miksi suomenleijona korut, farkut ja kaksiväriset hiukset on muka paha yhtälö ? siis äiti ihmiselle

  • Viestiketjun aloittaja piitu
  • Ensimmäinen viesti
Tietyt asut tarkoittaa monelle tiettyä mielikuvaa.
Eihän jokainen lökäpöksykään ole hoppari, tai jokainen pinkkiin toppiin pukeutuva ole pissis. Joten ei kai jokainen suomileijona-pukeutujakaan ole rasisti/punaniska/juntti. Mutta mielikuva on mielikuva - mitä haluat viestittää ulkonäölläsi?
 
mie
Ulkoinen olemus huutaa junttia aivan kuten valkoiset pillihousut, älyttömän korkeat korkkarit, niukat topit, vaaleaksi blondatut pitkät hiukset ja ruiskurusketus huutaa pissistä.
 
piitu
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Ei kai se oo. Mut tulee mieleen, et on rasisti, juntti ja asuu lähiössä. Sori, siis en meinaa et olisit, mut tulee mieleen tosta ulkonäkökokonaisuudesta.
tuota pelkäsinkin... ostin nämä korvikset aikanaan siksi että olivat veikeät. vaalea tukka kyllästytti joten pyysin kampaajaa laittamaan vähän punaista sekaan... ja farkkuja olen käyttänyt aina, käytän varmaan kasikymppisenäkin ! :)
 
äiti ja rva 46vee
poolopaitaa ei ole, mutta hopeinen Suomileijona kaulassa ja pieni kultainen leijona korvassa, kaksiväriset hiukset ja mustat farkut on, mutta eipä kukaan ole tullut sanomaan ettei saisi olla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Yäk, kamala yhtälö kelle vaan. Tulee väkisin mieleen kovaääninen suoooomileijona juntti.
mikäs mä oon ku mulla on punaiset rastat saparolla. Farkkuhame mustat legginsit ja musta hihaton t-paita vieläpä rautaristi kaulassa :wave: nii joo ja huuli- ja nenärengaskin löytyy

LOKEROIKAAHAN MUTKIN :D

ps. ei apllä ollenkaan paha yhtälö mun mielestä :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Suomileijonat ovat junttimaiset, muusta en tiedä.
älä nyt vaan sano että pitäis käyttää sirppiä ja vasaraa punasella pohjalla :whistle:
Onko joku pakko julistaa isänmaallisuuden astetta millään koruilla??
ite en käytä mitään koruja, eikä takaraivoon ole tatuoitu suomileijonaa.
leijona on leijona eikä siinä mitään junttimaista ole jos ei käyttäjä siitä junttimaista tee.
=)
 
piitu
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ulkoinen olemus huutaa junttia aivan kuten valkoiset pillihousut, älyttömän korkeat korkkarit, niukat topit, vaaleaksi blondatut pitkät hiukset ja ruiskurusketus huutaa pissistä.
ei ole tekorusketusta, heikko rantarusketus. ei valkoisia farkkuja eikä korkkareita... puukengät tai balleriinat :) toppia ei myöskään vaan pitkähihainen poolo... omaisuus vaippalaukussa, meikkiä sen verran että ihmiset ei pelästy... :D
 
vieras
no on varmaankin enemmän kyse siitä, millaisen ensivaikutelman antaa ja ap:n kriteerit kun lukee niin tulee tosiankin heti mieleen kouluttamaton, yksinkertainen ihminan. Mut jos on itse tyytyväinen niin mikäs siinä.
 
No ei suomileijona mistään junttiudesta tai rasismista kerro, enempi kertoo siitä ihmisestä joka asian niin tulkitsee. Ihan tyylikäs muotohan sillä leijonalla on, ja jos ei nyt ole hiustupsusta asti varpaisiin leijonissa ja sinivalkoisissa niin ei mulle ainakaan mitään nationalistiviboja tule. Roikkuuhan tuota jos jonkinlaista symbolia ihmisillä koruissa ja vaikka t-paidan kuvana. Onko esim. jokainen ristiä kaulassaan pitävä sitten joku kiihkouskovainen?
 
firequeen
lokeroikaahan miutkin nopeasti ennenkuin karkaan haistelemaan kaupungin tuulia (ei tässä nyt sisällä kykitä kun mikkelistä pois päästiin :D ) eli tummansinen lyhyt farkkuhame, mustat legginsit (ihan siksi että on kylmä) , tummanpunainen hihaton toppi ja musta lyhyehkö neuletakki jossa syvä v-aukko ja röyhelöhihat... kenkinä mustat nilkkurintapaiset joissa iso koristeellinen solki, musta veska. kirkkanpunainen tukka hulmuaa auki, runsaasti mustaa eyelineriä ja ripaus hiilikiiltoa...
 
firequeen
Alkuperäinen kirjoittaja firequeen:
lokeroikaahan miutkin nopeasti ennenkuin karkaan haistelemaan kaupungin tuulia (ei tässä nyt sisällä kykitä kun mikkelistä pois päästiin :D ) eli tummansinen lyhyt farkkuhame, mustat legginsit (ihan siksi että on kylmä) , tummanpunainen hihaton toppi ja musta lyhyehkö neuletakki jossa syvä v-aukko ja röyhelöhihat... kenkinä mustat nilkkurintapaiset joissa iso koristeellinen solki, musta veska. kirkkanpunainen tukka hulmuaa auki, runsaasti mustaa eyelineriä ja ripaus hiilikiiltoa...
ai niin: tatuointi tanteessa ja tummanpunaista kimaltavaa kynsilakkaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
No ei suomileijona mistään junttiudesta tai rasismista kerro, enempi kertoo siitä ihmisestä joka asian niin tulkitsee. Ihan tyylikäs muotohan sillä leijonalla on, ja jos ei nyt ole hiustupsusta asti varpaisiin leijonissa ja sinivalkoisissa niin ei mulle ainakaan mitään nationalistiviboja tule. Roikkuuhan tuota jos jonkinlaista symbolia ihmisillä koruissa ja vaikka t-paidan kuvana. Onko esim. jokainen ristiä kaulassaan pitävä sitten joku kiihkouskovainen?
Kyllä mulla on sellainen mielikuva, että risti kaulassa merkitsee sitä, että ihminen on uskovainen - ja haluaa kertoa sen myös muille. Kiihko ei siihen liity.
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
No ei suomileijona mistään junttiudesta tai rasismista kerro, enempi kertoo siitä ihmisestä joka asian niin tulkitsee. Ihan tyylikäs muotohan sillä leijonalla on, ja jos ei nyt ole hiustupsusta asti varpaisiin leijonissa ja sinivalkoisissa niin ei mulle ainakaan mitään nationalistiviboja tule. Roikkuuhan tuota jos jonkinlaista symbolia ihmisillä koruissa ja vaikka t-paidan kuvana. Onko esim. jokainen ristiä kaulassaan pitävä sitten joku kiihkouskovainen?
No ei se leijona pelkästään viesti että kas, iso kissaeläin se siinä, vaan kyllä siihen liittyy tää isänmaallisuusmielikuva myös. Ulkonäkö on aina viesti muille ihmisille, joko tietoinen tai tiedostamaton.
 

Yhteistyössä