miksi pitäsin kihlasormusta jos mies ei halua naimisiinkaan ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ollaan oltu yhdessä yli 6 vuotta, joista kihloissa reilu 5v.lapsia kaksi.
naimisiinmeno on mulle jotenkin tärkee juttu ja mieskin on aina sanonut että joo mennään kun "ehditään".
nyt ois tulossa uopuksen ristiäiset ja ehdotin et mennään siinä samalla. no eipä mies oikee innostunut. sanoo vaan jaa . no minä sit annoin kihlasormuksen takasin.en nää järkeä pitää sitä. yhdessä voidaan toki jatkaa mutta ei kihloissa.

Ihan samaa olen miettinyt ja sillä kannalla olen että mitäpä tuotakaan pitämään. Ainut vaan että kaupungilla sun muualla liikkuessa haluan pitää ettei ihmset luule yhksi, enkä tiedä mistä tämmöinen pinttymä tullut, onhan paljonkin lapsellisia pareja jotka eivät ole kihloissakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Samaa miettinyt:
Ihan samaa olen miettinyt ja sillä kannalla olen että mitäpä tuotakaan pitämään. Ainut vaan että kaupungilla sun muualla liikkuessa haluan pitää ettei ihmset luule yhksi, enkä tiedä mistä tämmöinen pinttymä tullut, onhan paljonkin lapsellisia pareja jotka eivät ole kihloissakaan.

mulla ollut joskus sama juttu et en haluu et mua luullaan sit yh:ksi - kaikella kunnioituksella heitä kohtaan,mut silti. mä kun vielä muutenkin näytän ihan 16veeltä niin..( olen 28 ),

Kihlasormuksellasi miehesi tahtoo vain sanoa muille miehille, että "Älkää ottako tätä typyä, se on jo rengastettu." Nyt hän alkaa vahtia jokaista liikettäsi.
http://www.youtube.com/watch?v=wyewboPjLVE

Me ei menty kihloihin vaan paukattiin suoraan vihille. Mies ei halunnut sormusta, mulla on leveä vihkisormus. Että se ei siis pidä sormusta, vaikka halusikin naimisiin. Ja ei, syy ei ole se, että voisi teeskennellä naimatonta. ;)

Mä en edes aina pidä sormuksia, vaikka naimisissa oltu kohta 10v. Aivan sama jos joku yh:ksi luulee :D En muutenkaan jaksa päätäni vaivata sillä, mitä joku jostain turhasta asiasta ajattelee.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Kihlasormuksellasi miehesi tahtoo vain sanoa muille miehille, että "Älkää ottako tätä typyä, se on jo rengastettu." Nyt hän alkaa vahtia jokaista liikettäsi.
http://www.youtube.com/watch?v=wyewboPjLVE

Uskomattomia...hahhahhhh...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ollaan oltu yhdessä yli 6 vuotta, joista kihloissa reilu 5v.lapsia kaksi.
naimisiinmeno on mulle jotenkin tärkee juttu ja mieskin on aina sanonut että joo mennään kun "ehditään".
nyt ois tulossa uopuksen ristiäiset ja ehdotin et mennään siinä samalla. no eipä mies oikee innostunut. sanoo vaan jaa . no minä sit annoin kihlasormuksen takasin.en nää järkeä pitää sitä. yhdessä voidaan toki jatkaa mutta ei kihloissa.

olen aiheesta kirjoittanutkin täällä, mutta sain aikamoisen haukkumisryöpyn päälleni, että pakotan muka mieheni vihille..!! Eihän toki siitä ole kyse.
Olen myös sanonut miehelleni, että koska häitä ei näytä tulevan, en ymmärrä miksi olemme kihloissa, koska näillä asioilla on minulle suuri merkitys ja hän kyllä tietää sen. Kun puhun naimisiinmenosta, hän sanoo aina samalla tavalla "kaikki aikanaan".
Olenkin kysynyt ja vaatinut hänelta pari kertaa 8 vuoden aikana vastausta miksi emme jo ole naimisissa ja olen päässyt siihen käsitykseen, että minä en ole täydellinen, koska meillä on ollut pari isompaa riitaa yhdessä olon aikana ??!?!?!? Siis ? Sanoinkin hänelle, etten minäkään hänen kanssaan tahdo siksi naimisiin, että hän on täydellinen vaan siksi, että rakastan häntä ja tahdon viettää loppuelämäni hänen kanssaan. On mielestäni myös omituista, että kelpaan hänelle lapsia tekemään mutten vaimoksi :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me ei menty kihloihin vaan paukattiin suoraan vihille. Mies ei halunnut sormusta, mulla on leveä vihkisormus. Että se ei siis pidä sormusta, vaikka halusikin naimisiin. Ja ei, syy ei ole se, että voisi teeskennellä naimatonta. ;)

Mekään ei aikanaan menty kihloihin vaan suoraan naimisiin. Yhdet sormukset siis vain on.

Sama ongelma vaivaa täälläkin....ensiviikolla meillä tulee 8vtäyteen kihloissa oloa, eikä häistä tietoakaan....Mä oon kysyny mieheltä varmaan 5 kertaa että joko mennään naimisiin, mä oon suunnitellu jo vaikka ja mitä, mutta ei, miehellä ei ole minkäänlaista kiinnostusta mennä naimisiin...Tuhahtaa vaan jotain, tai mutisee mut selvää vastausta ei ikinä saa. Ja on yleisesti sitä mieltä että ei ole mitään järkeä mennä naimisiin kun näinkin voi elää. No miksi hitossa me sitten ollaan kihloissa, sitä mietin.
Miehet!!!!!!!!!!!!!!!

meilläkin oli muuten noin et kysyin usein et millon olis aika ja mies alkoi vaan enemmän ja enemmän olla koko homman vastaan. sit lopetin kyselemisen ja mies sitten ite kysyi et no mennäänkö. :D :heart:

En ole ikinä ymmärtänyt pitkiä kihlauksia. Sanoin tästä omalle miehelleni aikanaan. Että siinä vaiheessa kun kihloihin mennään, on jo hääpäivä sovittu. Meinattiin, ettei kihloihin mennäkään, mutta mentiin kuitenkin. Se sormus on minulla hävinnyt :( mystisesti, joten naimisiin mennessä jouduin ostamaan semmoisen sormuksen jossa on ikään kuin kaksi sormusta yhdessä.
Sekin on nyt korulippaassa. Avioliitossamme on yksi pieni osa-alue, jolle haluan muutoksen ja laitan sormuksen vasta sitten kun se on tapahtunut ja muutos alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
meilläkin oli muuten noin et kysyin usein et millon olis aika ja mies alkoi vaan enemmän ja enemmän olla koko homman vastaan. sit lopetin kyselemisen ja mies sitten ite kysyi et no mennäänkö. :D :heart:

no mun mielestä mä en edes usein kysele.
nyt mies sit soitti töistä ja kyseli miten meillä menee kotona lasten kanssa ja onko sormus vielä yöpöydällä.omituinen toi miessukupuoli!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

no mun mielestä mä en edes usein kysele.
nyt mies sit soitti töistä ja kyseli miten meillä menee kotona lasten kanssa ja onko sormus vielä yöpöydällä.omituinen toi miessukupuoli!

niin on! ihan eri planeetalta! :kieh: :D

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
En ole ikinä ymmärtänyt pitkiä kihlauksia. Sanoin tästä omalle miehelleni aikanaan. Että siinä vaiheessa kun kihloihin mennään, on jo hääpäivä sovittu. Meinattiin, ettei kihloihin mennäkään, mutta mentiin kuitenkin. Se sormus on minulla hävinnyt :( mystisesti, joten naimisiin mennessä jouduin ostamaan semmoisen sormuksen jossa on ikään kuin kaksi sormusta yhdessä.
Sekin on nyt korulippaassa. Avioliitossamme on yksi pieni osa-alue, jolle haluan muutoksen ja laitan sormuksen vasta sitten kun se on tapahtunut ja muutos alkaa.

pitämään sormusta ennenkuin tuo mainitsemasi muutos tulee ?

Mä kun sanoin miehelleni, etten halua olla kihloissakaan jollei kerran mennä naimisiin, niin hän sanoi, että sitten erotaan kokonaan ?!!?

Miksi te, jotka aikanaan olette kihloihin menneet, ette sitten ole menneet naimisiin? Siis kun eikö se miehenne silloin teitä kosinut, niin yleensä silloin on tapana alkaa järjestämään ja miettimään niitä häitä? Ihmetyttää siis, miksi homma teillä on jäänyt siihen kihlaukseen? ja eikö viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsia ruvettiin miettimään, tullut ollenkaan mieleen, että ohoi, ei kun taitaa se yksi juttu olla jäänyt välistä...?

Mua kun mies kosi, niin puo9len vuoden päästä siitä oli häät, kun heti aloin juttua viemään eteenpäin. Vuosi kun oltiin oltu naimisissa, mietittiin että oiskohan jo lasten aika... Simple as that.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys::
Miksi te, jotka aikanaan olette kihloihin menneet, ette sitten ole menneet naimisiin? Siis kun eikö se miehenne silloin teitä kosinut, niin yleensä silloin on tapana alkaa järjestämään ja miettimään niitä häitä? Ihmetyttää siis, miksi homma teillä on jäänyt siihen kihlaukseen? ja eikö viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsia ruvettiin miettimään, tullut ollenkaan mieleen, että ohoi, ei kun taitaa se yksi juttu olla jäänyt välistä...?

Mua kun mies kosi, niin puo9len vuoden päästä siitä oli häät, kun heti aloin juttua viemään eteenpäin. Vuosi kun oltiin oltu naimisissa, mietittiin että oiskohan jo lasten aika... Simple as that.

No ei se naimisiinmeno oo mikään ehto lasten teolle.

Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
Mä kun sanoin miehelleni, etten halua olla kihloissakaan jollei kerran mennä naimisiin, niin hän sanoi, että sitten erotaan kokonaan ?!!?

Öö, ehkä olis sitten ihan oikeesti paikallaan erota...? Tais tuo miesvalinta mennä aikoinaan vähän pieleen, vai mitä?

Mikä kumma tuollaisia miehiä vaivaa? Mäkin olen sitä mieltä että se yhdessä lasten teko on kuitenkin vielä suurempi sitoumus kuin naimisiin meno niin miksi sitten ei voida mennä kerta kihloissakin ollaan?
Me sovittiin häiden ajankohta silloin kun kihloihin mentiin. Puolen vuoden päästä mä olen entinen Kärkkäinen :D :heart:

Monet tuntuu menevän kihloihin vain sen takia että ulkopuoliset näkee että emäntä/isäntä on jo rengastettu. Kyllä minä pyyhkisin sellaisella kihlauksella persettä jonka jälkeen ei naimisiin mennä! Tyyliin että 10 vuotta kihlausta takana, ei ole naimisiin kiirettä... Tyhjänpäiväinen kihlaus sellainen. Se kun on lupaus avioliitosta, kosinta tarkoittaa sitä että pyydetään toista vaimoksi/aviomieheksi!

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:

pitämään sormusta ennenkuin tuo mainitsemasi muutos tulee ?

Mulla on semmonen tyyni ja rauhallinen mies. Ko. asian korjaantumista toivoo mieskin, eli "syyllinen" ei ole vain toinen, vaan tavallaan molemmat.

En tiedä onko mies edes huomannut etten sormusta käytä. Ei ole puhunut mitään. Laitoin sen korulippaaseen ilman dramatiikkaa. En muista olenko itse siitä mitään maininnut.

Mulla mies ei millään erolla uhkaa jonkun vähäpätöisen kuten sormuksen käytön takia, eikä uhkaa erolla muutenkaan. Olemme naimisissa, ja siitä ei erota.Jos tulee tiukka tilanne, voidaan toki vakka eri osoitteisiin väliaikaisesti muuttaa, mutta eropapereita tuskin laittaisi kumpikaan vireille.

Jos eron syy on se, etä laittaa kihlasormuksen kaappiin, niin kovin tukevalla pohjalla ei suhde ole? Etenkin, jos kihlasormuksen hyllyttämisen syynä on se, että haluaisi naimisiin - sitoutua lujemmin kumppaniinsa!!??

Vuosikymmeniä sitten mulla ja silloisella miehellä oli yhteinen pankkitili, aikoinaan hankittiin kun hän meni armeijaan, että samalle tilille kaikki rahat ja laskujen maksu onnistuisi kun tulot muutenkin pienet. Tämä yhteinen tili jäi päälle. Mies sitä takataskussaan hautoi, mainio keino vallankäytölle. Ilmoitin sitten että hankin oman pankkitilin. Se silloinen mies sanoi, että sen jos teet, hän lähtee saman tien. No, hankin pankkitilin, mies paska ei mihinkään lähtenyt, siihen jäi kuin paska pirtin kattoon.. piti sitten myöhemmin ihan erikseen "erota", avoliitto ja kihloissa vaan oltiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Monet tuntuu menevän kihloihin vain sen takia että ulkopuoliset näkee että emäntä/isäntä on jo rengastettu. Kyllä minä pyyhkisin sellaisella kihlauksella persettä jonka jälkeen ei naimisiin mennä! Tyyliin että 10 vuotta kihlausta takana, ei ole naimisiin kiirettä... Tyhjänpäiväinen kihlaus sellainen. Se kun on lupaus avioliitosta, kosinta tarkoittaa sitä että pyydetään toista vaimoksi/aviomieheksi!

kyllä mulle on ollut tärkee kihlasormus siksikin että ihmiset näkee että ollaan varattuja.ihan sama pyyhkisitkö sinä siihen perseesi vai et.

Alkuperäinen kirjoittaja Singstar:

Öö, ehkä olis sitten ihan oikeesti paikallaan erota...? Tais tuo miesvalinta mennä aikoinaan vähän pieleen, vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Singstar:

Yhteistyössä