Miksi pitää ihmisen olla niin ujo ja saamaton, ettei uskalla soittaa takaisin mahdolliselle tulevalle työnantajalle?! :(

• Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti
tyhmä
Lehtimyyjät soitelleet useana päivänä, ja tänäkin aamuna. Olen päättänyt, etten enää vastaa niille. Outo numero taas soitti ja arvelin heti olevan lehtimyyjä. Tuli kuitenkin sellainen outo tunne, että tämä juttu voi olla jotain tärkeämpää... Mietin, ettei vaan lapsen päiväkodista tms ole soitettu (ja numero vaikka on vaihtunut siellä tms) ja selvitin numeron. Numero oli erään sijaisrekisterin, jonne ilmoittauduin kesätyönhakijaksi. Luulen, että olisivat kutsuneet haastatteluun... Mutta MINÄ PÖLJÄ EN VASTANNUT!! Ja nyt en uskalla soittaa takaisin... :(

Koko ajan odotan, että soittaisivat taas. Päivystän puhelimen vieressä. Katson vähän väliä sähköpostin, josko sinne olisivat laittaneet jotain... ei mitään... En tiedä miksi olen näin saamaton, ja menen ihan lukkoon, kun jotain tärkeää pitäisi tehdä! Mies varmasti pauhaa, kun kerron tästä, että miksen soittanut takaisin ja että aina pitää vastata, kun puhelin soi, ettei koskaan tiedä mikä puhelu se on... VOI ETTÄ OLEN TYHMÄ!!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuskin työnantaja enää uudestaan soittaa. ei meidän firmassa ainakaan. oletetaan et jos ei soita takas, ei ole kiinnostunut.
tätä minäkin mietin ja pelkään... :(
mutta en vaan uskalla soittaa... mietin, että mitä pitää sanoa... jos eivät edes muista että ovat soittaneet... jos joku eri henkilö vastaa, kuin kuka on soittanut...

Nyt se puhelin käteen ja soittamaan. Ei ne sua elävältä syö. =) . Mietit etukäteen mitä sanot, sanot vaikka että tästä numerosta oli soitettu ja en päässyt heti vastaamaan. Kyllä se siitä lähtee. Mars mars soittamaan.

taustalta
Höh, mikä siinä niin vaikeeta voi olla. Sanot vaan, että sulle oli soitettu tästä numerosta...kukakohan soitti ja minkälaisesta asiasta on kyse? Rohkeasti vaan. Siinähän se sitten selviää, tarjooko ne työtä.

vieras
Tiedän ton puhelinkammon! Välillä en saa edes pitsaa tilattua puhelimella :) Mua auttaa jos kirjoitan paperille suunnilleen mitä sanon. Tyyliin: tervedys ja esittäytyminen, olitte yrittäneet tavoitella tästä numerosta -- koskiko mahdollisesti hakemaani paikkaa---. Joskus kun on enemmän tekemistä, niin on helpompi soittaa, kun ei ehdi niin jännittää tai miettiä asiaa ja soittaa melkein kuin vahingossa. Soita ihmeessä, sitten se helpottaa!

ap
..tarjosivat tosiaan töitä... mutta ne ois pitäny aloittaa heti, eikä vasta kesällä, joten en voinu ottaa paikkaa vastaan :( mutta aikoivat palata kesätyöasiaan myöhemmin...

no niin
Tuskin ne uudestaan soittavat kun on muutakin tekemistä ja muita soitettavia. Onneksi soittivat näkyvästä numerosta, tuntemattomaan numeroon olisi paha soittaa takaisin.

Jos ei puhelun vastaaja heti osaa nimeäsi yhdistää asiaan niin sitten käyt itse suoraan asiaan, että olet jättänyt sinne työhakemuksen ja asia koskee varmaan sitä.

Eikö jokaisella yleensä ole oma henkilökohtainen puhelinnumero että ei sieltä kukaan muu vastaa.

Soita nyt äkkiä, kohta alkaa jo lounastunti ja työllistymismahdollisuutesi heikkenevät hetki hetkeltä.

kammoilija
"Kiva" kuulla, että muillakin puhelinkammoa. Mutta ei siinä muu auta, kuin ottaa ja soittaa. Harmittaa niin vietävästi, jos jättää soittamatta ja tulee hyvä mieli, kun saa soitettua. Kannattaa siksikin soittaa, että soittamalla osoitat olevasi aktiivinen ja kiinnostunut työnhakija.

Itse just yks päivä jännitin soittaa parille entiselle pomolleni ja pyytää heitä suosittelijoiksi työnhakuun. Ja kun lopulta otin ja soitin, tulin tosi hyvälle mielelle puheluista. Oikeasti tiesin koko ajan, että he ilahtuvat kun soitan ja suostuvat mielellään (ihania ihmisiä molemmat), mutta kun sitä oon niin maan matonen, ettei kehtais ja uskaltais mitään itselleen pyytää...

Yhteistyössä