Miksi täällä aina mollataan perhepäivähoitajia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei pph,mutta lähipiirissä on!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei pph,mutta lähipiirissä on!

Vieras
Ihan sivusta seuranneena ihmettelen.Aina ihme valitusta,miten ne on niin p....ja eikä osaa mitään ja että ei kyllä omia lapsiaan sinne veis.Tai jos pph jotain kommentoi niin heti mollataan ja lyödään lokaan,että eihän se taas tiedä mistään mitään.Ihme toimintaa minusta,tärkeää työtä kuitenkin tekevät ja jos ihan p...ka paikkoja ois,niin ei kait kenenkään lapset siellä hoidossa olisi? Ja sitten päiväkoti taas on NIIN mahtava paikka,että! Näin ulkopuolisena kuulostaa,että aika moni täällä ois jotenkin katkeroitunut tai kateellinen,että pph saa olla kototna omien lastensa ja hoitolasten kanssa,kun itsellä ei ole ollut pokkaa moiseen hommaan ryhtyä.Ja sitten kaduttaa(vai mikä oikea sana olisi)kun itse joutuu lapsensa hoitoon viemään.Ja tietenkin semmoiseen hoitopaikkaan missä ei tiedetä mistään mitään eikä huomenna sitäkään. Vai onko pph siellä kehäkolmosen sisäpuolella jotenkin erilaista kuin täällä "maalla"?

Enpä alkaisi sillä palkalla hoitamaan lapsia enkä ole koskaan aiemmin mollannut sanallakaan. Siitä olin kuitenkin surullinen, kun luin, että aika moni pph pitää eri sääntöjä omallensa.

suomessa kuitenkin huono itsetunto ja masennus yleinen vaiva, eikä varmasti auta asiaa, jos lapsuuden varhaisvuodet joutuu jossakin koko ajan kokea, että on se pakollinen riesa jotta perheen oma saa olla kotona. siis mielestäni pitäisi olla sääntö, että kunnon palkka hoitajalle mutta omat lapset hoitoon.

Joo outo juttu :/ mun mielestä pph:t tekee hyvää työtä pienellä palkalla. Itse en ole, tunnen monta ja oma lapsi oli hetken pph:lla hoidossa aikanaan. Kylläkai niihin mahtuu kaikenlaisia, mut etupäässä lapsirakkaita ihmisiä jotka haluaa hoitaa lapsia. Ja tällaisia on suurinosa mun tuntemista hoitajista.
=)

Minustakin tosi ahdasmielistä ajattelua...!Varmasti heistäkin löytyy sellaisia,joita sietääkin mollata mutta turhaa yleistystä pitäisi välttää!Jos olisin joutunut joskus viemään lapseni hoitoon olisin vienyt heidät PERHEPÄIVÄHOITAJALLE!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enpä alkaisi sillä palkalla hoitamaan lapsia enkä ole koskaan aiemmin mollannut sanallakaan. Siitä olin kuitenkin surullinen, kun luin, että aika moni pph pitää eri sääntöjä omallensa.

suomessa kuitenkin huono itsetunto ja masennus yleinen vaiva, eikä varmasti auta asiaa, jos lapsuuden varhaisvuodet joutuu jossakin koko ajan kokea, että on se pakollinen riesa jotta perheen oma saa olla kotona. siis mielestäni pitäisi olla sääntö, että kunnon palkka hoitajalle mutta omat lapset hoitoon.

koska siis ei ole ilmeisesti mahdollista perhepäivähoitajien ptiää samoja tiloja ja sääntöjä kaikille. ketjusta tuli se selväksi.

todella ARVOKASTA TYÖTÄ,EIKÄ HEILLE MAKSETA TODELLAKAAN HOITOA vastaavaa palkkaa...pitäs olla kyllä' joku eri korvaus työtiloistakin.meillä MAAILMAN PARAS PPH ,joten eipä ole koskaan ollu valittamista!!:) Kiitos kun olet meidän tytön hoitsu!!

Mä olen lapsena ollut huonolla perhepäivähoitajalla ja siitä on jäänyt oma "pienen lapsen" kokemus jonka muistaa vielä aikuisenakin hyvin negatiivisesti. Omia lapsia en ikinä ves pph:lle enkä kyllä tarhaankaan (joka ei ole mun mielestä ollenkaan sopiva paikka lapsille). Suosin kotiäitiyttä, mutta jos tulisi sellainen tilanne, että lapset tarvitsevat ulkopuolisen hoitajan niin ottaisin hoitajan kotiin.

En käyttäisi kateellisuuskorttia tällaisessa asiassa.

Ehkäpä aika monella on omakohtaista kokemusta (joko hoitolapsen vanhempana tai hoitajia päivittäin työssään näkevänä ) ja on todennut, että ainakin hoitajien kirjo on laaja. Ja akanoiden erottaminen sieltä jyvien keskeltä on vaikeaa, lapsi saattaa kärsiä siellä huonon hoitajan hoivissa etkä mistään sitä saa tietää.

En ole lukenut tuota "samat säännöt"-ketjua,mutta ex-pph.na voin sanoa,että työmäärään,vastuuseen ja työpäivän pituuteen nähden aivan alipalkattua duunia.Ja kyllä,meillä oli kaikille samat säännöt.

MEillä on aivan ihana perhepäivähoitaja :)
Hän on todella mukava ihminen, asuu mukavasssa talossa, rauhallisella alueella.
Ja mikä tärkeintä, hän ei luuhaa lasten kanssa pitkin kyliä. Oleileevat hoitajan kotona,
pihassa ja viereisessä puistossa. Mukavan rauhallista ja turvallista.

Toivottavasti muistan kiittää häntä tarpeeksi usein, kaikkein rakkaimpani hoidosta!

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Ehkäpä aika monella on omakohtaista kokemusta (joko hoitolapsen vanhempana tai hoitajia päivittäin työssään näkevänä ) ja on todennut, että ainakin hoitajien kirjo on laaja. Ja akanoiden erottaminen sieltä jyvien keskeltä on vaikeaa, lapsi saattaa kärsiä siellä huonon hoitajan hoivissa etkä mistään sitä saa tietää.

peesi tälle. Moni hoitaja käyttäytyy tosi kurjasti siellä ulkonakin joten sitten hieman mietityttää millaista käytös sisällä. lähes kaikki puhe on käskyä tai kieltoa lapsille, ei kehua tai huomioimista, siellä puistossa. tosin tietysti en ole kaikkia hoitajia nähnyt työssä.

en kyllä hauku, en jaksa itsekään kehuskella lapsiani liikoja ja niitä on vaan kaksi. lastenhoitaminen on hemmetin raskas työ.

Mutta silti mielestäni myös pph pitäisi laittaa omat lapset muualle, koska lähes kaikki naiset tulevat äidiksi tultuaan semmoisiksi, että muiden kakarat, oma kulta. jostain syystä nainen alkaa inhota muiden lapsia kun hänestä tulee ätii.

Alkuperäinen kirjoittaja Liikeri:
MEillä on aivan ihana perhepäivähoitaja :)
Hän on todella mukava ihminen, asuu mukavasssa talossa, rauhallisella alueella.
Ja mikä tärkeintä, hän ei luuhaa lasten kanssa pitkin kyliä. Oleileevat hoitajan kotona,
pihassa ja viereisessä puistossa. Mukavan rauhallista ja turvallista.

Toivottavasti muistan kiittää häntä tarpeeksi usein, kaikkein rakkaimpani hoidosta!

Ihan kuin meidän keskimmäisen eka pph. Nyt tosin jo eläkkeellä.

No onpa kiva kuulla,että löytyy niitä hyviäkin hoitajia vielä =) Ihmetyttää vaan täällä aina samat yleistykset. Itse olen ollut aikoinani kotihoidossa,äitini oli pph.Kyllä meillä ainakin oli tasan samat säännöt kaikilla(joku viittasi johonkin ketjuun,en ole sitä nähnyt). Meillä omilla lapsilla oli tietyt rutiinit ja säännöt ja hoitolapset teki sitten samoin,he ikäänkuin mukautuivat niihin meidän perheen rutiineihin.Onko tuo nykyisin sitten muuttunut jotenkin toisin päin,että ne rutiinit ja säännöt on niitä hoitolapsia varten ja omat saa tehdä mitä huvittaa?Kuulostaa aika oudolle.Tuttuni on pph,hänellä on ainakin tuo homma kuten meillä kotona oli silloin aikoinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No onpa kiva kuulla,että löytyy niitä hyviäkin hoitajia vielä =) Ihmetyttää vaan täällä aina samat yleistykset. Itse olen ollut aikoinani kotihoidossa,äitini oli pph.Kyllä meillä ainakin oli tasan samat säännöt kaikilla(joku viittasi johonkin ketjuun,en ole sitä nähnyt). Meillä omilla lapsilla oli tietyt rutiinit ja säännöt ja hoitolapset teki sitten samoin,he ikäänkuin mukautuivat niihin meidän perheen rutiineihin.Onko tuo nykyisin sitten muuttunut jotenkin toisin päin,että ne rutiinit ja säännöt on niitä hoitolapsia varten ja omat saa tehdä mitä huvittaa?Kuulostaa aika oudolle.Tuttuni on pph,hänellä on ainakin tuo homma kuten meillä kotona oli silloin aikoinaan.

Siis jos esim. 1-5 vuotta olet jopa 10 tuntia jonkun toisen kotona, joka tekee selväksi että on kotonaan ja sinä vain hoidokki. eli sinulle on kerrottu missä saat olla mutta tuo toinen menee eri huoneisiin ja saa tehdä päivän aikana eri juttuja (leikkiä paremmilla leluilla) siellä eri tilassa. kyllä se jäljet jättää.
mutta tämä olisi ratkaistu, jos pph:lle parempi palkka ja omat lapset muuale hoiton kuten muutkin työssäkäyvät.

Koska meidän lapsi oli 2:lla eri pph:lla, ja molemmat olivat todella ahdistavia kokemuksia, vielä liki 10 vuoden jälkeen muistelen kauhulla. Toinen oli OK mutta lopetti heti kun lapsi oli ehtinyt kiintyä ja kotiutua, joten taas oli muutenkin herkän lapsen opettelu uuteen paikkaan edessä. Päiväkoti on hyvä juttu.

Siis jos esim. 1-5 vuotta olet jopa 10 tuntia jonkun toisen kotona, joka tekee selväksi että on kotonaan ja sinä vain hoidokki. eli sinulle on kerrottu missä saat olla mutta tuo toinen menee eri huoneisiin ja saa tehdä päivän aikana eri juttuja (leikkiä paremmilla leluilla) siellä eri tilassa. kyllä se jäljet jättää.
mutta tämä olisi ratkaistu, jos pph:lle parempi palkka ja omat lapset muuale hoiton kuten muutkin työssäkäyvät.

No juu,tuommoinen kuulostaa kyllä aika oudolle.On tainnut sitten olla vähän eri syyt ryhtyä pph:ksi kuin että saa hoitaa ja pitää huolta toisten lapsista sillä välin kun vanhemmat käyvät työssä. Mutta en ole kyllä tuommoisesta kuullutkaan,onkohan tämänkaltaisia "epäreiluja" hoitotätejä tiheässäkin vai onko tämä joku yksi tapaus? Koska joka ammattikunnassahan se yksi (ja useampikin)mätämuna on... Myös päiväkodeissa,eikös se vasta ollut se juttu,että lapsia oli pakkosyötetty (vaimitensenytoli) päiväkodissa,eikä kukaan ollut siihen puuttunut?

Ja yksi asia myös alkoi kiinnostaa,kysynkin heiltä,joiden lapset pph:lla ovat:Mistä te aina tunnutte tietävän mitä päivähoidossa on päivän aikana tapahtunut ja mitä hoitajat on milloinkin keskenään puhuneet?Oletteko kenties itse katsomassa? Vai kertooko lapset?

meidän poika on perhepäivähoidossa ja yllätyin itsekin että kuinka IHANA paikka tuo on! Hoitajalle on myös 2 samanikäistä lasta lisäksi,ja 1 vanhempi lapsi ja pojalle on kavereita. Ja ihan kiva pieni ryhmä :heart:
Hoitaja on oikee "kanaemo" ja kyllä menee ulos lasten kanssa vaikka sataakin, ja on säännölliset ruoka-päikkäri ajat! Eli ei tod ole valittamista! Mutta päivähoidosta pieni miinus, minun pikkuveli oli päivähoidossa ja olivat päästäneet sen isojen lapsien kiipeily jutskaan, äitini oli työnpäivän jälkeen hakemassa poikaa hoidosta, ja poika makaa kiipeilytelineen vieressä ja itkee kun sattuu, eikä hoitajat olleet nähnyt/kuullut tapausta. Pojalle oli mennyt käsi poikki, varmasti ei ihan mikään pieni kipu! Tunnin verran siinä maassa ollut kipujen kera :/
Mutta en väitä että kaikissa hoitopaikoissa sattuu tällasta :)
Eli liian iso ryhmä ja hoitajat eivät kerkee katsoa lasten perään, tän paikkakunnan kohdalla on näin :headwall:

Mutta päivähoidosta pieni miinus, minun pikkuveli oli päivähoidossa ja olivat päästäneet sen isojen lapsien kiipeily jutskaan, äitini oli työnpäivän jälkeen hakemassa poikaa hoidosta, ja poika makaa kiipeilytelineen vieressä ja itkee kun sattuu, eikä hoitajat olleet nähnyt/kuullut tapausta. Pojalle oli mennyt käsi poikki, varmasti ei ihan mikään pieni kipu! Tunnin verran siinä maassa ollut kipujen kera :/
Eli liian iso ryhmä ja hoitajat eivät kerkee katsoa lasten perään, tän paikkakunnan kohdalla on näin :headwall: [/quote]

Todella vastuutonta!Miten eivät olleet tuntiin voineet huomata,missä poika on?!?!Joutuivatko vastuuseen nämä hoitajat jotka eivät olleet huomanneet?Ihan sääliksi käy pikkupoikaa...

Mutta päivähoidosta pieni miinus, minun pikkuveli oli päivähoidossa ja olivat päästäneet sen isojen lapsien kiipeily jutskaan, äitini oli työnpäivän jälkeen hakemassa poikaa hoidosta, ja poika makaa kiipeilytelineen vieressä ja itkee kun sattuu, eikä hoitajat olleet nähnyt/kuullut tapausta. Pojalle oli mennyt käsi poikki, varmasti ei ihan mikään pieni kipu! Tunnin verran siinä maassa ollut kipujen kera :/
Eli liian iso ryhmä ja hoitajat eivät kerkee katsoa lasten perään, tän paikkakunnan kohdalla on näin :headwall:

Todella vastuutonta!Miten eivät olleet tuntiin voineet huomata,missä poika on?!?!Joutuivatko vastuuseen nämä hoitajat jotka eivät olleet huomanneet?Ihan sääliksi käy pikkupoikaa...
[/quote]

No äitini oli tietty heti lähteny sairaalaan poitsun kanssa ja sitten se soitti päivähoitoon ja huusi/raivosi hoitajille :kieh:
Olivat sanonneet vaan että eivät he kaikkee kerkee huomaamaan, ja se että kiipeilytelineessä oli ikäraja, oliko nyt 6-vee en tarkalleen muista, ja mun pikkuveli oli silloin 3,5vee, eli huhuh!!! Akoilla tais olla hyvä juoru hetki menossa :D Jep, ja asia jäi siihen ja äitini haki pojalle paikan perhepäivähoitoon...

No juu,tuommoinen kuulostaa kyllä aika oudolle.On tainnut sitten olla vähän eri syyt ryhtyä pph:ksi kuin että saa hoitaa ja pitää huolta toisten lapsista sillä välin kun vanhemmat käyvät työssä. Mutta en ole kyllä tuommoisesta kuullutkaan,onkohan tämänkaltaisia "epäreiluja" hoitotätejä tiheässäkin vai onko tämä joku yksi tapaus? Koska joka ammattikunnassahan se yksi (ja useampikin)mätämuna on... Myös päiväkodeissa,eikös se vasta ollut se juttu,että lapsia oli pakkosyötetty (vaimitensenytoli) päiväkodissa,eikä kukaan ollut siihen puuttunut?

Ja yksi asia myös alkoi kiinnostaa,kysynkin heiltä,joiden lapset pph:lla ovat:Mistä te aina tunnutte tietävän mitä päivähoidossa on päivän aikana tapahtunut ja mitä hoitajat on milloinkin keskenään puhuneet?Oletteko kenties itse katsomassa? Vai kertooko lapset?

No sen pitkän ketjun mukaan lähes kaikki siihen vastanneet hoitotädit oliva sitä mieltä, että oma lapsi saa tottakai tehdä mitä haluaa, onhan hän kotonaan. siis mennä eri tiloihin, leikkiä eri leluilla, ja suurin osa muistakin olis samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja takemyhand:

No äitini oli tietty heti lähteny sairaalaan poitsun kanssa ja sitten se soitti päivähoitoon ja huusi/raivosi hoitajille :kieh:
Olivat sanonneet vaan että eivät he kaikkee kerkee huomaamaan, ja se että kiipeilytelineessä oli ikäraja, oliko nyt 6-vee en tarkalleen muista, ja mun pikkuveli oli silloin 3,5vee, eli huhuh!!! Akoilla tais olla hyvä juoru hetki menossa :D Jep, ja asia jäi siihen ja äitini haki pojalle paikan perhepäivähoitoon...[/quote]

No huh. järkyttävää. eihän siinä mitään että vahinkoja sattuu, se on normaalia, mutta että tuntiin ei kukaan huomannut. se on järkyttävää.

No sen pitkän ketjun mukaan lähes kaikki siihen vastanneet hoitotädit oliva sitä mieltä, että oma lapsi saa tottakai tehdä mitä haluaa, onhan hän kotonaan. siis mennä eri tiloihin, leikkiä eri leluilla, ja suurin osa muistakin olis samaa mieltä.

No tuo kyllä särähtää korvaan ja pahasti.Pitää vissiin etsiä se ketju ja lukaista.Mistähän sen löytäis?

Minusta pitäisi jo omien lasten kasvatuksen vuoksi opettaa sen verran kunnioittamaan toisia (siis tässä tapauksessa hoitolapsia) kohtaan,että sen ajan,mitä he ovat paikalla,on samat säännöt kaikille.Jos jotain leluja ei halua antaa toisten käyttöön niin ok,ne voi nostaa jemmaan,mutta ei niillä leiki kyllä sitten omat lapsetkaan!!Jos kerta sen päätöksen tekee,ettei omat lapset hoitoon mene,vaan ovat "hoidossa" kotona,niin pitäähän ne yhteisen toiminnan säännöt opettaa sitten siellä kotona.Miten lapset muuten osaa eskarissa tai koulussakaan ottaa toisia huomioon ja toimia ryhmässä,jos on kotona saanut aina tehdä ja mennä mitä ja mihin haluaa.