Miksi suomen vaakunassa on LEIJONA???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tästähän on keskusteltukin moneen otteeseen ihan ns. virallisellakin tasolla... Karhuhan siihen paremmin sopisi. Tai susi.

Tai kuusi. Tai suorursu.

Mä annan ääneni suorursulle. Onkohan lähestäkin sukua suopursulle? B)

B)
Kai se on jotain mitä voi ampua. Suolla elävä rupisammakon ja mursun riesteymä..? Timppa tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Tästähän on keskusteltukin moneen otteeseen ihan ns. virallisellakin tasolla... Karhuhan siihen paremmin sopisi. Tai susi.

Tai kuusi. Tai suorursu.

B)
Kai se on jotain mitä voi ampua. Suolla elävä rupisammakon ja mursun riesteymä..? Timppa tietää.

Mä luulen kans että taitaa olla jonkin sortin saaliseläin.

No en tajua silti, oishan sen jo voinut vaihtaa johonkin realistisempaan eläimeen.

Täh? Eikai heraldisia tunnuksia vaihdella kuin sukkia. Jos olisit aatelissukuun kuuluva, haluaisit kaiketi muuttaa sukuvaakunaakin mielialojesi mukaan? Perinteistä kannattaa pitää kiinni. Ne antavat sinulle pohjan, jolta ponnistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
No en tajua silti, oishan sen jo voinut vaihtaa johonkin realistisempaan eläimeen.

Täh? Eikai heraldisia tunnuksia vaihdella kuin sukkia. Jos olisit aatelissukuun kuuluva, haluaisit kaiketi muuttaa sukuvaakunaakin mielialojesi mukaan? Perinteistä kannattaa pitää kiinni. Ne antavat sinulle pohjan, jolta ponnistaa.

Ei tässä missään Afrikassa eletä.
Susi ois ehdottomasti paras, koska karhu jo Venäjällä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
munki mielestä karhu ois osuvampi.
mut miettikää mimmosen hälyn kaikki punaniskat nostais ku ovat itteensä leijonavaakunan tatuoineet.. :whistle:
..ja sit se vaihettais

Venäjällä on karhu tunnuksena...

no voi hitsinhitsi. ne on vissii vähä ennemmin valinnu ku me :whistle: miten ois vaikka... poro :D

Tai kuusi. Tai suorursu.

B)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suopursu

Yhteistyössä