Miksi täysin suomalaiset vanhemmat antavat "ulkomaalaisen" nimen lapselleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Diibadaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässäpä muutamia suomalaismiesten tyypillisiä nimiä joitakin satoja vuosia sitten :) Keneltä löytyy suvusta vielä?

Aristarh,Bartolomeus, Basil, Berent*, Cauppi, David, Filip , Graham, Grigori, Isacus, Kenneth, Laaus, Mongs, Philippus, Sifferi , Staffan, Örjan

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28182066:
Voisi kysyä miksi sen nimen pitäisi olla vaikka Pirkko???? Ihan hirveä nimi minusta.
Niin on minustakin
sad.gif

En käsitä, mitä rakas isäni ajatteli...

Minä olen esim. Täysin suomalainen ja en pidä lainkaan suomalaisista nimistä omille lapsilleni en halua suomalaisia tylsiä nimiä vaan englanti tai vastaavaa ulkomaiden nimiä maku asioista et voi kiistellä :D

On se kummallista kun toisten nimet jo ahdistaa joitain. Kansainvälisistä nimistä kyllä hyötyy ulkomailla ja aika harva nykyään ajattelee olevansa tekemisissä vain toisten suomalaisten kanssa. Tosi helppoja kansainvälisiä nimiä suomalaisilla näkee.

Jaaha.

Meillä on molemmilla lapsilla kaksi etunimeä, kuopuksella (poika) molemmat ovat itseasiassa katsottu USA:n viime vuosien suosituimpien etunimien joukosta. Nuo nimet eivät kuitenkaan ole kovin harvinaisia Suomessakaan. Molempia on annettu VRK:n nettihaun mukaan mukaan tasaisesti läpi viime vuosisadan. Ensimmäistä nimeä on annettu vuoden 2000 jälkeen nelisentuhatta kertaa. Molemmat nimet sopivat hyvin suomalaiseen suuhun.

Vanhemmalle tyttärelle ei ole nimeä antaessa mietitty nimen mahd. ulkomaalaisuutta, mutta jos ekan nimen kirjoitusasua muuttaa yhden vokaalin osalta vastaamaan ääntämistä (Emmi -> Emmy) niin silloin koko hänenkin nimensä on ihan tavallinen USA:ssa tai UK:ssa.

Miksi sitten halusimme nuorimmallemme nimen joka toimii myös ulkomailla? No siksi että aiomme perheenä karistaa kotimaamme pölyt jaloistamme tulevaisuudessa, ehkä jopa pysyvästi.

Meillä on sekalaisesti ulkomaalaisia ja suomalaisia nimiä, pääasia että itse tykätään. Väliviivalla varustetut nimet tosin eivät olleet onnistuneet, lapset eivät tykkää käyttää koko nimiä.

Jos nimi ei miellytä, niin sen voi tarvittaessa vaihtaa taikka vain ottaa uuden nimen käyttöön.

Yhteistyössä