miksi prkl mulla ei ikinä onnistu nuo muffinit??

KullanMurutx4

Aktiivinen jäsen
27.05.2004
10 344
0
36
|O :kieh:
perkele..

siis ihan ohjeen mukasen taikinan tein ja ohjeen mukasessa lämmössä paistoin niin silti ne hiukan paloivat ja kaiken lisäksi ne tuli vuoasta ulos :(

mitä mä teen väärin,sanokaa ny joku? :/

no vuastahan ne ulos tuleekin kun turpoo. Mut laitaa vaan vajaa kuppi.

ja sit jos teet paperi vuokiin niin laita vaan harvakseltaan pelille. Jää muuten helposti sisältä raa´aksi ja palaa päätä jos vaan pitää uunissa kauan.

En tiedä mix niin mutta luin ite jostain palstalta kun kans poltin muffinit ja sisältä raakoja.

Laitoin yhden pellin sijaan kaksi ja johan onnistuu.

Ja ei ihan ylätasolle tietenkään

Alkuperäinen kirjoittaja polttaja:
no vuastahan ne ulos tuleekin kun turpoo. Mut laitaa vaan vajaa kuppi.

ja sit jos teet paperi vuokiin niin laita vaan harvakseltaan pelille. Jää muuten helposti sisältä raa´aksi ja palaa päätä jos vaan pitää uunissa kauan.

En tiedä mix niin mutta luin ite jostain palstalta kun kans poltin muffinit ja sisältä raakoja.

Laitoin yhden pellin sijaan kaksi ja johan onnistuu.

Ja ei ihan ylätasolle tietenkään

no ei niiden varmaa kuulu pellille valua :D
koitin laittaa vajaan vuuan mutta ei!

lisäksi pidin uunissa niitä 5min. vähemmän mitä ohjeessa ku pidempään en ois voinu pitää ku sitte ne todellakin ois ollu ihan mustia

kokeileppas seuraavalla kerralla käyttää muffinssipeltiä tai sitten osta niitä amerikanmuffinssi vuokia(paperisia) kaupasta. Täytä vuoat puoleen väliin, niin niillä on mahiksia nousta reippaasti, ilman että valuvat pois vuoasta.
Muffinssipelti on minusta parhain, silloin ei muffarit levene, vaan nousevat nätisti.
Paista 200 asteessa uunin keskitasolla noin 20 minuuttia.

Alkuperäinen kirjoittaja omenapomena:
kokeileppas seuraavalla kerralla käyttää muffinssipeltiä tai sitten osta niitä amerikanmuffinssi vuokia(paperisia) kaupasta. Täytä vuoat puoleen väliin, niin niillä on mahiksia nousta reippaasti, ilman että valuvat pois vuoasta.
Muffinssipelti on minusta parhain, silloin ei muffarit levene, vaan nousevat nätisti.
Paista 200 asteessa uunin keskitasolla noin 20 minuuttia.

no pitääpä ostaa se pelti :/

paistoin juu 200 asteessa ja 20min. mut silti kävi näin :(

Mä ainakin laitan paperivuoat metalliseen muffinssipeltiin, jotteivät leviä. Paistan kauemmin kuin ohjeessa, ja jos pinta pyrkisi palamaan (mulla kyllä ei ala), siirtäisin pellin vähän alemmaksi kuin edellisellä kerralla kun ne kärventyivät pinnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja rööttynä:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
Alkuperäinen kirjoittaja riksu84:
muffins-mixillä onnistuu aina... :whistle:

multa löytyis näitä :whistle: ;)

mitä nää niinku on?? :D

kotigastronomin "valmis" muffinseja joihin tarvii laittaa vesi ja voi ja taikina on valmis, vuokiin ja uuniin ja onnistuu AINA :D

samantapasia taitaa löytyä kaupastakin :/
kerran olen koklannu mut en muista miten kävi..

palijo nää maksaa? :D

Jos sulla on esim. ikea lähistöllä niin sieltä löytää hyvän ja halvan tai sitten kotileipurit sarja myy kanssa halpoja.
Sitä voi ihan hyvin sitä lämpöä laskea 175 asteeseen jos tuntuu että ne aina palaa. Sulla on sitten tehokas uuni :) onko se uusi?

Alkuperäinen kirjoittaja Keijo 50v:
Alkuperäinen kirjoittaja Keijo 50v:
Yritä kovemmin ja tarmokkaammin.

eli tätä ohjetta ku noudattaa niin ne onnistuu seuraavalla kerralla vai? :whistle:

Sopii toivoa. Harjoittelu tekee mestarin.

ei näköjään ainakaan vielä muutama kerran jälkeen oo tehny :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja omenapomena:
Jos sulla on esim. ikea lähistöllä niin sieltä löytää hyvän ja halvan tai sitten kotileipurit sarja myy kanssa halpoja.
Sitä voi ihan hyvin sitä lämpöä laskea 175 asteeseen jos tuntuu että ne aina palaa. Sulla on sitten tehokas uuni :) onko se uusi?

ei oo ikeaa lähellä :/
ei toi uuni ny iha upouusi oo,oisko 5v.

Alkuperäinen kirjoittaja riksu84:
muffins-mixillä onnistuu aina... :whistle:

multa löytyis näitä :whistle: ;)

mitä nää niinku on?? :D

kotigastronomin "valmis" muffinseja joihin tarvii laittaa vesi ja voi ja taikina on valmis, vuokiin ja uuniin ja onnistuu AINA :D

samantapasia taitaa löytyä kaupastakin :/
kerran olen koklannu mut en muista miten kävi..

palijo nää maksaa? :D

5,50e ja esim. minttu-suklaasta tulee 16 kipaletta, noi on kyllä ainakin mulla aina onnistunu...

Yhteistyössä