Miksi ruuan pitäisi olla halpaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pihvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pihvi

Vieras
Miksi aina kehutaan kuinka halpaa joku ruoka on? Yleensä nämä ovat suunnilleen laattaa pidätellen syötäviä, esim puuro. Eikö ruuassa kannattaisi arvostaa herkullista makua, näköä ja terveellisyyttä. Toki on plussa jos noiden lisäksi sattuu olemaan edullista.

Nii kyllähän sitä rahaa laitetaan kaikkeen turhaan mutta sitte napistaan kun ruoka on "kallista". Ruoka on kyllä hintansa väärti, että kyllähän siihen mielellään laittaa rahaa. Tietty ymmärrän että heille jotka laskevat viimeisiä pennejään saadakseen lapsille aamupuurot, ei paljoa naurata. Aika halpaa ruoka silti on jos jaksaa itse tehdä mahd paljon. Luomuleipäkin on halpaa kun ostaa tarveaineet luomuna ja tekee itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Kokonaan toinen kysymys sitten taas on, onko pakko yrittää säästää, jos ei ole pakko?
Mulla ei ole koskaan niin paljoa rahaa, etteikö säästämisessä olisi mitään järkeä. Keksin kyllä säästöilleni käyttöä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kokonaan toinen kysymys sitten taas on, onko pakko yrittää säästää, jos ei ole pakko?
Mulla ei ole koskaan niin paljoa rahaa, etteikö säästämisessä olisi mitään järkeä. Keksin kyllä säästöilleni käyttöä :D

Juu en minä säästämistä sinänsä moiti, hyvähän sitä on jotain sukanvarressakin olla. Itsellänikin on. Mutta siis se mitä yritin rykiä ulos on se, että täytyykö aina pyrkiä ostamaan halpaa - ja ehkä huonompaa - ruokaa, vaikka olisi varaa parempaan, vain sen takia, että siinä säästää.

Olipa sekava sepustus, jossa ei pilkuissa ainakaan säästelty. :D

Lisäys: ja tällä en siis tarkoita sitä, että ruoalla täytyisi brassailla tai että ruokaa olisi järkevää esim. heittää pois. Järjen rajoissa siis.

siksi ruuan pitää olla halpaa että se on pakko jokaiselle.. siinä ei voi säästää jos säästää jo kaikkensa..ruokaa on pakko saada.

kaikista köyhimpiä ajatellen terveelliset ruuat saisivat olla halpoja että heillä olisi näihin mahdollisuus

Juu en minä säästämistä sinänsä moiti, hyvähän sitä on jotain sukanvarressakin olla. Itsellänikin on. Mutta siis se mitä yritin rykiä ulos on se, että täytyykö aina pyrkiä ostamaan halpaa - ja ehkä huonompaa - ruokaa, vaikka olisi varaa parempaan, vain sen takia, että siinä säästää.

Olipa sekava sepustus, jossa ei pilkuissa ainakaan säästelty. :D
Oukei, ymmärsin =) Mä en ruokakaupassa juuri hintoja katsele, mutta jostain syystä tykkään talvisaikaan laittaa ruokaa kotimaisista kasviksista. Porkkanaa, lanttua, kaalia jne. Toki myös kesällä syödään paljon nimenomaan uusia kotimaisia, mutta eivät ne - ainakaan alkukesästä - ole kovinkaan edullisia. Talvella, kun paprikakilo maksaa jopa yli 5 euroa, ostan jo ihan periaatesyistä mieluummin kotimaisen lantun ja teen lantturaastetta kuin paprikan lehtisalaatin sekaan.

Mää pyrin ostamaan halpaa, mutta en ala jatkuvalle jauheliha-sei-makaroonilinjalle. Pitää ruuan maistua ja olla terveellistäkin. Silti myös hinta ratkaisee meillä. Ruuassa on aika kätevä säästää kuitenki, eikä siinä mitään väärää tai ihmeellistä oo.

Yhteistyössä