miksi täällä jauhetaan aina ...

  • Viestiketjun aloittaja Muori
  • Ensimmäinen viesti
Muori
samoista asioista.Ikä näyttää olevan aika monelle mammalle aikamoinen ongelma...
Keski-ikäinen mikä keski-ikäinen..kaikki tuntuu täällä niin kovasti todistelevansa olevansa niin nuoria...Hohoijaa !Taidan vaihtaa kanavaa...Miksi jauhetaan koko ajan samaa asiaa, olenko liian vanha äidiksi ?
Jos haluaa tehdä keski-ikäisenä lapsen niin ei siinä toisilta kysellä,ei he sitä ole hoitamassakaan...ja jokainen tietää riskit ,jotka liittyvät yli 40-vee raskauksiin.
Onneksi niin moni raskaus päättyy onnellisesti ....kaikille toivoo vaan hyvää !
 
Olipa minun mieleinen aloitus. . Kuukausikaupalla olen käväissyt tälläkin puolella mutta aika kapealla sektorilla kulkee jutut. Montako lasta, vieläkö ehtii, miten jaksaa. . Jaksaminen kai ei välttämättä äidillä ole ollenkaan ikäkysymys. . ehkä äitiyteen, hormooneihin ja muuhunkin elämäntilanteeseen liityvä asia. .

Onko tosiaan niin että mitäs nyt -palsta ainoastaan on tavalliseen arkeen ja jutusteluun sopiva palsta?

Terästäytykäämme! :heart:
 
Jaa, jaa...semmosta se on. Minkä ikäinen itse olet? Täällä +40 näkyy olevan aika suppeat keskustelut olen huomannut. Onko sinulla minkä ikäisiä lapsia? Meillä -91 ja -05 syntyneet ihanat pojat ja itse olen 42, eikä iästä ongelmaa :LOL: <br><br>
 
vieras43
Mutta kun palsta on kerran kaksplussan, niin ainakin minusta on ihan selvää, että vauvoissa nämä aiheet liikkuvat. Vauvakuumeisena itsekin tänne tieni löysin, joka haluaa keskustella aivan muista niin onhan näitä palstoja netti täynnä..
 
nuorikko
Keski-ikäinen 40 äiti on aika vanha. Toivottavasti lapset eivät koulussa häpeä vanhoja vanhempiaan, onneksi se ei ole enää niin harvinaista.
Äideillä on Kiire saada lapsi kun vielä ehtii.
 
Fabulous Patsy Stone
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.09.2006 klo 17:31 nuorikko kirjoitti:
Keski-ikäinen 40 äiti on aika vanha. Toivottavasti lapset eivät koulussa häpeä vanhoja vanhempiaan, onneksi se ei ole enää niin harvinaista.
Äideillä on Kiire saada lapsi kun vielä ehtii.
Mä en oo koskaan tajunnut tota että lapset häpee vanhempiaan. kyllä se niin vaan menee että murrosikäiset jossain vaiheessa häpeää vanhempiaan, kuuluu ikään, oli sitten lapset saatu 20 tai 40 vuotiaina.

Tolla samalla periaatteella lapset vois hävetä maalaisia, lihavia, pitkiä, pätkiä, liian nuoria, liian vanhoja, kaljuja, rumia, tyhmiä, duunareita jne jne. Lapset ei häpeä vanhempiaan vaan rakastavat niitä.

Ja ihan vaan tiedoksi nämä samat palstailijat käyvät tuolla mitäs nyt-puolella keskustelemassa aivan samoista asioista kuin muutkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.09.2006 klo 18:38 Fabulous Patsy Stone kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.09.2006 klo 17:31 nuorikko kirjoitti:
Keski-ikäinen 40 äiti on aika vanha. Toivottavasti lapset eivät koulussa häpeä vanhoja vanhempiaan, onneksi se ei ole enää niin harvinaista.
Äideillä on Kiire saada lapsi kun vielä ehtii.
Mä en oo koskaan tajunnut tota että lapset häpee vanhempiaan. kyllä se niin vaan menee että murrosikäiset jossain vaiheessa häpeää vanhempiaan, kuuluu ikään, oli sitten lapset saatu 20 tai 40 vuotiaina.

Tolla samalla periaatteella lapset vois hävetä maalaisia, lihavia, pitkiä, pätkiä, liian nuoria, liian vanhoja, kaljuja, rumia, tyhmiä, duunareita jne jne. Lapset ei häpeä vanhempiaan vaan rakastavat niitä.

Ja ihan vaan tiedoksi nämä samat palstailijat käyvät tuolla mitäs nyt-puolella keskustelemassa aivan samoista asioista kuin muutkin.
Niin justiinsa =)
 
Nuorikko


Nämä naiset eivät nuorena saa eikä löydä kelvollista miestä ja joutuvat lähellä 40 vuotta ottamaan kenet hyvänsä, jotta saavat haluamansa lapsen.
Miehestä viis. Tämä on nykyisin aika yleistä. Tämä ei tietenkään koske naisia, joilla jo on lapsia.
 
Höpötintti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.09.2006 klo 23:15 Nuorikko kirjoitti:
Nämä naiset eivät nuorena saa eikä löydä kelvollista miestä ja joutuvat lähellä 40 vuotta ottamaan kenet hyvänsä, jotta saavat haluamansa lapsen.
Miehestä viis. Tämä on nykyisin aika yleistä. Tämä ei tietenkään koske naisia, joilla jo on lapsia.
Taas joku haluaa yleistää, huhheijaa. Ehkä se ei päde aina, itse olen ollut 15 v hyvässä parisuhteessa, mutta halu saada lapsia syttyi vasta myöhään, eli sain vauvan 41 v
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2006 klo 11:47 aarre05 kirjoitti:
Jaa, jaa...semmosta se on. Minkä ikäinen itse olet? Täällä +40 näkyy olevan aika suppeat keskustelut olen huomannut. Onko sinulla minkä ikäisiä lapsia? Meillä -91 ja -05 syntyneet ihanat pojat ja itse olen 42, eikä iästä ongelmaa :LOL:
johtuisko siitä että ihmiset keskustelee tuolla muuallakin mielenkiintoisista aiheista eivätkä rajaa niitä tiettyyn ikää. itse ainakin jos harvoin heitän jonkun avauksen, teen sen tuonne yleiselle puolelle, jollei se juuri vain tätä ikäluokkaa koske.
 
hyvähyvä
Samaa olen itsekin ihmetellyt ja aiheesta täällä marmattanutkin. Keskusteluaiheet on tosi suppeita ja tuntuu että yli 40v naiset ovat älyttömän epävarmoja!!?! :eek:

Kysellään mielipidettä, voiko tehdä lisää lapsia. Kysellään, tehdäkö istukkabopsia vai lapsivesipunktio ja mitä sitten jos tekee ja niin edelleen.
Kysellään ovetestien merkkiä. Aina vaan uudelleen.
Voivotellaan omaa jaksamista, kun on niin vanha ettei jalka nouse rappusissakaan niinkuin nuorena.

Olen 40+ enkä koe itseäni vanhaksi. Jos teen vielä lapsia, en taatusti sitä kysy täällä, vaan mieheltäni.

Ja tuo teini-kommentti, että 40 v tehdään lapsia siksi,e ttei kukaan ole huolinut aiemmin ja nyt kelpaa mies kuin mies *hohhoijaa* itse miellän sen kyllä toisin päin, eli teininä kumppanina on vähän mitä sattuu ja sitten aletaan leikkii kotileikkiä eikä voi erota kun yksin on niin kamalaa olla jne

Mutta toisaalta: ehkä tuokaan ei ole mitenkään ikäsidonnainen juttu vaan liittyy persoonaan, eli huonoon itsetuntoon, mikä taas ei kysy ikää paitsi sen verran yleensä kohenee/paranee iän myötä.

Ainakin minä olen nyt vahvempi ja eheämpi kuin 20 v sitten.

Tuo keskustelu netti silloin ennen, se oli kiva. Mutta uusiin aiheisiin ei tartuta, ainoastaan nuo vanhat saman jauhamiset ovat pitkiä kuin kainuulainen nälkävuosi, että teenkö lapsen kun olen 43 v jne. Olenko vanha äidiksi kun olen 41 v.
:headwall: :headwall:
 
Kyllähän sitä ikäänsä rupeaa miettimään kun sitä lisää tulee, ei sille mitään kai voi. Nykyään kun muutenkin painotetaan vain nuoruutta ja myös kauneutta kaikkialla. Ja onhan tässä kuitenkin jo suunnilleen puolessa välissä oletettua elinikäänsä. Ja mikä hassuinta, ei sitä oikeastaan tunne itseään mitenkään vanhaksi. Ainakin minusta tuntuu useimmiten hyvin nuorelta vielä. :whistle:
 
hyvähyvä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 09:47 suffeli kirjoitti:
Kyllähän sitä ikäänsä rupeaa miettimään kun sitä lisää tulee, ei sille mitään kai voi. Nykyään kun muutenkin painotetaan vain nuoruutta ja myös kauneutta kaikkialla. Ja onhan tässä kuitenkin jo suunnilleen puolessa välissä oletettua elinikäänsä. Ja mikä hassuinta, ei sitä oikeastaan tunne itseään mitenkään vanhaksi. Ainakin minusta tuntuu useimmiten hyvin nuorelta vielä. :whistle:
Niin, tämä just. Minusta se on se tärkeempi pointti. Ihminen on just niin vanha kuin itsensä tuntee.

Voi, kuinka minä olin vanha ja järkevä 20 v sitten! :LOL:
ja nyt en ollenkaan, pitäisikö siitä joku trauma olla sitten. :p

Kyllähän ikä naamassa näkyy ja puheissa ja mielenkiinnoissa, ne on erit kuin parikymmpisellä. Niin pitääkin olla, ei siinä mitään hävettävää ole eikä se VANHAKSi tee. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.09.2006 klo 23:15 Nuorikko kirjoitti:
Nämä naiset eivät nuorena saa eikä löydä kelvollista miestä ja joutuvat lähellä 40 vuotta ottamaan kenet hyvänsä, jotta saavat haluamansa lapsen.
Miehestä viis. Tämä on nykyisin aika yleistä. Tämä ei tietenkään koske naisia, joilla jo on lapsia.
Olet kyllä totaalinen toope :LOL: Katso hyvä ihminen ympärillesi. Et voi jaotella ihmisiä pelkän iän mukaan. Minun ystäväpiirissäni on yksi jumalaisen kaunis 43-vee nainen, joka kerää aina ympärilleen mielettömän ihailijakaartin. Me nuoremmat naiset saamme yleensä vierestä katsella, kun häntä vie miehet parketille! Enkä ole itsekään mikään seinäruusu. Ikää kolkyt ja risat. Onkse sitten siusta "liikaa"? Katsos ei se ole se ikä, vaan se karisma! Vai onko vaan niin, että just mun tuttavapiirissä on ylipaljon itsensä läskeiksi lihottaneita kakskymppisiä donnia, joille maittaa hampurilaiset ja ranskikset? Ja itsetuntoa riittää näillä donnilla, vaikka just he jäävät niiksi seinäruusuiksi. Oletko yksi heistä...?
 
pirunvanha41enkeli
Sain lapsoseni 39-vuotiaana, haaveilen näin 41 veenä toisesta. En ole vaarallinen vamppi joka kyttää ravintoloissa siittiöitä (onko heitä), vaan olen ollut tämän ukkoni (44 v) kanssa 18 vuotta. Emme käyneet hoidoissa, koska molemmat olimme sopeutuneet ajatukseen että meillä sitten on koiria, ei lapsia. Luonto päätti toisin, ja nyt tuntuu hyvältä. Mieheni diggaa tosissaan heviä, itse kirjoitan juttuja SinäMinään, siinä meidän vanhuus on. Ikä on asenne. 18 vuotiaan ehdottomuudella olin itsekin vähintään 78 vuotta. En tosiaan kaipaa sitä aikaa takaisin!
 
Niinpä, sitä on niin vanha kuin itse tuntee olevansa..
Olen 40v, lapset 22v,10v, ja 4 vuotias.
Ja kyllä välillä iskee vauva kuume, en miéti sitä jaksinko sen kanssa, sitä jaksaa kun on pakko, ja onhan meitä kaksi hoitajaa kuitenkin, ainakin osan päivästä,kun mies ei ole töissä...!
Leikin yhä poikien kanssa lattialla ja rakennamme lego linnoja , tai kasataan autorata ja ajamme.
Aika vain tahtoo olla yksityisyrittäjänä vähissä.

Olen ollut nuori äiti ja kaikki meni hyvin, toisen lapsen saaminen vain jostain syystä kesti, joten olen käynyt läpi myös lapsettomuus hoidot ja olen kiitollinen näistä kahdesta nuoremmasta pojasta, ei niitä lapsia niin vain tehdä, niitä saadan, jos hyvin käy ikää katsomatta.

:)
 

Yhteistyössä