä.

Eli päälääkäriin voit mennä.

En puolustele mutta jos on lihavana ollut niin rasvasolut ovat myös kasvaneet. Koska ne ei vähenen vaan kutistuvat niin siinä on ihan hirmuinen työ pitää itsensä sen jälkeen hoikkana. Tuppaavat hyvin herkästi taas paisumaan. Ihan normaalilla perusterveellisellä ruallakin.

Ei hyvää päivää. Mitä helvettiä se kuuluu kenellekään mikä toisen paino on. Nyt läskifoobikoille ei kelpaa sekää, että sitä painoa tiputetaan 20-30kg. Pitääs vissiin pysyä siinä isos ylipainos, mutta ku sekää ei kelpaa.

No en mä ainakaan kysele keneltäkää lupia mitä mä saan painaa. Jos mun paino häirittee, niin kuka on käskeny kattoa mun päälle. Kääntää päänsä pois ja menee pusikkoon oksentamaan sen yhden omenan mitä on sinä päivänä uskaltanu syödä.

Ihan vain tiedoksi ap:lle, että ainaki mun pituusella (168cm) 70kg on normaalipaino. Ja onhan se paljo parempi ku 30kg enemmän. Mietis ny vähä.

Ei hyvää päivää. Mitä helvettiä se kuuluu kenellekään mikä toisen paino on. Nyt läskifoobikoille ei kelpaa sekää, että sitä painoa tiputetaan 20-30kg. Pitääs vissiin pysyä siinä isos ylipainos, mutta ku sekää ei kelpaa.

No en mä ainakaan kysele keneltäkää lupia mitä mä saan painaa. Jos mun paino häirittee, niin kuka on käskeny kattoa mun päälle. Kääntää päänsä pois ja menee pusikkoon oksentamaan sen yhden omenan mitä on sinä päivänä uskaltanu syödä.

Ihan vain tiedoksi ap:lle, että ainaki mun pituusella (168cm) 70kg on normaalipaino. Ja onhan se paljo parempi ku 30kg enemmän. Mietis ny vähä.

Niin ja miten ihmees ap voi ärsyyntyä tuollaasesta asiasta!? :O En kyllä käsitä.

[QUOTE="vieras";28404794]Sit saman ihmiset viel osallistuu ruokahaasteeseen ja oikeen brassailee miten rasvasta läskisoosia osaa tehdä tai jotain lihottavia laskiaispullia.
Lihavilla on aina joku puolustus.[/QUOTE]

On sulla rankkaa. :hug: En mä ainakaa tarvitte mitää palstan lupaa mitä saan syödä ja mitä en. Ja oon kyllä osallistunu ruokahaasteeseen terveellisilläki ruuilla kuten salaatilla. Enkä tee mitää ällöttävää läskisoosia.

Ja miten muuten hoikat sitte saa syödä miten sattuu? Ei ne rasvaaset yms. ruuat terveellisiksi ja hyväksi kropalle muutu jos niitä syö normaalipainooset... :whistle:

Minäpäs näytän :) Mulla on myös lihaksia, toki jos se paino olisi pelkkää läskiä niin voi olla että olisin erinäköinen. Kasvoni ovat kauniit eikä tuossa painossa ole hyllyviä kohtia missään, joten miksi en olisi tyytyväinen?

Tuosta yhdestä ketjusta taas nappasi tämä sama asia silmään. Siis miksi te ylipainoiset laihduttajat sanotte jotain tämän tapaista:

"Olen 96 kg ja normaalipainoni olisi 60 kg, mulle riittää kuitenkin, että pääsisin 70-75 kg."

Siis miksi?

Tämä asia ihmetyttää mua aina. Lihava ihminen ei pyri edes normaalipainoiseksi vaan vain vähemmän ylipainoiseksi?? Miksi ette muuta kunnolla ja pysyvästi niitä elämäntapojanne? Onko kiva raahata vuodesta toiseen läskiä mukana, mikä on syy, että niistä kaikista ei voi luopua?

Ylipaino on aina epäterveellistä.

En ole tullut sanoneeksi niin, mutta itselläni ns. hyvänolon paino on ollut lievästi yli normaalipainon, en tiedä miksi. Hyvällä ololla tarkoitan omaa kuntoani, veriarvojani ja minäkuvaa.

Mutta muuten arvioin, että se on selllainen realistinen välitavoite ehkä.

Niin ja miten ihmees ap voi ärsyyntyä tuollaasesta asiasta!? :O En kyllä käsitä.

No ei sun tartte hermostuu. Mä en tajua miksi suomalaisten minäkuva on usein sillä tavalla pielessä, että ylipaino on heille normaalipaino. Kyllä sullakin on ylipainoa, 70 kiloa on liikaa sun pituselle. En tykkää siis asenteista ja sellaisesta vätystelystä ja itsensä huijaamisesta, että kyllä tää on ok. Ei se oo ok terveyden kannalta. Läskillä ei kukaan tee mitään. Laiha ei tarvii olla, mutta painoa pitää olla sen verran kun peili sanoo, että kunkin kroppaan sopii. Kropat on erimallisia joo ja sama paino ei näytä kahdella samanpituisella välttämättä samalla.

En jaksa jauhaa. Ei mua oikein tajuttu tässä asiassa. En osannut kai kirjoittaa mitä tarkoitan.

No ei sun tartte hermostuu. Mä en tajua miksi suomalaisten minäkuva on usein sillä tavalla pielessä, että ylipaino on heille normaalipaino. Kyllä sullakin on ylipainoa, 70 kiloa on liikaa sun pituselle. En tykkää siis asenteista ja sellaisesta vätystelystä ja itsensä huijaamisesta, että kyllä tää on ok. Ei se oo ok terveyden kannalta. Läskillä ei kukaan tee mitään. Laiha ei tarvii olla, mutta painoa pitää olla sen verran kun peili sanoo, että kunkin kroppaan sopii. Kropat on erimallisia joo ja sama paino ei näytä kahdella samanpituisella välttämättä samalla.

En jaksa jauhaa. Ei mua oikein tajuttu tässä asiassa. En osannut kai kirjoittaa mitä tarkoitan.

Et osannut koska sinulla ei ole oikeaa tietämystä asiasta. Esim olen 167 sm pitä ja minun suositeltu paino on 73 kg ! Ihan on virallisten asiantuntijoiden kanssa mitattu, johtuu lihas/rasva(lue läski)-suhteesta. Eli minulla on suhteessa enemmän lihasmassaa joten normaalipainoni on isompi. Olen joskus kaihduttanut itseni 67 kg ja elämä oli täyttä kärsimystä, jouduin llemaan koko ajan kitukuurilla pysyäkseni ko painossa. Nyt kun syön normaalisti ja elän kuten normi-ihminen niin paino pysyy tuossa 73-75 kg ilman kummempaa yritystä. Ihmisiä on erilaisia, on myös olemassa ns laihoja läskejä joiden BMI on normaalipainon rajoissa mutta selkeästi heissä on liikaa rasvaa. Mielestäni patrik borg on tehnyt mielettömän hyvää työtä korostaessaan että jokaisen pitäisin löytää se hyvä paino jossa pystyy elämään ilman kohtuuttomia uhrauksia/terveysriskejä!

mun normaalipaino olisi tuo 60kg, mutta painan 70kg, en pidä itseäni läskinä.
olen tyytyväinen itseeni tämän kokoisena, kilot ovat oikeissa paikoissa.

Mistä te noi "normaalipainot" keksitte?
BMI:n avulla määritelty normaalipaino on aina jokin väli, ei koskaan yksi paino.
Ja erikoisilla ruumiinrakenteilla hyvä oma paino voi olla hiukan BMI:n avulla määritellyn normaalipainon ala- tai yläpuolellakin.

Yhteistyössä