Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja meah:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minä ainakin ennemmin vien lapset hoitoon jos on menoa tai otan mukaan. Tarvii se mieskin omaa aikaa työpäivän päälle. Joskus jätän jos sattuu olemaan kotona.
Mä mietin ton niin, että mä olen tehnyt ihan yhtä täyden työpäivän näiden kolmen muksun kanssa kotona, kuin mies on tehnyt töissä.
Muuna aikana hoitovastuu jakautuu meillä aika tasan ja kumpikin saa mennä omia menojaan ja harrastuksiaan yksinkin.
Kyllä minä yksin menen jos on tarvetta, meillä on noita hoitajia vaikka muille jakaa, ei tarvi miestä nakittaa jos ei satu olemaan aivan jouten, mitä harvoin omakotitalossa on.
Ei meidänkään omakotitalossa jouten olla. Ja hoitajia tosiaan olisi, mutta en mä viitsi noita lähteä esim. parin tunnin ratsastuslenkin takia mihinkään hoitoon kuskaamaan. Enkä sinne lenkille kyllä ota mukaankaan.
Kyllä meillä hoituu ne omakotitalon hommat lastenkin kanssa. Mä pystyn siihen päiväsaikaan "työaikani" puitteissa, ja mies tai minä yhtälailla illalla, jos toisella on jotain omaa menoa.
Jos on jotain sellaista, mitä ei pysty tekemään kun muksut pyörii jaloissa (maalamista tai koneiden kanssa touhuamista), niin sitten se hoidetaan silloin, kun toinen ehtii muksuja vahtia.
Mutta kukin tavallaan, en mä sillä. Jotenkin jäin vaan ihmettelemään, että miksi se mies tarvitsee työpäivän jälkeen enemmän lepuutusta, kun nainen tehtyään ihan yhtälailla kotona töitä.