Miksi Tatuointi?

Kysymys pienoinen...

Miksi joku haluaa tatuoinnin?? Siis ihan vaa siks et tykkää jostain kuvasta ja haluaa sen iholle kaikkien nähtäville???

Mut miks? Mitä iloa siitä on että ottaa monta erikuvaa iholle joita pitää sitte jatkossa huoltaa ja taas värjäyttää uudellee kun värit haalenee..

Entäs sitten vanhana isoäiti/isoisänä kun iho ei ole enään niin kiintee ku nyt.. Mitäs sitte?? ei kaduttais kuvan otto vai meinaako ihmiset sitte poistattaa/ piilotella tatuointeja?

Siis ei mulla mitään vastaan niitä ihmisii jotka ottaa.. en vaa oo sisäistäny tätä asiaa ja nyt vaa mietin kun kyseinen aihe oli pinnalla :D
 
ibhhb
miksi joku tahtoo pitää punaista villapaitaa? tai meikata? ihan sama idea tuossakin, jotkut vaan tykkää, typerämpää on tuo ihmettely et miksi ihmeessä joku tahtoo tehdä jotain mikä kiehtoo. Ja mä oon ainakin ihan ylpeä ryppyisistä tatuoinneistani mummona, sillon kun tuskin on muutenkaan se vartalo missään huippukunnossa enää niin ne tatuoinnit on se pienin ongelma siinä vaiheessa.
 
Rane the r
Minusta on todella huvittaa kun kaikilla muijilla on siinä perseen yläpuolella joku tatska, todella omaperäistä, hoh hoijaa. Tai sitten äijillä joku tribaali, toinen hoh hoijaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nanna85
"vieras"
itsellänikään ei ole tatskoja (oon 23v.). pidän niitä jostain syystä rumina, en ole tähän mennessä nähnyt tatuointia, joka olisi miellyttänyt silmiäni. olen kai jotenkin outo oman ikäisteni joukossa, kun tuntuu että kaikilla muilla on tatuointi.
 
juuuh
Kysymys pienoinen...

Miksi joku haluaa tatuoinnin?? Siis ihan vaa siks et tykkää jostain kuvasta ja haluaa sen iholle kaikkien nähtäville???

Mut miks? Mitä iloa siitä on että ottaa monta erikuvaa iholle joita pitää sitte jatkossa huoltaa ja taas värjäyttää uudellee kun värit haalenee..

Entäs sitten vanhana isoäiti/isoisänä kun iho ei ole enään niin kiintee ku nyt.. Mitäs sitte?? ei kaduttais kuvan otto vai meinaako ihmiset sitte poistattaa/ piilotella tatuointeja?

Siis ei mulla mitään vastaan niitä ihmisii jotka ottaa.. en vaa oo sisäistäny tätä asiaa ja nyt vaa mietin kun kyseinen aihe oli pinnalla :D
No eihän siihen tarvi ihmeempää syytä kuin se että tykkää jostain kuvasta. Jotkut pitävät kehonsa koristelusta ja vaalimisesta kuvin ja lävistyksin, kuten minä esimerkiksi. Ja jokaisella tatuoinnillani on minulle merkitys, eivät ole vain "kivoja kuvia". 15 vuotta on ollut yksikin tatuointi, eikä se ole haalistunut tai kaipaa muutenkaan mitään ehostusta.. Ja ei se vanhana niin ihmeelliseltä näytä, katso googlesta kuvia :D
Ja mitä tuohon, että "en ota tatskaa ku ne on niin muotia", tatskat on ollu eri kulttuureissa muotia jo muutaman vuosituhannen ajan..
 
Mulla on muistotatuointi mun veljestä kädessä ja isän muotokuva toisessa. Miks? No halusin jotain konkreettista muistoa veljestä ja isän kuvan ( on kyllä hengissä ) otatin muutamaa kk ennenkuin täytti 50v. Mulla on maailman paras isä <3
Lisää tulee kun saan säästettyä ja saan aikaseks varata aikaa. Ehkä syksyllä.
 
Rane the r
Ja mitä tuohon, että "en ota tatskaa ku ne on niin muotia", tatskat on ollu eri kulttuureissa muotia jo muutaman vuosituhannen ajan..
Kuulun vähemmistöön kaveripiirissä, kaikilla on tatska paitsi minulla. Monilla on vielä ne kaikista tylsimmät mitä löytyy, naisilla just se persetatska ja äijillä tribaali.

Niin helvetin tylsää kuin olla ja osaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nanna85
Tuli sentään asiallisia vastauksia.. :D

Eipä tullut mieleen että jotkut kun ottaa jotain tiettyi et niil on jokin merkitys.:flower:

Mut just se et melkee kaikilla jossai vaihees tuntu aina olevan alaseläs tribaali ja miehillä kädessä :headwall:
 
Tuli sentään asiallisia vastauksia.. :D

Eipä tullut mieleen että jotkut kun ottaa jotain tiettyi et niil on jokin merkitys.:flower:

Mut just se et melkee kaikilla jossai vaihees tuntu aina olevan alaseläs tribaali ja miehillä kädessä :headwall:
entäs jos se on tehty suunnilleen 3 v sun syntymän jälkeen. ei ollu mikään muotijuttu sillon. :snotty:
 
Tuli sentään asiallisia vastauksia.. :D

Eipä tullut mieleen että jotkut kun ottaa jotain tiettyi et niil on jokin merkitys.:flower:

Mut just se et melkee kaikilla jossai vaihees tuntu aina olevan alaseläs tribaali ja miehillä kädessä :headwall:
Trampstamp.. hyi.

Moni muutama vuos sitten kyseli multa kun mulla on mun veljen muotokuva kädessä et miten pystyin ottamaan moisen.. Mulla on siitä niin hyvä fiiis kun katson sitä ja kun se hymyilee siin kuvassa ja sen on tehny vielä asiansa osaava ihminen.

Tarkoitus olis ottaa vielä pikkuveljestä kuva ja äidistä. Motokuvat kaikista. Moni ei ehkä ymmärrä mutta mulle niillä on iso merkitys. Me ollaan perheenä selvitty niin paljosta pahasta et moni perhe olis hajonnu jo. Meistä on tullu läheisempiä ja mun vanhemmat ja veli on mulle yhtä tärkeitä kun mies ja lapsi.

Mä kerron heille heidän merkityksensä mulle tällä tavoin. Joo ne voi olla kamalia sitten kun olen vanha ja ryppynen mutta jos nyt 30v vielä ne mua viihdyttää niin se riittää.
 
eikkuliina
Kysymys pienoinen...

Miksi joku haluaa tatuoinnin?? Siis ihan vaa siks et tykkää jostain kuvasta ja haluaa sen iholle kaikkien nähtäville???

Mut miks? Mitä iloa siitä on että ottaa monta erikuvaa iholle joita pitää sitte jatkossa huoltaa ja taas värjäyttää uudellee kun värit haalenee..

Entäs sitten vanhana isoäiti/isoisänä kun iho ei ole enään niin kiintee ku nyt.. Mitäs sitte?? ei kaduttais kuvan otto vai meinaako ihmiset sitte poistattaa/ piilotella tatuointeja?

Siis ei mulla mitään vastaan niitä ihmisii jotka ottaa.. en vaa oo sisäistäny tätä asiaa ja nyt vaa mietin kun kyseinen aihe oli pinnalla :D
Haluan tatuointeja, että saan muistoja tietyistä elämänvaiheista. Omani ovat ihan peitettävissä, jos niin haluan, normiarkivaatteissa paitsi ihan kesäkuumalla yksikään kolmesta ei näy.

En huolla tatskoja, koska värit on haalistuneet kauniisti. Harmaa on nätimpikin kuin se upouusi musta. Ne sulautuu ihoon paremmin.

Valitsin tatuointien paikat niin, että ihon rupsahtaessa tai lihoessa ne eivät juuri veny. Yksi on nilkassa luun päällä, toinen lapaluun päällä. Ainoa, jossa piilee riski on alaselässä toisella puolella, mutta lihoin ja laihduin 15 kiloa, eikä se miksikään mennyt. Enempää en haluakaan lihoa.

En aio poistaa tai piilotella niitä vanhanakaan, kun en ole sitten niiden kanssa yksin vanuneena, venyneenä ja ryttyisenä. :D Varmaan vertaillaan kavereiden ja tuttavien kanssa.
 
On naurettavaa ottaa tauointi, koska se on muotia. Yhtä naurettavaa on olla ottamatta tatuointia, vaikka haluaisi, koska se on muotia.

Itselläni on 2 kuvaa, koska mielestäni ne ovat kauniita. Niillä on minulle myös oma merkityksensä, joka ei välttämättäavaudu ulkopuolisille.

Minun tatuointini ovat paikoissa, jotka eivät ihan ensimmäisenä rupsahda. Ja kun se ryppyisyys alkaa olla kokovartalomallia, niin aion kyllä visusti pukeutua peittävästi :D

Veikkaisin, että aikaisemmin tatuoinnit on liitetty niin vahvasti linnakundeihin ja merimiehiin, että tavallinen Matti/Maija meikäläinen ei ole sellaista itseensä tohtinut hakkauttaa. Nyt kun "joka toiselta" tuntuu tatuointi löytyvän, niin kynnys sellaisen hankkimiselle on varmasti paljon matalampi kuin muutama vuosikymmen sitten. Ehkä tästä voi sitten saada sellaisen käsityksen, että ne ovat muotia.
 

Yhteistyössä