Miksi pyykki haisee?! :( :( :(

• Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti
epätoivoinen
Taustoja tilanteelle:

- Kone Ahma-merkkinen, 3v. vanha.
- Konetta on pesty, ohjeen mukaisesti.. myös etikalla ja sitruunahapolla, 90 asteen pesut jne.
- Pyykkiä kuivataan sisällä, kesällä ulkona. Pyykit ripustetaan kuivumaan melkolailla heti, kun ohjelma pysähtyy..

Ja pyykit ne vain haisee! Ihan uudehkoja vaatteita, pyyhkeitä ja alkavat haista (tunkkainen, inhottava haju!). Haju ei lähde muuten, kuin liottamalla vaatteita pitkään etikkavedessä ja pesemällä 90 asteessa. Mutta ei jaksa jatkuvasti tehdä noin ja ei taida vaatteetkaan jatkuvasti tykätä noin kovasta käsittelystä. Olen kuullut puhuttavan jostain bakteerista...? Todella inhottavaa. Haisevalla pyyhkeellä kun pyyhkii suihkun jälkeen itsensä, haju tarttuu hetkeksi myös ihoon. Pitääkö vaihtaa pesukone, vai lähteekö ongelma edes sillä!?

Kuinka usein pesette pesukoneenne, aivan täysin perusteellisesti?

Osaako kukaan sanoa mitään? Minulla loppuu kohta keinot.

Oletko pessyt pesukoneen pesuaine täyttö luukut?
Itse ainakin huomannut että meidän päältätäytettävä jättää pesuaine jäämiä ja huuhteluainetta sinne.. Ja toi huuhteluaine ei kivaa kun homehtuu tosi nopeasti sinne..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja suvi-84:
Oletko pessyt pesukoneen pesuaine täyttö luukut?
Itse ainakin huomannut että meidän päältätäytettävä jättää pesuaine jäämiä ja huuhteluainetta sinne.. Ja toi huuhteluaine ei kivaa kun homehtuu tosi nopeasti sinne..
Joo olen..

Non compos mentis
Kuivaatko tiivisteiden välit pesuohjelman loputtua? Pidätkö luukkua auki pesujen välillä? Meillä pesukonekorjaaja totesi tiivisteeseen tarttuneen hometta, sillä koko kylpyhuone kärsi homeongelmasta. :/ Meni vaihtoon, sillä ne osat turkasen kalliita.

j
ootko kokeillu eri pyykinpesuainetta? Se saattas auttaa asiaa. Ja tosiaan, pyyhkeet pitäs aina välillä pestä kuumemmas ku 60 astetta, niin ei haise, ei toki joka kerta.
Koneen pesu varmaan riippuu siitä, montako koneellista sillä pyöritetään viikossa. Mä pesen meiän konees siivousliinoja tarkotuksella 95astees suunnillee joka toinen tai kolmas viikko. Ja aina kun pyykit on pesty jätän pesuainelokerikon ja luukun auki.

entisen hometalon asuja
Kuivaatko sisällä? Imeekö vaatteet talosi hajun kuivuessaan. Itse asuin hometalossa ja homeen haju tarttui vaatteisiin. Varsinkin jos kävi kyläilemässä niin vaatekasssi lemahti.

Minni
Onko joskus ollut joku pyykki liian kauan koneessa ja homehtunut sinne? Jos on niin ei taida auttaa kun koneen vaihto... Meil tulee välillä syksyisin paha haju puhtaisiin vaatteisiin kun kuivavat niin kauan.

Yhteistyössä