Miksi pitäisi olla valmis muuttamaan työn perässä?

NalleKarhuÄiti

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
2 282
1
36
Tuossa työtön on laiska ketjussa joku sanoi että pitäs olla valmis muuttamaan työn perässä. Kiinnostaisi tietää miksi?
Ei ole perheellisenä ihmisenä helppoa muuttaa tuonne ja vuoden parin päästä jonnekkin muualle. vakipaikat on aika tiukassa kuitenkin.
Työttömänä en ole ollut päiväkään mutten työelämässäkään kuin pari vuotta.
Silti ei mikään saisi muuttamaan mua etelään työn perässä, ei vaikka puoliso saisi sieltä töitä.
Tykkään asua rovaniemellä vaikka en niinkään tässä kerrostalossa mutta menettelee asumisen halpuuden vuoksi.
Siinä vaiheessa kun menen töihin niin on aivan sama siivoanko hotellihuoneita vai hoidanko vanhuksia.mutta sen työpaikan pitää löytyä rovaniemeltä ettei lasten tarvitse enää muuttaa ja koulu pysyy samana vaikka opettajat vaihtuisivatkin.

Niin,ja jos kerran otat vastaan sellasen työn minkä vuoksi vaihdat asuinpaikkakuntaa niin eipä jatkossa muunlaisia paikkoja tarjotakaan kuin ainoastaan toiselta paikkakunnalta =)

Moni on sitä mieltä, että ainakin lapsettoman pakko muuttaa työn perässä.. perheellisellä voi olla eri juttu.. mutta kyllä työkkärikin velvoittaa täällä perheellisiä muuttamaan tai istumaan työmatkojen ajan junassa/autossa parikin tuntia päivässä :|

Joo kyllä munkin muuttokynnykseni olis aika korkeella, mutta toki pakon edessä jos molemmat sais töitä muualta niin voisi asiaa harkita... mut silloin pitäis kyllä olla talo menossa alta. Tänne on lasten takia muutettu jo kertaalleen työnperässä, vakituiset duunit jätetty Helsinkiin... Ja tää on lasten koti!

En minä ainakaan muuttaisi yksin erilleni perheestä. Mutta sitten jos puhutaan sinkusta joka haluaa oman alansa töitä niin kyllä mun mielestä hän edes voisi harkita paikkakunnan vaihtoa työttömyyden sijaan.

En tiedä miksi, mutta me muutettiin. =)
Siis miehen työn perässä. Itse irtisanouduin omasta (vakituisesta) ja lähdettiin. Katsottiin silloin että se oli taloudellisesti paras ratkaisu. Sittemmin tilanteet muuttuneet kylläkin.
Kaikille se ei sovi, eikä kai tarviikkaan. Jokainen tehköön omalle perheelleen parhaan ratkaisun.

koska elämä on.. aina ei voi saada haluamaansa läheltä.. eikä pari tuntia päivässä ole paha työmatka.. siinä vaiheessa jos matka on 2-3h suuntaansa niin on jo paha :) ja silloin ehkä kannattaa muuttaa vaikka puoleen väliin työpaikkaa :D

Yhteistyössä