Miksi se sairasloman hakeminen on aina yhtä vaikeeta, vaikka siihen on ihan selkeä ja pätevä syy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Mulla siis saikku laitettu tämän viikon pe asti.Käsistäni olen saikulla ( ollut jo toukokuun lopusta alkaen )ja leikkausaikaa odotan lähiaikoina, mutta oletettavasti käy niin, että se ei tule siten, että 22 pv pääsis toimenpiteeseen.Mietinkin, että menenkö vaan kipeillä käsillä yrittämään laitoshuoltajan hommia tekemään( olen siis opiskelija ) ja totean sitten sen, minkä jo tiedän etukäteen, että ennen operointia hommasta ei tule mitään ja sitten olen entistä kipeämpi vai ennakoinko ja haen jatkoa saikulle: /
Kumpikaan vaihtoehto ei miellytä, mutta ei ne hyvällä silmällä katso sitäkään, kun en pysty kunnolla tekemään työpaikalla hommia.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24416823:
se on vaan pakko hakea sairaslomaa... itellä on se ongelma, vaikka olisin todella kipeä, en kehtaa jäädä sairaslomalle( jotenkin vaan hävettää)...

Ymmärrän oikein hyvin tuon tunteen, että hävettää, vaikka oikeesti ei tarvitsisi häpeillä.Mä aluksi vastustelin tuota sairaslomaa, mutta työpäivän jälkeen tilanne meni siihen että olin niin kipeä, että lähes itkua väänsin ja sitten se oli pakko myöntää tappionsa.

Mullekin tulee aina ihan lusmu olo jos olen saikulla, vaikka kuinka olisi selvää että töihin ei pysty. Ja jotenkin haluaisi hirveästi muillekin todistella olevansa oikeasti kipeä, kun nykyisin siihen lääkärin todistukseenkaan ei tunnu kukaan uskovan (varmaan joka työpaikalta löytyy niitä oikeita lusmuja jotka jää saikulle muuten vaan ja sen takia kaikkia muitakin aletaan epäilemään lusmuilusta).

Mutta sinuna hakisin sitä saikkua, miksi suotta käydä kokeilemassa jos on selvää ettei tuohon työhön pysty?

Musta tuntuu, että se häpeä johtuu siitä, että kaikki tietää, että tosi moni on turhaan sairaslomalla. Se pistää epäilemään myös niitä, jotka on ihan oikeasti kipeitä. Se syö luottamusta rehellisiltä.

Saako kysyä millainen vaiva sinulla on käsissä/kädessä? Minulla on ollut jotain kiristyksen ja kivun välistä kipua jonkun aikaa "hiirikädessä" : /

Mulla leikataan molemmista käsistä rannekanavat.Tällä hetkellä pistelyä, puutumista, tavarat tippuu käsistä, särkyä, kosketuskipua.Kipu säteilee kyynärpäähän saakka.Sähköiskuja, nivelet naksuu.Jäykkyyttä on myös.Osa kivuista johtunee ehkä reumasta tai siihen viittaavasta, mitä epäillään, sillä rystysten välistä turpoaa ja tumavasta-aineista löytyi jotain..Reumalääkärille aika syyskuun puolivälissä ellei leikkausaika tule tuota siirtämään.

Mulla leikataan molemmista käsistä rannekanavat.Tällä hetkellä pistelyä, puutumista, tavarat tippuu käsistä, särkyä, kosketuskipua.Kipu säteilee kyynärpäähän saakka.Sähköiskuja, nivelet naksuu.Jäykkyyttä on myös.Osa kivuista johtunee ehkä reumasta tai siihen viittaavasta, mitä epäillään, sillä rystysten välistä turpoaa ja tumavasta-aineista löytyi jotain..Reumalääkärille aika syyskuun puolivälissä ellei leikkausaika tule tuota siirtämään.

Kuulostaa kivuliaalta, onko tuo kehittynyt pikkuhiljaa? Yhtä pahana molemmissa käsissä?

Kuulostaa kivuliaalta, onko tuo kehittynyt pikkuhiljaa? Yhtä pahana molemmissa käsissä?

Ensimmäiset oireet oli pari vuotta sitten, mutta enhän mä sellaisista lääkäriin mennyt, kun yritän viimiseen asti sinnitellä.Vaivat on sitten pikkuhiljaa lisääntyneet.Vaivoja myös muualla kuin käsissä, mutta kädet nyt pahimmat.Oikea käsi huomattavasti pahempi kuin vasen, mutta tutkimustulos oli että molemmat operoitava.Tämä kirjottelu koneellakin on taas tänään erityisen hankalaa.Joinakin päivinä ei tunnu yhtä pahalta ja joskus tuntuu ihan sietämättömältä, mutta yritän asennoitua, että pahemminkin voisi olla ja kyllä tämä tästä vielä parempaan suuntaan kääntyy, kun operoidaan ja kenties jtn lääkitystäkin jos reuma tai jokin muu nivelsairaus todetaan.

Ensimmäiset oireet oli pari vuotta sitten, mutta enhän mä sellaisista lääkäriin mennyt, kun yritän viimiseen asti sinnitellä.Vaivat on sitten pikkuhiljaa lisääntyneet.Vaivoja myös muualla kuin käsissä, mutta kädet nyt pahimmat.Oikea käsi huomattavasti pahempi kuin vasen, mutta tutkimustulos oli että molemmat operoitava.Tämä kirjottelu koneellakin on taas tänään erityisen hankalaa.Joinakin päivinä ei tunnu yhtä pahalta ja joskus tuntuu ihan sietämättömältä, mutta yritän asennoitua, että pahemminkin voisi olla ja kyllä tämä tästä vielä parempaan suuntaan kääntyy, kun operoidaan ja kenties jtn lääkitystäkin jos reuma tai jokin muu nivelsairaus todetaan.

Toivotaan että apua leikkauksesta tulee!

mä ymmärrän niin hyvin. mä oon huono hakemaan saikkua,aina hävettää olla pois vaikka ois oikeesti tositosi kipeä. mut sun tilanteessa kyllä haet nyt sitä saikkua,ja oottelet leikkausta ettei ne ranteet mee pahempaan kuntoon enää ! toivotaan että pian saat leikkausajan :hug:

[QUOTE="vieras";24417000]Onko sulla kortisonia käytössä? Helpottaisko oireisiin, reumassa sitä käytetään.[/QUOTE]

Ei ole.Isälläni oli nivelreuma ja muistelen että hänellä oli kortisoni käytössä, mutta hämärästi muistaisin, että joutui lopettamaan sen jostain syystä.
Katsotaan mitä lääkäri sanoo ja mitä löytyy, kun päästään syyskuulle ellei tule muutoksia

mä ymmärrän niin hyvin. mä oon huono hakemaan saikkua,aina hävettää olla pois vaikka ois oikeesti tositosi kipeä. mut sun tilanteessa kyllä haet nyt sitä saikkua,ja oottelet leikkausta ettei ne ranteet mee pahempaan kuntoon enää ! toivotaan että pian saat leikkausajan :hug:

Sain lääkäriajan perjantaille, mutta edelleen tökkii ajatus mennä ja hakea lisää saikkua

Yhteistyössä