Miksi tällä palstalla ollaan niin avoimen ilkeitä toisia kohtaan?

• Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelen
Ovatko nämä ihmiset yhtä ilkeitä myös "oikeassa" elämässä?
Esim. nuo pari ketjua tänä aamuna jotka käsittelevät äidin kotonaoloa pitkään niin noista löytyy todella ilkeitä ja ikäviä kommentteja.
Mikä teitä naisia/äitejä vaivaa??

Naiset on toisiaan kohtaan todella julmia, jo ihan pikkutytöstä lähtien. Valitettava totuus. Toiseksi, netissä voit ja on helppo olla jotain muuta kun mitä on. Ja joskus myös jos ulosanti on heikohkoa saattaa moni lukea ja ymmärtää tekstin toisin kun on ollu kirjottajalla tarkoitus.

leidi
Nainen on naiselle susi. Mutta tosiaan, äideillä taitaa olla liikaa vapaa-aikaa, kun jaksavat energiaa panostaa ilkeyksiin. ;) Ja katkeruus tuntuu ainakin olevan yleinen vaiva täällä.

vieras
Voisin veikata, että osa palstalle kirjoittajista haluaa vain provosoida, ärsyttää, suututtaa ja aiheuttaa pahennusta, kait ne siitä jotain huumoria saa. Itse en meinaan ole oikeassa elämässä törmännyt sellaisiin ilkeisiin ihmisiin mitä täällä palstalla on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä ilkeää on sanoa äidille, joka on valinnut olla kotona vielä silloinkin kun lapset ovat koulussa, että hän on työtävieroksuva?
Sillä sanalla on negatiivinen kaiku, ja sen ketjun ap puhui osa-aikatöistä joten väittämä oli myös ihan väärä.

Siinä sulle rautalangasta.

vieras
Ei se ole pelkästään tämän palstan ongelma, sama on vähän kaikilla netin keskustelupalstoilla. Anonyyminä (myös tämän palstan mustat ovat loppujen lopuksi anonyymejä ) voi helposti laukoa mitä vain ja unohtaa käyttäytymissäännöt. Täältä puuttuu myös ilmeet ja eleet, niin joku vastaus voi tuntua ilkeämmältä kuin on tarkoitettu.

sh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja terve vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä ilkeää on sanoa äidille, joka on valinnut olla kotona vielä silloinkin kun lapset ovat koulussa, että hän on työtävieroksuva?
Jopa löytyi tähänkin ketjuun ilkeilijä.
No niinpä. paljasti että juuri hän on tällainen palstatyyppi.

vieras
Olen huomannut, että myös murre erot aiheuttaa ihmisille väärinkäsityksiä. Jos mä kirjoitan jotain mun e-p:n murteella niin ihmiset heti luulee, että olen kirjoittessani joko suuttunut tai vihainen jollekkin. Murre kun ei ole niin iloisen pehmeää kuin jossain muualla päin.

vieras
Minä olin kotona pitkään vielä lasten ollessa koulussakin. Kukaan ei koskaan sanonut päin naamaa mitään ilkeää. (Enpä tiedä mitä selän takana puhuttiin). Sanoin kaikille, että meidän perheelle sopii tämä ratkaisu, koska mies on tosi paljon töissä ja ulkomaillakin aina välillä, enimmäkseen illatkin poissa. Minä tein kaikki kotihommat. Nimettömänä on vaan niin helppo sanoa, mitä ensiksi mieleen tulee, kun ei tarvitse miettiä, tuleeko jollekin paha mieli.

Oikeassa elämässä näkee ilmeet, eleet, jne jotka täällä puuttuu. Kaikki ilkeilyksi tulkittava ei todellakaan ole ilkeilyä.

Lisäksi vielä se, että tämä on keskustelupalsta, jossa toisilleen tuntemattomat ihmiset vaihtavat ajatuksia. Jos joku ystävä oikeassa elämässä tulee kysymään että olenko huono äiti jos en aio mennä ikinä töihin ja teen seitsemän lasta kuudelle eri miehelle ennen kun täytän 30 v ja elän sossun tuella, niin vastaukset on luonnollisestikin hillitympiä kuin täällä.

Yhteistyössä