Miksi rumat ja läskit päivittää faceen linkkejä jotka ovat laihuutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei niin laiha eikä nätti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei niin laiha eikä nätti

Vieras
ja kauneuttaa "dissaavia". Nyt esim kiertää tää kuva missä on hoikkia malleja vs. vanhanajan mallit, joku photoshop makeup parody video ja lukemattomia muita.. Johtuuko tämä läskien ja rumien huonosta itsetunnosta? Itseensä tyytyväinen nainen ei jatkuvasti linkitä "kauneusihanteita" dissaavia videoita ja kuvia sivuillensa.. Musta tuo jatkuva " en mä vaan haluis olla tollanen" " onneks en oo noin laiha" vakuuttelu kertoo jostain ihan muusta kun hyvästä itsetunnosta ja sinuudesta itsensä kanssa...

Nimim: Ei niin laiha ja nätti itsekään, mutta ainakin sinut itsensä kanssa.

Sulla on paha itsetunto-ongelma, jos näet ne dissaamisena.

Kyse on terveestä naisihanteesta. Nykyinen ei sitä ole.

Joopa joo... Kuinka monta ihmistä tunnet, jotka ihannoivat sairaanloista laihuutta? Minä en tunne yhtäkään... Aina puhutaan tuosta että naisihanne on jonkun anorektikon luokkaa, mutta luulen että tämä on vain läskien ja itsetunto-ongelmaisten höpinää!

En koe, että minulla olisi itsetunto-ongelmia, kiitos vain :) Ihmettelyä vaan herättää, kun linkittelijät ovat lähes poikkeuksetta itse huomattavan ylipainoisia tai muuten "rumia" (ei itsestään huolta pitäviä). En minäkään kokoajan linkitä rumista ja lihavista ihmisistä videoita sivuille, että hyi vittu miten kauhea. Enkä itsekään ole mikää naiskauneuden esimerkki, Olen lyhyt, pyöreä (156cm/55kg), tatuoitu ja lävistetty ja tukkakin lyhyempi kun monella miehellä.

[QUOTE="Mimu";25627686]Joopa joo... Kuinka monta ihmistä tunnet, jotka ihannoivat sairaanloista laihuutta? Minä en tunne yhtäkään... Aina puhutaan tuosta että naisihanne on jonkun anorektikon luokkaa, mutta luulen että tämä on vain läskien ja itsetunto-ongelmaisten höpinää![/QUOTE]

Katso malleja, mainoksissa ja muualla. Median välittämä naisihanne on sairas.

Siis toki sen videon on muutkin linkittänyt, en minä sillä.. Tuntuu vaan olevan aika yleinen ilmiö tämä läskien hyökkäys laihuutta vastaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Ei niin laiha eikä nätti;25627705:
Siis toki sen videon on muutkin linkittänyt, en minä sillä.. Tuntuu vaan olevan aika yleinen ilmiö tämä läskien hyökkäys laihuutta vastaan..

Eli jos laiha linkittää, niin ok ja jos lihava, niin hänellä on ongelmia? :D

• Tykkää
Reactions: Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja Ei niin laiha eikä nätti;25627705:

No sitä vastaan saakin hyökätä. Ei ole tervettä olla liian laiha.

Toisekseen. Lihavia tuntuu saavan haukkua mitä ällöttävimmillä sanankäänteillä, mutta JOS joku uskaltaisi antaa hiukan takaisin, niin jo ollaan ruikuttamassa...

No, mitä tuohon nyt voi sitten sanoa? Itse pidän itsestäni pyöreänä, en edes yritä laihduttaa normaalipainoon (oon 157/70). Ja muutenkin olen sitä mieltä, että mieluummin pyöreä ja kauniskasvoinen, kun hoikka ja naama ruma kuin petolinnun pers.. :D

[QUOTE="just";25627719]Eli jos laiha linkittää, niin ok ja jos lihava, niin hänellä on ongelmia? :D[/QUOTE]

JOO JUST NÄIN!!!!!!!!! :) :)

Ei terveee.. Kyllä ne on samat tyypit/tyyppi jotka JATKUVASTI linkittelee näitä juttuja.. Vähän sisälukutaitoa kiitos? :)

[QUOTE="Mimu";25627740]No, mallit on laihoja. Mitä väliä? Haistan nyt vain pulleron kateellista kähinää....[/QUOTE]

Sitä väliä, että nuoret tytöt katsovat heistä naisenmallia. Ja sairastuvat syömishäiriöihin, kun luulevat, että sellaista pitää tavoitella. Sellaisesta ihanteesta pitäisi päästä pois.

Höpsis, itsetunto-ongelma on just näillä paksukaisilla joilla on kova tarve todistella että ovat muka normaaleja.

En minä ainakaan ole koskaan sanonut, että olisin normaalipainoinen. Minulla on ylipainoa, josta tosin haluan päästä (taas) eroon.

Mutta usko tai älä. Minulla on ylipainosta huolimatta toimivat aivot, osaan erottaa normaalin vartalon lihavasta ja toisaalta myös liian laihasta.

Sitä väliä, että nuoret tytöt katsovat heistä naisenmallia. Ja sairastuvat syömishäiriöihin, kun luulevat, että sellaista pitää tavoitella. Sellaisesta ihanteesta pitäisi päästä pois.

Joopa joo! Katselin mäkin lapsena malleja ja laulajia musiikkivideoissa, eikä mulle tullut yhtään paska fiilis, vaikka ne oli laihoja. Sua nyt taitaa omat ihrat hiertää. Ei lasten/nuorten itsetunto ole vain siitä kiinni että tv:ssä on laihoja malleja... Hullua edes kuvitella noin! Vai onko sulla kokemusta??

Kumpi sitten on loppujen lopuksi pahempi? olla läski vai laiha? kumpikin tappaa paskalla mäihällä.. Kuinka kauan koette tämän ilmiön jatkuneen, että median antama malli on 0 koko? 3-5 vuotta?
Itse olen 21 eikä teininä ole mieleenikään tullut, että haluampa olla niin laiha että läpi näkyy.. Ehkä minua on rakastettu ja kohdeltu hyvin kotona ja pidetty huolta itsetunnosta.. never know..

En minä ainakaan ole koskaan sanonut, että olisin normaalipainoinen. Minulla on ylipainoa, josta tosin haluan päästä (taas) eroon.

Mutta usko tai älä. Minulla on ylipainosta huolimatta toimivat aivot, osaan erottaa normaalin vartalon lihavasta ja toisaalta myös liian laihasta.

Olen 173 cm/50 kg. Olen varmaan mielestäsi liian laiha, sairas, anorektikko? Totuus on se että mulla ei ole koskaan ollut mitään syömishäiriötä, en ole koskaan laihduttanut. Syön hyvin ja terveellisesti, herkkujakin välillä. En vaan millään liho. Ja mua ärsyttää todella kun tuntemattomat (ylipainoiset) kutsuvat anorektikoksi ja sairaaksi. Monien mielestä en saa olla tällainen, jos tekisin mallin töitä olisin huono esikuva nuorille tytöille... vaikka olen aivan terve oma itseni.

• Tykkää
Reactions: Blue cat
Eli eikö se lapsen/nuoren omakuvan rakentaminen lähde jo aika pienenä? Eikö narut sitten loppujen lopuksi ole vanhemmilla ja kasvatustyössä? Jos lasta ehdotta rakastetaan ja annetaan kotona hyvä roolimalli niin vaikeuksia tuskin tulee, jos Äiti taas on "naisihannetta" ja laihuutta vastaan hyökkävä läski saa lapsi aika erikoisen arvokasvatuksen?

Siis ystäviisi kuuluu näitä rumia ja läskejä, vai miten tämä analyysi on tehty? Jos ei jaksa, niin voihan ne poistaa ja silloin ei tarvitse kärsiä moisista päivityksistä.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="Mimu";25627794]Joopa joo! Katselin mäkin lapsena malleja ja laulajia musiikkivideoissa, eikä mulle tullut yhtään paska fiilis, vaikka ne oli laihoja. Sua nyt taitaa omat ihrat hiertää. Ei lasten/nuorten itsetunto ole vain siitä kiinni että tv:ssä on laihoja malleja... Hullua edes kuvitella noin! Vai onko sulla kokemusta??[/QUOTE]

Voi tsiisus, ootko sä tyhmä? Et näytä olevan yhtään kärryillä nykymenosta, ihan sanattomaksi vetää :D

• Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
No sitä vastaan saakin hyökätä. Ei ole tervettä olla liian laiha.

Toisekseen. Lihavia tuntuu saavan haukkua mitä ällöttävimmillä sanankäänteillä, mutta JOS joku uskaltaisi antaa hiukan takaisin, niin jo ollaan ruikuttamassa...

No musta ainakin aikanaan tuntui tosi pahalta kun ihmiset kadulla otti asiakseen puhua isoon ääneen musta kun kuljin ohi. Mulla ei ole koskaan ollut mitään syömishäiriötä, vaan sairaus jonka takia olin ennen lapseni syntymää ihan tosi laiha, mutten silti mikään luuranko. Juurikin tuollaisen perus mallin kokoinen. "kato miten laiha, hyi" "tolla on varmaan joku anoreksia" "kato miten ruikut jalat" "eiks toi syö mitään" jne ei kuulostanut kovinkaan kannustavalta päivittäin kuultuna, varsinkin kun todellisuudessa söin kuin hevonen jotta oisin ees vähän saanut lihaa luitteni ympärille. Törkeimmät tuli ihan päin naamaa päivittelemään että "miten sä ootkin noin laiha?" Painoin tuohon aikaan 47-49kg ja olen 167cm pitkä.

En mäkään kulje kadulla kyselemässä "kuinka sä oot noin lyhyt?", "miten susta on tullut noin lihava?" tai muutakaan toista arvostelevaa, mutta ihan yleisesti näin saa ilmeisesti tehdä jos henkilö on hoikka.

Nykyään painan 53kg ja olen siis edelleen hoikka, mutta saan sentään olla rauhassa tuollaisilta kommenteilta.

Mietipä vähän uudelleen tuota että laihuutta vastaan saa hyökätä, ihmisiä mekin ollaan.

Yhteistyössä