Miksi tämä on näin vaikeaa, lasten vaatehankinnoista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emiilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Oli ainakin keskiviikkona ja tänään aattelin mennä ne ostaa, jos vaan saa päätettyä... Miehellä tilipäivä oli... :)

Miehen tilipäivä? En ymmärrä tollasta hamstraamista toisen palkasta...

SIIS TÄH??? Jos nyt saa tuplabonukset ja miehellä oli nyt tilipäivä ja mun tilin suuruudesta ei ole harmainta hajua koska ja minkä verran tulee niin siis en saisi käyttää yhteisiä rahoja lasten vaatteisiin?

En tiedä teidän tapoja mutta meillä ainakin kaikki rahat on yhteisiä ja yhdessä tehdään päätöksetkin. Joten kyllä mies on ihan tietoinen noista mun ostoksista ja hankinnoista.

Ja mitä hamstraamista se on, jos toisen puvun ostan lapselle?

Vyötärömalliset kurahousut sopivat sadesäällä kävelyyn, pihaleikeissä ne ovat ihan toivottomat. Kura menee lahkeista haalariin, neppari housunlahkeessa ei suojaa mitään. Housut eivät myöskään pysy kunnolla jalassa, kun lapsi leikeissä kyyristelee.

Miksi sinun muuten pitäisi vielä ostaa lisää ulkovaatteita, teillähän on jo useammat?

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Vyötärömalliset kurahousut sopivat sadesäällä kävelyyn, pihaleikeissä ne ovat ihan toivottomat. Kura menee lahkeista haalariin, neppari housunlahkeessa ei suojaa mitään. Housut eivät myöskään pysy kunnolla jalassa, kun lapsi leikeissä kyyristelee.

Miksi sinun muuten pitäisi vielä ostaa lisää ulkovaatteita, teillähän on jo useammat?

Meillä on tällä hetkellä lassien haalari joka on vettä hylkivä, ei veden pitävä. Ei muuta. Missä kohtaa olen sanonut että on useammat? VIIME vuonna oli kahdet haalarit.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Miehen ei todellakaan kuulu maksaa lastensa vaatteita, jos äidillä ei ole omia tuloja niin kakarathan saa kulkea perspaljaana |O

Ei, vaan jos ei mammalla ole omia tuloja, eikö silloin voisi tyytyä tarpeelliseen eikä hamstraamiseen?

Niin, lapsen kevätvaatteethan ovat tyystin tarpeettomia.
Kulkekoon talvihaalarissa, perkele.
Vai olisikohan asia sittenkin jokaisen pariskunnan itsensä päätettävissä? :headwall:

Missä kohtaa olen sanonut että on useammat? VIIME vuonna oli kahdet haalarit.

Sori, :ashamed: luin huolimattomasti. Tajusin, että teillä on jo leikkeihin haalari ja muuhun liikkumiseen takki+housut, eli aina vaihtovaatetta ja toinen vaatekerta tod näk puhtaanakin.

Kurahousut ovat kyllä hyvä hankinta, jos haalari ei ole ihan vedenpitävä. Jos ostat hieman isompaa kokoa, säästät hermojanne pukiessa. Isot kurahousut sujahtavat helpommin haalarin päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Missä kohtaa olen sanonut että on useammat? VIIME vuonna oli kahdet haalarit.

Sori, :ashamed: luin huolimattomasti. Tajusin, että teillä on jo leikkeihin haalari ja muuhun liikkumiseen takki+housut, eli aina vaihtovaatetta ja toinen vaatekerta tod näk puhtaanakin.
Kurahousut ovat kyllä hyvä hankinta, jos haalari ei ole ihan vedenpitävä. Jos ostat hieman isompaa kokoa, säästät hermojanne pukiessa. Isot kurahousut sujahtavat helpommin haalarin päälle.

Juu siis siksi ku ei vielä oo noita varavaatteita niin siksi kyselin. ;)
Juu aattelin ostaa reilut kurahousut. Ja kuitenkin semmoiset vyötärömalliset. Luotan siihen että haalari hylkii sen veden mikä kurahousuilta karkaa.

Eli tänään meen ostamaan pojalle 2-osaisen remun puvun, "miehen" rahoilla.

Yhteistyössä