Miksi te ette juttele tällä palstalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin.... Ol en minäkin muutaman kiran tenttinyt ja siltä pohjalta lueskellut aiheita, kun on vaan kiinnostanut kauheasti;-)
Mut en ala vänkäämään jonku kans sipseistä tai kokiksesta, kun en ne halua kuulla --- on vähän kuin ottais lapselta tikkarin pois kädestä;-)
Niin, silloin laitan linkin ja olenpa nähnyt jonkun muunkin vinkkavan sillä ajoittain, mutta en ole puuttunut asiaan silti.
mut siinä oot oikees suurin osa tuntuu täällä olevan keskustelu taidoiltaan 2 v tasol uhma ikä vai mikä se olikaan :) mut kato se on selalsta et näitä kiinnostaa onko tuksulla isot tissit tänään vai mitä huomenna. sellasta se on se peesailian elämä. Mut niinku sanoin sun kaa olis kiva jutella ilman linkkei kun mää ymmärrän mistä koitat kertoo normi pässii se ei kiinnosta sellasta sekin on. Mut sie oot miun sydämmessä aina sä ymmärrät mitä keskustelu on sillä ei tosiaan ole rajoja muutaku umpimielisten päässä.

Muistatko sinä sen pätkän, sanathan ovat ikivanhat, mutta elokuvassa se ASIA tulee selville niin upeasti - mut kun ei ole katsonut, ei voi tietää, mitä toinen tarkoittaa. Mitä tästä pätkästä voisi päätellä:
Oikeesti siinä on se puolinuotti...
Täytyy palata vielä tähän, millä pilasin sen tuntemattoman keskustelun... siis toi Preisner on itseoppinut muusikko ja olen ihan totaalifani osaksi siksikin. En tajua kaikkia asioita, mutta liikkeen (selviää tanssiessa, kun musiikki määrää tahdin ja rytmin) se kohdalla pelkällä puolinuotillakin on suuri merkitys. Katsokaa ihmeessä ne elokuvat, mut tarvis olla kunnollinen äänentoisto:-).

Täytyy palata vielä tähän, millä pilasin sen tuntemattoman keskustelun... siis toi Preisner on itseoppinut muusikko ja olen ihan totaalifani osaksi siksikin. En tajua kaikkia asioita, mutta liikkeen (selviää tanssiessa, kun musiikki määrää tahdin ja rytmin) se kohdalla pelkällä puolinuotillakin on suuri merkitys. Katsokaa ihmeessä ne elokuvat, mut tarvis olla kunnollinen äänentoisto:).
no siis mä osaan danssaa musan tahdissa en osaa valssia mut omal tyylil keho menee koko ajan sen biitin mukaan. ootko sä tanssija super mummi niinku sanoit et voisit olla päättömän mummi iältäs? mut just tälläsest ite igaaan ku ei voi teitää mihin se keskustelu vie kun on avoimin mielin. pahoittelen en oo oppivaisel pääl enän otin pari bissee ja sillon vaan annan mennä tai no samanlailla ku selvinpäin. Mut sillon ottaa itsekkyys enemmän valtaa mites itellä?

no siis mä osaan danssaa musan tahdissa en osaa valssia mut omal tyylil keho menee koko ajan sen biitin mukaan. ootko sä tanssija super mummi niinku sanoit et voisit olla päättömän mummi iältäs? mut just tälläsest ite igaaan ku ei voi teitää mihin se keskustelu vie kun on avoimin mielin. pahoittelen en oo oppivaisel pääl enän otin pari bissee ja sillon vaan annan mennä tai no samanlailla ku selvinpäin. Mut sillon ottaa itsekkyys enemmän valtaa mites itellä?
eisemitään, bisset. Antaa tulla vaan:-)
Tanssimisessa juuri täytys antaa aina musiikin viedä, mut se on ihan toinen tarina, enkä aio aloittaakaan... Noi elokuvat ovat olleet tekijöidensä suuri unelma, ihan valtava! projekti!
Tässä on se sama rytmi, mikä taas sopii siihen toiseen kreikkalaiseen sävelmään, kreikkalaiseen kansantanssiin. Rytmi säilyy, vaikka millä soittaisi, tässä upea huilulla, myös elokuvasta. Kun opettelee yhden askelluksen jonku takana piirissä tai rivissä (ei kaadu!), voi opetella peilikuvana saman ja ottaa parin: siinä onkin sit paritanssina sama:-)
Ei siis yhtään niin ihmeellistä, kuin usein annetaan ymmärtää;-)
Juu, mies tanssii perinteisiä kaverina, mut ei niitä kansantansseja, mistä nyt kerron.

Mutta silloin mulla paloi käpy kun oli muistaakseni joku ketju jossa ap oli tosi masentunut työ-tai ihmissuhdeasioiden takia, ja sä vedit sen keskustelun johonkin ruokien lisäaineisiin. Kuule, masentuneen ihmisen ihmissuhdeongelmat ym.ei parane sillä vaikka söisi kilon luomupurjoa päivässä..

Voi hyvinkin parantua. Toimii myös hernekeitolla: jos pieree tarpeeksi, lähtee ikävät ihmiset ympäriltä todella nopeasti.

eisemitään, bisset. Antaa tulla vaan:)
Tanssimisessa juuri täytys antaa aina musiikin viedä, mut se on ihan toinen tarina, enkä aio aloittaakaan... Noi elokuvat ovat olleet tekijöidensä suuri unelma, ihan valtava! projekti!
Tässä on se sama rytmi, mikä taas sopii siihen toiseen kreikkalaiseen sävelmään, kreikkalaiseen kansantanssiin. Rytmi säilyy, vaikka millä soittaisi, tässä upea huilulla, myös elokuvasta. Kun opettelee yhden askelluksen jonku takana piirissä tai rivissä (ei kaadu!), voi opetella peilikuvana saman ja ottaa parin: siinä onkin sit paritanssina sama:)
Ei siis yhtään niin ihmeellistä, kuin usein annetaan ymmärtää;-)
Juu, mies tanssii perinteisiä kaverina, mut ei niitä kansantansseja, mistä nyt kerron.
no kreikkailasista tuli mieleen yks amigo jonka saannu alkuperäsethän on murhatttu tässä yks kaatunu ystävä :/

toi jäpä oli siitä ihana sekopä et sekin ymmärs et jutella voi mist vaan ilman pelkoo. Niit on harvoissa jotka hyväksyy oman "hulluutensa" ainiiin tatsiki ja kreikkaaiset juomatavat ouzoineen sopi ittelle pysyy siin hiprakassa kun snäkkäilee ruokaa samal. itse asiassa viehdyin siihen kun 4 sicilialaista naista sen mulle opetti. tsiigasin sitä menoo ja sit kemistin opeilla opin parin päivän pääst mitä tarkottaa hyvissä pikku päissään olo

OK.
Kurkistin sitä ketjua mistä muuan mielensä pahoitti, kun menin sen sössimään. Ei löytynyt askelia siihen ikivanhaan kansantanssiin, mutta se miljardöörihän oli egyptiläinen, eikö? Ja monet pakenivat nimenomaan kreikkaan? Mut siellä oli teksti, jonka lainaan nyt, jos häneltä jäi lukematta:

"Glikeria sings Misirlou, one of the most known Greek songs. Misirlou is a name, thus, cannot be translated.

Misirlou is an Egyptian woman, a woman from the "magic East", who enchants a man of different religion and culture. This cross religious love is the subject of the song which belongs to several different genres: you will find it under the "Rebetika" songs, the songs from Asia Minor, the tsifteteli music and aptaliko music. It's a combination of Greek and Eastern melody and it's very appealing to the Greeks and Middle Eastern people.

What is mostly interesting about Misirlou is that it became worldwide known not due to the amazing performances of the Greek singers who have sung it throughout the years, but because it was the main theme in one of the most successful Hollywood movies, Pulp Fiction. Who ever saw the movie remembers John Travolta and Uma Thurman dancing the remix of an oriental song... this is Misirlou.

You can hear Misirlou today in many different versions and in many different languages, such as Arabic, Turkish, Yiddish and even English."

Mut olen niin naiivi, että tuota voisi hyödyntää - ainakin pysyy lämpimänä täällä pakkasessa, kun liikkuu;-)

En minä mitään tee, kunhan halusin tuoda esille, ei sen vakavampaa, mut ymmärrän kyllä, jos ihmisellä on rahaa ja haluaa toteuttaa sillä unelmansa.. Miten lie käynyt--- eipä ole uutisoitu isommasti?

OK.
Kurkistin sitä ketjua mistä muuan mielensä pahoitti, kun menin sen sössimään. Ei löytynyt askelia siihen ikivanhaan kansantanssiin, mutta se miljardöörihän oli egyptiläinen, eikö? Ja monet pakenivat nimenomaan kreikkaan? Mut siellä oli teksti, jonka lainaan nyt, jos häneltä jäi lukematta:

"Glikeria sings Misirlou, one of the most known Greek songs. Misirlou is a name, thus, cannot be translated.

Misirlou is an Egyptian woman, a woman from the "magic East", who enchants a man of different religion and culture. This cross religious love is the subject of the song which belongs to several different genres: you will find it under the "Rebetika" songs, the songs from Asia Minor, the tsifteteli music and aptaliko music. It's a combination of Greek and Eastern melody and it's very appealing to the Greeks and Middle Eastern people.

What is mostly interesting about Misirlou is that it became worldwide known not due to the amazing performances of the Greek singers who have sung it throughout the years, but because it was the main theme in one of the most successful Hollywood movies, Pulp Fiction. Who ever saw the movie remembers John Travolta and Uma Thurman dancing the remix of an oriental song... this is Misirlou.

You can hear Misirlou today in many different versions and in many different languages, such as Arabic, Turkish, Yiddish and even English."

Mut olen niin naiivi, että tuota voisi hyödyntää - ainakin pysyy lämpimänä täällä pakkasessa, kun liikkuu;-)

En minä mitään tee, kunhan halusin tuoda esille, ei sen vakavampaa, mut ymmärrän kyllä, jos ihmisellä on rahaa ja haluaa toteuttaa sillä unelmansa.. Miten lie käynyt--- eipä ole uutisoitu isommasti?
miten naivius tohon liittyy?

Olipa siinä Samin muistovideossa kauniit sanat! Huiii!
Unohdin jo, mitä aioin laittaa, mutta tässähän se näkyy:

Liittyy edelliseen postaukseen. Sen jälkeen päätön pillastui, enkä käsitä yhtään, mistä. Oon tosiaan ajassa lähempänä kuuttakymppiä, ---en kai voikaan ymmärtää:-)

Olipa siinä Samin muistovideossa kauniit sanat! Huiii!
Unohdin jo, mitä aioin laittaa, mutta tässähän se näkyy:

Liittyy edelliseen postaukseen. Sen jälkeen päätön pillastui, enkä käsitä yhtään, mistä. Oon tosiaan ajassa lähempänä kuuttakymppiä, ---en kai voikaan ymmärtää:)
noh pillastjat tarvii viellä paljon oppia ei sitä kannata ihmetellä nuoret nääs nääs vaik itte oonkin 29 :D ah luulin et tähän keskusteluun. ainii nelä siitä ota ainakaan nokkiis jos päätön höpöttää sillä nyt vaan on vaihdevuodet menos tai jotain ja kaikki nyt ei osaa keskustella. toki vanhemmilta ihmisiltä sitä odottaa mut eikös se niin mene kun omena puusta putoaa niin joku aina menee mäskiks ? osaakko sä itte noita tanssi liikkeitä ?

noh pillastjat tarvii viellä paljon oppia ei sitä kannata ihmetellä nuoret nääs nääs vaik itte oonkin 29 :D ah luulin et tähän keskusteluun. ainii nelä siitä ota ainakaan nokkiis jos päätön höpöttää sillä nyt vaan on vaihdevuodet menos tai jotain ja kaikki nyt ei osaa keskustella. toki vanhemmilta ihmisiltä sitä odottaa mut eikös se niin mene kun omena puusta putoaa niin joku aina menee mäskiks ? osaakko sä itte noita tanssi liikkeitä ?
Osaan - nehän opetellaan aina kamalan hitaasti alkuun. Opettajilla on sellaiset soittimet, joita voi hidastaa tarpeen mukaan;-)
Täällä on muuten muitakin, jotka osaa, terveisiä!

mua varmaan ujostuttais noi hitaitten harjottelut sille ei voi mitään. millasila soittimilla sitä tahtia hidastetaan?
No se äänikin vähän madaltuu aina... --joku nappula vaan, mistä säädetään tai sit valitaan hitaampi versio, jos on cd-soittimelta.

Tässä esimerkki yhdestä vaikeimmista, eikä siinä voi pitää kiinni käsistä, kuten yleensä.
Kyllä senkin vaan oppii, mut ei samalla tavalla, kuin ne muut, missä melkein jalat menee, vaikka pää ei muistaisikaan:-)
Ulkomaillahan miehet tanssivat noita tansseja enemmän kuin meillä.

No se äänikin vähän madaltuu aina... --joku nappula vaan, mistä säädetään tai sit valitaan hitaampi versio, jos on cd-soittimelta.

Tässä esimerkki yhdestä vaikeimmista, eikä siinä voi pitää kiinni käsistä, kuten yleensä.
Kyllä senkin vaan oppii, mut ei samalla tavalla, kuin ne muut, missä melkein jalat menee, vaikka pää ei muistaisikaan:)
Ulkomaillahan miehet tanssivat noita tansseja enemmän kuin meillä.
no ton osaisin mut oon enemmän sellanen cowmboy joka soveltaa itte ni ei vältsii kauaa jaksais nooin itte, tässäpä yks biisi vaik koko levy mut kohast 6.35. ja 23 min tosi kauniit biisei . mitä itte mielt?

eka ranskalaista ja toka ymmärrystä kauneuteen :)

no ton osaisin mut oon enemmän sellanen cowmboy joka soveltaa itte ni ei vältsii kauaa jaksais nooin itte, tässäpä yks biisi vaik koko levy mut kohast 6.35. ja 23 min tosi kauniit biisei . mitä itte mielt?

eka ranskalaista ja toka ymmärrystä kauneuteen :)
Olipa kaunista!!!! Ja kuvassa oli sellainen ranta, missä vuorovesi nousee yli 10 metriä? Vasta näytin lapsille niitä seutuja netistä ja niissä oli puut samalla tavalla yläilmoissa, kun allot oli huuhdellu maita ympäriltä. Kiitos!

Joskus tein tanssireissuilta muutaman sivun, mut onhan siitäkin jo monta vuotta. Kauniita paikkoja löytyy kotomaastakin.

Olipa kaunista!!!! Ja kuvassa oli sellainen ranta, missä vuorovesi nousee yli 10 metriä? Vasta näytin lapsille niitä seutuja netistä ja niissä oli puut samalla tavalla yläilmoissa, kun allot oli huuhdellu maita ympäriltä. Kiitos!

Joskus tein tanssireissuilta muutaman sivun, mut onhan siitäkin jo monta vuotta. Kauniita paikkoja löytyy kotomaastakin.
no kieltämättä en katsonu itte vuorovesii en ees hoksann uet kuva ois liikkunu mihkään kuuntelin vaan musaa :) voiko vuoro vesi nousta jopa 10 metrii en tiennykkään?. Missäs tanssi reissuilla oot käynny ootko tuolla lähel klaukkalaa eikös siellä ollu joku tanssilava ruusu nimeltään en ihan oikeen vrmaan muista? ootko kilpa tanssinu?

Tokan lopussa tuli mieleen muuan Jarren kappale, mutta en sitä löytänyt. Tässä vähän hassu versio:
ööh mä meen ampumaan itteni virtuaalisesti. pelit jotka ääni päässä sano meni just niin yhen vaihoin kun jääräpää olin sydän sano toista vittuuuuu oisin voittan 25 tonniii :( vittu mää ammun mun pään irti niin saa sydän hallita vitttu vittttuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu . se meni jsut niinku sydän taas sano nyt meen nukkumaan hyvää yötä

no kieltämättä en katsonu itte vuorovesii en ees hoksann uet kuva ois liikkunu mihkään kuuntelin vaan musaa :) voiko vuoro vesi nousta jopa 10 metrii en tiennykkään?. Missäs tanssi reissuilla oot käynny ootko tuolla lähel klaukkalaa eikös siellä ollu joku tanssilava ruusu nimeltään en ihan oikeen vrmaan muista? ootko kilpa tanssinu?
En kilpaile koskaan, kun ihan fiilis- ja kuntoilumielessä vaan tanssitaan.

Niin, ei siinä kuvassa näkynytkään vuoroveden liikettä, vaan tässä videolla, mikä yllättäen on aika saman näköistä maisemaa:-)
Siellä kertoo lisää. kauniita unia!

Yhteistyössä