Miksi pitää tehdä raskaustesti ennenkuin menkat ovat myöhässä?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Täältäkin saa lukea, että moni tekee testin hirmu aikaisessa vaiheessa eikä menkat ole edes vielä myöhässä vaan niitten pitäisi alata päivän pari päästä. Sitten ihmetellään kun testi näyttää negatiivista tai haamua.

Onko se niin vaikeaa odottaa pari päivää? Miksi turhaan tehdä testejä ja rahaa palaa jos monessa kierrossa tuota harrastaa?

Ei ymmärrä ei.

enpä minäkään ymmärrä.Turhaa huolta vaan.Ite testasin kun menkat oli 10pv myöhässä ja olihan siellä iloinen pikku +.. :D
Ja mies mua kehotti testaamaan,en ite arvannu että olisin raskaana.

Ja miksi tehdä se testi heti, kun menkat on myöhässä, kun niin moni menee kesken vielä sen viikon aikana... Mieluummin ainakin ite ajattelisin, että oli vaan nyt vähän myöhässä stressin takia...

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Samaa mietin.
Parempi, että antais niiden menkkojen olla pariki viikkoa myöhässä... kun ne hyvin varhaset keskenmenotkin on niin yleisiä.

Mulla on kierto epäsäännöllinen ja yhtäkkiä havahduin siihen, että sen pisimmän kierronkin mukaan menkkojen olis pitänyt alata. 4 testiä näytti haamua, verikokeesta piti vielä todeta raskaus. Mutta keskenhän se meni :/

Samaa minäkin miettinyt.Ite tein viimeksi testin 2kk menkkojen loppumisen jälkeen niin saipa olla ainakin varma että oon raskaana :D Ei tarvinnut turhaan ruveta stressaan etteikö onnistunutkaan...

Mä ainakin olin keskenmenon jälkeen NIIN mielipuoli raskautumisyrityksen kanssa, että en olis malttanut odottaa!!! Mikään muu ei pyörinyt mielessä kuin että jokojokojoko olen raskaana. Tein tosi aikaisessa vaiheessa testin ja haamujen haamun sain mutta se tieto riitti mulle :)
Ja joo, mä oon luonteeltani tosi kärsimätön.

samaa mietin ja sit se että kun la:aan on about 1kk niin otetaan kaikki poppakonstit käyttöön ja tehään mitä vaan että se vauva tulis ulos. sit miettii vielä kun la:aan on 3vko ja kaikki ässät on kokeiltu ja silti ei tuu... |O uskokaa vaan..ei kukaan sinne oo jääny. ;)

Ei malta odottaa kun on niin täpinöissään. Mä ehdin kerran tehdä 4 raskaustestiä ennen päivää kun menkat piti alkaa....ja sitten kun ne oli myöhässä, niin tein ainakin 5 testiä lisää ennen kuin luovuin toivosta sillä kertaa...

Muutaman turhan testin jälkeen vannoin, etten ikuna enää tee testiä, ellei menkat oo oikeesti myöhässä kunnolla. Sitten kun se eka plussa vihdoin tuli, ni piti tehdä toinen testi varmistukseksi :D

Mä kans ihmettelen sitä testausvimmaa. Ite olin ollu kaks kuukautta raskaana ennenkun testasin :whistle: . Muutenkin ihmettelen miks täällä kysellään et oonkohan raskaana. Vähän vaikee etänä tietää, lääkäri ois oikeempi osoite. Noh, saahan täällä tietenki kysellä, sitävartenhan tää palsta on.

Minä tein testin siinä vaiheessa, kun oli 4 viikkoa myöhässä. Erittäin vahva viiva ja sitten lähdettiin neuvolaan varaamaan aikaa. Mikäli vielä epäilen raskautta niin ainakin viikon venaan ennenkuin teen testin.

Sitä vaan on saatava se tieto, jos on epävärma. Mikätahansa vastaus riittää saamaan yöunet siinä vaiheessa takaisin! Itse myönnän kuulun näihin hermoheikkoihin :D

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Samaa mietin.
Parempi, että antais niiden menkkojen olla pariki viikkoa myöhässä... kun ne hyvin varhaset keskenmenotkin on niin yleisiä.

Niin ovat! Mulla niitä on ollut kaksi, enkä varmaan ole poikkeus :( kurjaa se on, kun yleensä tietää testaamattakin, että on raskaana!

No osalla voi olla kierto niin vinksin vonksin, että tuo testin tekeminen sen jälkeen kun "menkkojen pitäisi alkaa" voi lähinnä huvittaa ;)

Ei kait se keltään ole pois, jos testin tekee aiemminkin. Ei minua ainakaan toisten testit häiritse, voi jättää lukematta jos haittaa.

Monilla voi olla tarve testaukseen myös jonkin lääkekuurin jne tähden. Joillakin kun se yritys voi kestää, joten matkan varrella voi tulla asioita eteen, jonka puolesta tarttis vaikka leikkausta tai kipulääkitystä jne.

Yhteistyössä