miksi raskaana olevaa naista petettäessä sen on "pahempaa" kuin ei raskaana olevaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana ja petetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana ja petetty

Vieras
eli mikä siitä tekee ns. pahempaa että nainen on raskaana ja mies pettää, kuin se että olisi lapsia jo ennestään ja mies pettää?

joo, meillä on lapsia ja olen raskaana, mies petti minua.. moni sanoo että "ja vielä raskaana olet", en näe siitä mitään eroa siihen ettenkö olisi raskaana, ihan yhtä paskalta se varmasti tuntuisi :(

mun ex petti mua ensin niin että en ollut raskaana,mutta minä tyhmä uskoin ukon lööpereihin ja seuraavaksi petti niin että olin raskaana ja kyllä se jälkimmäimen tuntui paskemmalta!

siis toki tollasessa tilanteessa että sitte lähetää sitä perhettä perustaan kun luotetaan toiseen ja ei ole ennestään lapsia.. mutta siis se että kun on jo lapsia ja raskaana niin miten se eroaa siitä ettei olis raskaana mutta on kuitenki niitä lapsia?

no kyllä mä ainakin olen riippuvaisempi kumppanista silloin kun olen paksuna ja edessä on pienen vauvan hoitoa yms muutosta. helpompaa se olis elämää yksin lähtee rakentamaan uusiksi esim. nyt vuoden ikäsen kanssa, kuin mitä se olis ollut esim. pari kuukautta ennen synnytystä, JOS siis mieheni pettäisi.

Kaikkea tekin pohditte. Vaimon kuuluu totella miestään ja ymmärtää hänen tekojaan. Mies pettää, olit sitten raskaana tai et. Sinun on kuitenkin kunnioitettava miehesi rehellisyyttä, että kertoi naisseikkailuistaan sinulle. Nyt sinun on keskityttävä tulevan lapsenne vastaanottamiseen.

Minä ainakin miellän sen törkeämmäksi jos tyttöystävä on raskaana tai jos on ihan pieni lapsi. Yhtä törkeää on mielestäni jos nainen pettää miestä toisen kanssa ollessaan raskaana.

Jos yhdessä päätetään pyöräyttää muksu niin kyllä se vaan on lupaus sitoutua siihen asiaan, se siitä tekee mielestäni törkeän toista osapuolta kohtaan.

On se eri asia.

Se että loukkaa puolisoaan on paha, laittaa lapsenkin kärsimään on vielä pahempi ja sitten raskaana ollessa on nämä kaikki + erittäin vaativa elämäntilanne sillä puolisolla.

Triplapaha.

Mielestäni on ymmärrettävämpää pettää raskaana olevaa useastakin eri syystä.esim.seksin laatu huononee raskauden kehittyessä,taikka vähenee lähes olemattomiin.Taikka mies ei pidä raskaana olevaa naistaa kovin seksikkäänä,mikä sinänsä on hyvinkin ymmärrettävää.Myöskin raskaana olevan hormoonitoiminta voi aiheuttaa sen että naisen käytös miestä kohtaan on perusnegatiivinen ja mies näin ollen hakee romantiikkaa muualta vastapainoksi naisensa huonolle käytökselle ja jaksaa näin tehden paremmin naisensa mielialavaihtelut.Kannattanee ottaa huomioon myös se biologinen tosiasia että mies on kykeneväinen myös pelkästään fyysiseen seksiin ,eli useimmiten pettää vain fyysisesti,kun taas nainen pettäessään pettää myös henkisesti sillä naisen seksin harrastaminen tapahtuu aina myös tunnetasolla.
Sitä en sano että pettäminen olisi oikein,mutta naisen ja miehen biologisten eroavaisuuksien vuoksi miehen suorittamana tuo "pettäminen" on aina vähäisempi paha.

Sitä en kyllä ymmärrä, että mies ei halua raskaana olevaa naistaan vaan pettää sen takia, kun raskaana oleva ei ole haluttava. Itse olen raskaana ja haluan koko ajan! Mies keksii kaikenlaisia selityksiä mm. ettei voi kun vauvan pää on siellä alhaalla ym. vaikka tiedän, että tosiasiallinen syy on minun muhkea ulkomuoto. En usko, että pettää, mutta jos niin olisi kyllä loukkaavampaa nyt, kun ei raskaana.

Miksi jotkut miehet ovat ihan hulluna, kun nainen on raskaana ja toisia miehiä ei haluta raskaana oleva yhtään? Onko niillä miehillä geneettisesti paremmat edellytykset olla perheenisä, joka haluaa naistaan myös raskausaikana kun jälkeläinen on ko siitetty. Ja nämä miehet, jotka eivät halua raskaana olevaa, haluavat vaan jakaa geenejään?

eli mikä siitä tekee ns. pahempaa että nainen on raskaana ja mies pettää, kuin se että olisi lapsia jo ennestään ja mies pettää?

joo, meillä on lapsia ja olen raskaana, mies petti minua.. moni sanoo että "ja vielä raskaana olet", en näe siitä mitään eroa siihen ettenkö olisi raskaana, ihan yhtä paskalta se varmasti tuntuisi :(

Itse ajattelen, että se on pahempaa siksi, että miehesi ei petä ainoastaan sinua vaan myös lapsensa.

Jaa, jännä kysymys. Ehkä minä ajattelisin, että raskaana oleva on jotenkin haavoittuvaisempi, kuin ei-raskaana oleva. Raskaushan "pitäisi" olla sellaista parisuhteen onnellista aikaa, kun yhdessä odotetaan perheenlisäystä. Eli jos tällöin mies pettää, jotenkin ehkä pudotaan korkeammalta, kuin muulloin. Toisaalta voisi ajatella myös, että naisesta pettäminen voi tuntua ehkä pahemmalta, koska oma keho muuttuu ja hormonimyrskyt ovat melkoisia. Ja tietysti vielä se, että jos pettämisen seurauksena erotaan, onhan se raskaana hieman "avuttomampi" tilanne, kuin ei-raskaana.

Yhteistyössä