miksi tää maha näin mieletön!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja n-26
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

n-26

Jäsen
13.12.2004
216
0
16
kurkatkaa profiiliin :o viikkoja kasassa vasta 6-7!! :x
voiko vaikuttaa ku on jo uudelleen synnyttäjä?maha on kipeä,kohtua ja selkää juilii.
eihän tää mahan koko voi johtua esim.kohdunulkoisesta?
miten teillä on mahat "turvonnu" odotusaikana?
viimesin oli km,silloin ei maha tällanen :ashamed:
onkohan vakavaa..km pelottaa,viime kerta muistuttaa.. :'(
ei kyl ole vuotoa tms.
tätä mahaa ei kauaa salata,heh.. :headwall:
kertoilkaa kokemuksia! =)
onko syytä huoleen.. :/

mulla oli alussa kanssa muka ihan kuin oikee raskausmaha ja viikkoja just jotain 6.. sitten pikkuhiljaa se laski ja se maha alkoi tulla ihan oikeesti. Uudelleensynnyttäjille voi tulla siis tollasta turvotusta alussa mikä sit vähenee ja alkaa kasvaa oikeesti se maha. Varsinkin jos sulla tuntuu että virtsarakkoa painaa, ni turvotus tekee sen. Toinen juttu on tietty et jos olisit pidemmällä kuin luulet, mutta onko se mahdollista? Tod. näk ei kuitenkaan ole niin. Loppujenlopuksi (mulla nyt rv 22+6) niin ei ole ollut silti isompi maha kuin viimeksi tähän saakka kun alun turvotus laski ja kilojakin on tullut tarkalleen saman verran

mulla lääkäri sanoi että kohtu on iso viikkoihin nähden silloin oli rv n13
totes kyllä että voi johtuu siittä että on useampi raskaus takana edellinen synnytys oli 12/06 tämä siis heinäkuussa nyt viikkoja n.20 ja masu edelleen saman kokoinen.....
alussa masun koko voi johtua myös alku turvotuksesta

http://www.aijaa.com/v.php?i=927771.jpg

Siinä mun pömppä 9+2 :D

Turvotustahan se on luonnollisestikin, koska eihän se kohtu ole läheskään noissa mitoissa noilla viikoilla, mutta eipä ole mulla turvotus laskenut vaan masu kasvaa vain :)

Joka kerta vaan aiemmin on minullakin pullahtanut maha esiin, alussahan se toki on vaan turvotusta, jonka laskeutumista ei kyllä oikeastaan ole ehtinyt huomata, kun sitten on tullut jo "ihan oikea" vauvamaha, joka on aika aikaisessa vaiheessa jo näkynyt hyvin selvästi. Kauan ei kyllä minullakaan piilottelu onnistunut :D

Tokihan joskus mahan nopea kasvu johtuu siitä, että onkin kaksoset tulossa ;)

Moikka kaikki kohtalotoverit ;) Täällä rv 10+3 ja kyllä on vatsa jo kasvanut. toki se on sitä turvotusta, mut ihan selkeesi on lähtenyt kasvamaan. luin jostain kirjasta et vkolla 10 kohtu on greipin kokoinen, eli ei ihan mikään mitätön.
Sitten kysymys vähän ehkä samaan asiaan liittyen nimittäin UMMETUKSEEN! mulla jatkuu nyt kolmatta vkoa aika rajuna ummetuksena. oon käyttänyt joka aamu 30ml sellaista apteekin paksua ummetuslitkuu, ja silti suoli tyhjenee ihan löysänä joko kerran päivässä tai sitten ei ollenkaan. esim nyt ei ole kakkaa kuulunut 36 tuntiin. eilen illalla oli tosi tuskallinen olla, kävin vähän oikein mieheni kanssa kävelemässä josko helpottais niin ihanko olisin vain tuntenut turvonneet suolet sisälläni jotka painaa ja ahdistaa joka paikkaan. Mikä siis avuksi? syön luumuja, kuitupitoista ruokaa ja liikun. nämä kaikki neuvot annettiin neuvolasta, eikä auta. auttakee???

oletan, että syynä huonot vatsalihakset + kolmas raskaus. Siihen kun vielä lisää ummetuksen :D
Viikolla ysi siirryin mamma-housuihin, ja nyt kun viikkoja 16+1 on maha samanlainen kun raskaudesa numero kaksi noin viikolla 24. Ja ekassa raskaudessa siirryin äitiyshousuihin joskus viikolla 19...
Ummetukseen mullakaan ei kyllä ole muita vinkkejä kun jo edellä mainitut. Lievä laktoosi-vaiva on mulla, ja raskausaikana käytän vain normaalituotteita. Ei kannata hylaa ja intoa ostaa, kun mun laktoosiprobleemat ilmenee juuri löysänä vatsana ( ei niinkään turvotuksena tai ilmavaivoina) mikä tässä tilassa on vaan tervetullutta. En siis todellakaan käy päivittäin vessassa istunnolla, ja jotain apteekin mömmöä on mullakin oottamassa sitä hetkeä, kun oikeasti alkaa olla kivuliasta...

Mulla viikkoja 11+3 ja mahaa ei juurikaan, olen kyllä esikoista odottava. Mutta siis ummetuksesta olen kyllä kärsinyt aina! ja vaikeasta sellaisesta! Eli nyt raskauden aikana mulla on vatsa aivan kivikova, eli kakkaa ei tule vaikka viikkoon, ellen ota MIKROLAX:ia, (pienoisperäruiske apteekista) joka on ainut pelastus.Eli mulla ei ole koskaan auttanut nää Levolacit yms. yhtään mitään ja luontaistuotteetkin on tullut vuosien varrella kokeiltua varmaan kaikki.
Nyt viime viikkoina olen hädässäni tuota Levolaciakin taas ottanut joka aamu tupla-annostuksella 60 ml, mutta se saa aikaiseksi vain ilmavaivoja. Olen sitten laittanut Microlaxin 4 päivän välein, sen kauempaa en enää ulostetta itseeni kerää (ennätys on 10 päivää ), ja olo on sen jälkeen lievästi sanoen helpottunut! Gastroenterologi sanoi ettei Microlax aiheuta riippuvuutta, mutta silti on tosi kurja jos koko loppuraskauden joudun kakkimaan vain sen avulla, kun ennen tarvi sitä n. kerran kuukaudessa...
Mutta siis Angel80 tuo Microlax on ainakin mulla pelastus, suosittelen! ja sulla kun onneksi nuo mömmötkin saa edes jotakin aikaan niin positiivista sekin, tosin gastroenterologi sanoi just noista suun kautta otettavista lääkkeistä että ne pitkään käytettynä laiskistuttaa suolta. Mutta ehkä raskausaika ei ole niin pitkä aika vielä?

Mutta jos joku tietää jotain konstia millä pehmittää ulostetta niin neuvot otetaan vastaan! :) Tosin kaikki yleisesti tiedossa olevat on kokeiltu jo...

uskoisin että vaikuttaa se paljon myös onko edellisiä raskauksia takana.
mulla kanssa km takana ja silloin mä turposin tosi paljon, rv 12+ tutun lääkärin huoneeseen kun astuin niin kysyi heti että oletko 2kk pidemmällä vai tuplat tulossa kuin papereissa lukee toisin :o
kyllä siellä yksi vai oli ja kohtu tosi iso viikkoihin nähden ja se pikkuinen menikin sitten kesken rv 13 tasan, kiinni jäin 13+1 niskapoimu ultrassa.

mulla oli kanssa viikko sitten rv 5-6 kohdilla maha aivan turvoksissa, nyt taas oma normaali kun viikkoja alkaa olemaan pian 7 kasassa.
ja meille kanssa kolmas tulossa siis.. =)
ja kuten huomaat, täällä on useampi kolmosen odottaja ja maha on kuin loppusuoralla ;)

eiköhän alkupöhötyksen jälkeen ala maha kasvamaan ihan sitä itseään :heart: :D
onnea vaan tulevasta :flower:

mulla masu kanssa pömpähtänyt oikein kunnolla kerrasta.toinen raskaus menossa,viikkoja 22+4.jos muistan oikein niin mulla oli tämmönen massu ekassa raskaudessa lähellä 26-28 viikkoja....
jestas miten iso musta varmaan tulee :laugh:

Mulla alkoi turvotus melkein samantien kun tiesin olevani raskaana. Nyt olen raskausviikolla 12 ja alkaa näkymään ihan oikeata vauvamahaa. Farkkujen napit ei ole mahtuneet moneen viikkoon enää kiinni. Lääkäri kertoi kohdun jo kasvaneen, eikä se ole enää turvotusta pelkästään. Saa nähdä miten iso tästä mahasta tulee...ekalla kerralla naapurit ei tiennyt, että olen raskaana kuin vasta viimeisellä kuulla... :D.

Mulla oli vatsa kanssa ihan mielettömän turvoksissa alussa ja kipeä. Olo oli kuin jalkapallon nielleellä. Sitten se laski, kun nuo pahoinvoinnitkin meni ohi ja nyt vasta rv20 on alkanut hiukkasen kasvaa, mutta ei tosiaankaan niin että muut sitä vielä huomaisivat. :D

Niin ja toista odottelen.

ekaa odottaessa maha pullahti vasta viikolla 20 esiin. toisesta tosi nopeesti,vaikka olikin 2 vuotta välissä. ei ehkä heti alkuviikoilla,mutta jo viikolla 12 oli käytettävä äippähousuja. nyt synnytyksestä on aikaa 2kk (huh) ja raskaana viikolla 6-7. minkähänlainen pötsi tuleekaan kun ei kerenny kunnolla palautuun edellisestä.

Yhteistyössä