Miksi rumat ja läskit päivittää faceen linkkejä jotka ovat laihuutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei niin laiha eikä nätti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta nämä aloitukset toisten facebook-päivityksistä on outoja ja luulisin että näillä ihmisillä on mahdollisesti jotain ongelmia...

Toinen juttu mitä olen ihmetellyt on se kuinka paljon muut ihmiset tuntuvat tuntevan lihavia ja rumia ihmisiä. Minun ystäväpiirissäni niitä ei ainakaan ole mitenkään tuhottomasti. Joillakin on ylipainoa joo. Saavat hekin tykätä Marilynistä eikä ole pakko digata Kate Mossia.

Muutenkin ihmiset on yleisesti ottaen ihan hyvännäköisiä, on vaikea ajatella edes facebook-tuttujani ja ryhtyä jotenkin luettelemaan heitä "rumiin" tai "ei-itsestään-huolta-pitäviin". Mitä sekin tarkoittaa? Ettei ole treenattu ja tällätty? Minusta pitää itsestään huolta jos on hygienia kunnossa ja hymy naamalla.

Ja ei, en ole itse päivitellyt tuollaisia juttuja, en oikeastaan edes tykkäillyt niistä. Ei niin kiinnosta, enkä todellakaan jaksa mokomista ärsyyntyä.

ja jos joku laiha laittaisi kuvia läskeistä, jossa kertoisi, että ei varmasti halua olla tuollainen, niin sehän olisi kiusaamista.Läskit ovat aina kiusaajia, ja rumat.

[QUOTE="jaa";25628464]Mä oon 157 cm painoa 72kg
En oo lihava vaan sopivasti pyöreä
Enkä kyl ihan tikkulaiha halua ollakkaan[/QUOTE]

Juu, uskottle itsellesi mitä vaan, mutta totuus on toinen... Itse olen 170cm ja 68kg ja olen läski, että niin...

Mä olen myös pannut merkille, että omista fb-kavereistani näitä kuvia ja videoita linkittää eniten ne, joilla on eniten kiloja, ja samat ihmiset suureen ääneen haukkuvat ihan normaalihoikkiakin ihmisiä anorektikoiksi - kieltämättä siinä tulee ensimmäisenä mieleen kateus ja huono itsetunto, vaikka syy on luultavasti vain puhujan ahdasmielisyydessä. Sattuneesta syystä en tunne oloani kovin mukavaksi heidän seurassaan...

Usein tuntuu siltä, että ylipaino on tabu josta ei saa puhua, mutta alipainoiset on vapaata riistaa. Vähän väliä saa kuulla ruokapöydässä, että laitetaanpas sulle nyt oikein reilun kokoinen annos ja kunnon rasvaista ruokaa että lihot - vaan kuinka moni sanoo ylipainoiselle päivällisvieraalle, että nyt et saa mitään, kun sulla on tota painoa jo ennestään niin paljon? :D

Omaan kroppaansa saa olla tyytyväinen, oli niitä kiloja sitten liian paljon tai liian vähän, mutta se ei kuitenkaan oikeuta arvostelemaan muita.

Mietipä vähän uudelleen tuota että laihuutta vastaan saa hyökätä, ihmisiä mekin ollaan.

On eri asia puhua yleisellä tasolla siitä, että liiallinen laihuus on epätervettä kuin haukkua yksittäistä ihmistä. Sitä en hyväksy. Sama myös toiseen suuntaan: ylipainon terveyshaitoista saa ja pitääkin puhua, koska sekin ääripää on epäterveellinen, mutta yksittäisen ihmisen haukkuminen läskiksi tms. on rumaa.

[QUOTE="Mimu";25627794]Joopa joo! Katselin mäkin lapsena malleja ja laulajia musiikkivideoissa, eikä mulle tullut yhtään paska fiilis, vaikka ne oli laihoja. Sua nyt taitaa omat ihrat hiertää. Ei lasten/nuorten itsetunto ole vain siitä kiinni että tv:ssä on laihoja malleja... Hullua edes kuvitella noin! Vai onko sulla kokemusta??[/QUOTE]

No, kymmenen vuotta teinien parissa työskennelleenä ja yhtä sun toista nähneenä voin kaiketi sanoa, että kokemusta löytyy.

Yhteistyössä