Miksi se on niinvaikeata?? (valitusta koiranomistajista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vicy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vicy

Aktiivinen jäsen
11.06.2005
17 698
7
36
Seinäjoki
1. Miksi sitä koiraa ei oikeasti voi pitää kiinni?? Seuraavan kerran mä oikeasti potkaisen sitä koiraa, joka tunkee mun pinnojen väliin kun se on tuola vapaana...
Ja kuka korvaa, jos meidän koira kammoinen esikoinen kaatuu pyörällä sentakia että irti oleva koira tulee sen pyörään kiinni??

2. Jos kävelyttää koiraa piuhassa, niin onko se niin vaikeeta kävellä samalla puolella kuin koira?? Mitä siitäkin tulisi, jos ihan oikeasti menisin siitä fleksin piuhasta pyörällä ylitte...

3. Jos koiraa ei saa silittää, niin voisiko sen koiran sitten pitää a) narussa b) lähellä itseään?? Se on mahdotonta että kerkeisin napata muksun pois, jos koira tulee sen luo, ennenkö muksu kerkiää sitä rapsuttaa...

Kyllä taas meni niin noihin hermo, että....
Tänään oli hyvä esimerkki, kun nainen ajoi pyörällä vieressään juoksi bernhardilainen (irti) ja nainen ajoi pyörätien toistalaitaa ja koira toista laitaa
|O |O |O |O

mutta kyllä minulta saa ison kiitoksen ne koiran omistajat jotka ottavat koiran lähelleen kun menen pyörällä ohi (ja itsekin pyrin kiertämään koiran mahdollisimman kaukaa)

Koirat on kytketyinä ja aina lähellä. En käytä flexiä ja ilmoitan selvästi kuuluvalla äänellä ettei koirien lähelle voi pieni varsinkaan tulla tosta vaan.

Mun koirat on isoja ja saattava hyppiä siksi en päästä vieraita niiden lähelle ulkona.

koiranomistajana olen tismalleen samaamieltä kun sinä!
toiset vaan ei osaa,ymmärrä tai välitä.
maalla pidän koiraani vapaana (siis anopin omassa pihassa) tai sitten metsässä,mutta en muualla.
vaikka tuo tottelee mua aina niin joku muu voi sitä pelätä.

itse ainakin pyrin aina ottamaan koirat vierelle, kun näen, että pyörä tulee. Ollaan jopa opeteltu koirien kanssa, että kuljetaan samaa tiensivua ja koirat tietää käskystä siirtyä toiselle puolelle tietä. Aina vaan ei huomaa, kun esim. takaa tulee pyöräilijä. Ja eiköhän niissä pyörissäkin ole ne kellot mitä voi mielihyvin soittaa, kun tulee takaa eikä koiranomistaja ole huomannut!

Tuo kyllä riepasee, näin koiran omistajanakin. Oma koira on suht arka tutustumaan toisiin koiriin eikä oo kovin hyvä jos toinen koira lasketaan yllättäen siihen ihan nenälle...
Ja sit vielä samaan syssyyn mua riepasee kyllä sekin, jos menee johonkin kylään tms, ja ekaks koira hyppää päälle, ei siis agressiivisesti, vaan hyppii päin yms.

Ja minua vituttaa se, että jos koiraa pelkää, mikä pakko sitä on härnätä???? Meillä yks esikoisen kaveri, joka pelkää koiria, aina härnää meidän koiraa. Räksyttää sille, heittelee milloin milläkin. Ollaan kielletty ja sanottu, ei mee perille. Ja koira on meillä AINA portin takana niin, ettei pääse kenenkään luokse tulemaan luvatta!!

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
1. Miksi sitä koiraa ei oikeasti voi pitää kiinni?? Seuraavan kerran mä oikeasti potkaisen sitä koiraa, joka tunkee mun pinnojen väliin kun se on tuola vapaana...
Ja kuka korvaa, jos meidän koira kammoinen esikoinen kaatuu pyörällä sentakia että irti oleva koira tulee sen pyörään kiinni??

2. Jos kävelyttää koiraa piuhassa, niin onko se niin vaikeeta kävellä samalla puolella kuin koira?? Mitä siitäkin tulisi, jos ihan oikeasti menisin siitä fleksin piuhasta pyörällä ylitte...

3. Jos koiraa ei saa silittää, niin voisiko sen koiran sitten pitää a) narussa b) lähellä itseään?? Se on mahdotonta että kerkeisin napata muksun pois, jos koira tulee sen luo, ennenkö muksu kerkiää sitä rapsuttaa...

Kyllä taas meni niin noihin hermo, että....
Tänään oli hyvä esimerkki, kun nainen ajoi pyörällä vieressään juoksi bernhardilainen (irti) ja nainen ajoi pyörätien toistalaitaa ja koira toista laitaa
|O |O |O |O

mutta kyllä minulta saa ison kiitoksen ne koiran omistajat jotka ottavat koiran lähelleen kun menen pyörällä ohi (ja itsekin pyrin kiertämään koiran mahdollisimman kaukaa)

Toihan on ihan älyvapaata toimintaa. Meillä kaksi isohkoa koiraa, ja kyllä todella pidän huolen, että vierelläni kulkevat, ja jos lapsia on tuloillaan, niin menen vieläkin kauemmaksi, vaikka meidän haukut kilttejä onkin, niin ajattelen että jos on juuri esim koirakammoinen tms.

tai sit mikä on vaikeeta ymmärtää, että ihmiset nukkuu klo 5 aamulla, ni koira tuodaan ulos räkyttämään?! ei mee oikeen jakeluun tuollainen tai sit annetaan koiran vaan räkyttää/uikuttaa pihalla koko päivän. hommaisivat haukkupannan, ni loppuis räkytys. ite kyl pidän koirista, mut jotain rajaa kuitenkii hommaan.

Huh. Onneksi pidän koiraa kiinni. En todellakaan käytä fleksiä. Talutushihna on aika lyhyt ja ei tarvi koiran ihan vieressä kulkea, mutta todellakin samalla puolella kanssani ja naru ei saa kiristyä. Tosin aina kun tulee vastaantulijoita/takaatulijoita koira on itsekin oppinut hidastamaan (jos sattuu kulkemaan edelläni) ihan vierelleni ja aina pientareen puolella (niin että minä olen vastaan-/takaatulijan ja koirani välissä) ja jos se ei niin itse tee, minä kiristän narusta sen viereeni. Onneksi myös suurin osa lapsista/ihmisistä kysyy lupaa silittämiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja koiran omistaja:
itse ainakin pyrin aina ottamaan koirat vierelle, kun näen, että pyörä tulee. Ollaan jopa opeteltu koirien kanssa, että kuljetaan samaa tiensivua ja koirat tietää käskystä siirtyä toiselle puolelle tietä. Aina vaan ei huomaa, kun esim. takaa tulee pyöräilijä. Ja eiköhän niissä pyörissäkin ole ne kellot mitä voi mielihyvin soittaa, kun tulee takaa eikä koiranomistaja ole huomannut!

peesi tähän. Aina ei vaan huomaa ja olenkin pari kertaa sitten ollut nolona. Aina yritän kuitenkin olla samalla puolella koiran kanssa. Kun koiria on monta, se on joskus vähän hankalaa :)

Sellaista voisin sanoa, että monet lapset tulevat lupaa kysymättä silittämään koiriani ja se jos joku ottaa pattiin! Yksi koiristani ei pidä lapsista ja monta kertaa on joutunut ihan karjaisemaan lapselle, että älä koske! Ja nämä tilanteet ovat siis olleet sellaisia että koira on lyhyessä hihnassa mun vierellä ja monesti vielä jalkojeni takana, koska ei todellakaan pidä niistä lapsista... Vanhempien oikeasti kannattaisi katsoa niiden lapsien perään. Toki fiksujakin löytyy.

JOtkut pitävät koiriaan ihan miten sattuu sen takia kun ne korvaa LAPSET! Tai ne on siis ylennetty lasten asemaan. Se on uskomatonta.. SIksi niiden voi antaa tehdä mitä vaan ja he ovat AINA oikeassa, tekivät mitä vain.!!

Mutta se on ehkä vähän ärsyttävää, että meidän pihan aidalle tulee lapset roikkumaan, jos koirat ovat pihalla. Koska en välttämättä itse ole siinä vahtimassa..

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Tuo kyllä riepasee, näin koiran omistajanakin. Oma koira on suht arka tutustumaan toisiin koiriin eikä oo kovin hyvä jos toinen koira lasketaan yllättäen siihen ihan nenälle...
Ja sit vielä samaan syssyyn mua riepasee kyllä sekin, jos menee johonkin kylään tms, ja ekaks koira hyppää päälle, ei siis agressiivisesti, vaan hyppii päin yms.

Tuosta päin hyppimisestä.. Mua ärsyttää, kun nyt opetellaan koirien kanssa että niiden vieraiden jalkoihin ei hypitä eikä aivan ilosta pompita naamalle..Sanon monesti vieraille että ei saisi lässyttää sille koiralle heti siinä ovella, mutta voi argh kun sitä ei uskota..! Koirat vaan innostuu siitä lässyttämisestä :/

Alkuperäinen kirjoittaja anku:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:

Tuosta päin hyppimisestä.. Mua ärsyttää, kun nyt opetellaan koirien kanssa että niiden vieraiden jalkoihin ei hypitä eikä aivan ilosta pompita naamalle..Sanon monesti vieraille että ei saisi lässyttää sille koiralle heti siinä ovella, mutta voi argh kun sitä ei uskota..! Koirat vaan innostuu siitä lässyttämisestä :/

Tiedän tunteen. Meillä koira ei saa mennä enää ovelle vastaan, vaan se odottaa peremmällä eteisessä että vieraat tulevat luokse. Tää toimii kyllä vaan silloin kun itse oon kotona, että jos mies on yksin, niin koira kipittelee heti jaloissa.

pitää lisätä tuohon listaa vielä kohta
4. Miksi lapsen annetaan taluttaa sellaista norsunkokoista koiraa mitä se ei todellakaan hallitse??
Eräänä päivänä olin kävelyttämässä sellaista sakemannia joka oli rescue koira, johon luotin tasan 0%.. Talon pihasta tulee joku hiivatin vinttikoira ekaluokkalainen piuhassa roikkuen, tuon mulla olevan koiran luo ja tämä lapsi ei saanut mitään jööt sille koiralle. Ei auttanut muu, kuin että minä huusin koiran omistajalle (joka seisoi pihassaan tyhmän näköisenä), että voisiko hakea sen koiransa pois, nyt heti!! sitten se haki sen koiran ja lapsi sai läksytyksen (jota se ei todellakkaan ansainnut kun parhaansa raukka yritti..)...

Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Ihmetyttää vaan, että jos se muksu on niin koirakammoinen, niin miten ihmeessä se kuitenkin ehtii (=uskaltaa) sitä koiraa rapsuttamaan ennen, kuin sinä ehdit napata sen pois.

eri muksusta puhe... Esikoinen pelkää koiria ja kuopus rakastaa niitä...

Yhteistyössä