Míksi sektioiden jälkeen ei voi alakautta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rh-neg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rh-neg

Vieras
hei...

[/quote]

Millä lailla valvotussa? Itselläni on kaksi sektiota takana ja kolmas tulossa, sanottiin että sektio...olisin kyllä halunnut kokeilla tätäkin ensin alakautta :/

[/quote]

Hei, minulla sama juttu. Eli ajattelin nostaa omaksi aiheeksi tämän. Lääkäri ilmoitti minulle, että se on sitten sektio. Minulla on kaksi aikaisempaa sektiota toksemian ja hepatoosin vuoksi, lantiosta kyllä mahtuisi tulemaan, joten syy ei ole ahtaudessa. Joten osaisiko joku kertoa tarkemmin, mistä johtuu, että sektioiden jälkeen ei saa edes kokeilla alatiesynnytystä. Itse olisin halunnut, yritinhän toista lastakin kolme päivää, mutta pahenevan hepatoosin ja lapsen voinnin vuoksi kiirellinen sektio.

Jos on muita vastaavanlaisessa tilanteessa, niin kertokaa miten lääkäri perusteli sektion? itse en edes hoksannut kysyä, mutta kysyn nyt rakenneultarassa ensi viikolla.

minä sain 2 sektion jälkeen luvan yrittää alakautta sektiopelon takia, ja syy sektioihini oli ahdaslantio ja sen takia myös synnytykseni käynnistetään etuajassa jotta vauva olisi korkeintaan 3000g painava,
minulle lääkäri sanoi että tottakai saan yrittää jos haluan,minusta ja vauvasta tullaan pitämään erityisen paljon huolta synnytyksen aikana ja arpea tarkkaillaan koko synnytyksen ajan.
eli tämä tyksissä, missä sinun on tarkoitus synnyttää??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2005 klo 16:11 Rh-neg kirjoitti:
Minä synnytän Kysissä eli kuopiossa. Pitäis osata homman hoitaa. Jos saan kysyä, niin miksi pelkäät sektiota? Millaiset kokemuksesi?
ensinnäkin mua ollaan kohdeltu todella huonosti ja julmasti vuodeosastolla, sitten kuopusta viillettiin päähän sektion aikana ja kolmanneksi olen aina ihan sairaan kivulias 3 viikkoa eteenpäin, en pääse sängystä ylös ilman itkua :'( .
kysy vielä siitä alakauttasynnytyksestä, jos vaikka sittenkin olisi mahdollista =) .

itsellä takana kiireellinen sektio takaraivotarjonnan vuoksi. Synnytys oli muutekin hankala tai käynnistysvaihe. lapsi arvioitiin aivan liian suureksi ja käynnistys aloitettiin kymmenen päivää ennen laskettua aikaa. Se kymmenen päivää siinä sitten loppujen lopuksi menikin mutta viimeisellä yrityksellä saatiin homma käyntiin. Pää oli kuitenkin niin huonossa asennossa että imukuppiyrityksistä huolimatta ei lasta ulos saatu...
Mutta siis itse asiaan. Olen lukenut ja minulle on kerrottu että sektion jälkeen alakauttasynnytyksessä lapsella on huomattavasti suurempi riski kuolla. Syytä miksi riski nousee en tosin tiedä. Yleensä kuitenkin on tapana synnyttää muutkin lapset sektiolla jos siihen on eka kerralla jouduttu turvautumaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2005 klo 22:11 nöyrävaimo kirjoitti:
itsellä takana kiireellinen sektio takaraivotarjonnan vuoksi. Synnytys oli muutekin hankala tai käynnistysvaihe. lapsi arvioitiin aivan liian suureksi ja käynnistys aloitettiin kymmenen päivää ennen laskettua aikaa. Se kymmenen päivää siinä sitten loppujen lopuksi menikin mutta viimeisellä yrityksellä saatiin homma käyntiin. Pää oli kuitenkin niin huonossa asennossa että imukuppiyrityksistä huolimatta ei lasta ulos saatu...
Mutta siis itse asiaan. Olen lukenut ja minulle on kerrottu että sektion jälkeen alakauttasynnytyksessä lapsella on huomattavasti suurempi riski kuolla. Syytä miksi riski nousee en tosin tiedä. Yleensä kuitenkin on tapana synnyttää muutkin lapset sektiolla jos siihen on eka kerralla jouduttu turvautumaan.

Mahtaako tuo vauvan kohonnut kuolemariski pitää paikkaansa? Lähinnähän se riski on äidillä kohdun repeämisvaaran vuoksi.

kahden hätäsektion jälkeen ei enää kukaan edes ehdottanut alakautta, liikaa riskejä. molempia edellisiä on 12h yritetty alakautta ja sitt on menty vauhdilla leikkuriin :-( ei kovin mukavia kokemuksia

Yhteistyössä