Miksi pitää silittää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oi miksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja jos totta puhutaan, niin en kyllä ymmärrä myöskään vaatteiden silityksen päälle. Meillä silitellään miehen kaulunpaidat, silloin harvoin kun niitä sattuu käyttämään, sekä niitä lasten silitettäviä askarteluhelmiä.

Kai kyse on siitä, että kaikki viimeisimmätkin pöpöt sitten kuolisivat. Toki vaatteet ovat myös siistimmän näköisemmät ja kauniimmat. Itse en kyllä jaksa silittää, kun juhlavaatteet...

Ne tulee pehmeemmiksi (kun ei käytä huuhteluainetta niin ne on pesun jälkeen tosi karheita ne vaatteet), ei pölise niin paljon, kouluikäisillä on myös jo merkitystä sillä, että ne on myös siistimmän näköisiä ja pysyvät hyvänä pidempään. Siis käyttöikä kasvaa. Sillähän ei tietty noilla pienemmillä lapsilla oo niin väliä.

Ryppyiset ovat joidenkin mielestä kauniita. Meillä miehen työpaidat pesetetään ja siellä ne vielä tärkätään. Mikäänhän ei ole pakko. Kannattako niitä nyt sitten pestäkään. Sehän on junttimuotia varmaan.

Mä en silitä mitään, paitsi juhlavaatteet, verhot ja semmoset eli tosi harvoin... Ehkä pölyyttämisen ehkäisemiseksi vois jotain lakanoita silitellä joskus mutta eipä oo tullu koskaan semmosta vielä tehtyä.
Oion hyvin narulle kuivumaan ni ei oo liikaa ryppyjäkään vaatteissa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
mä en silitä mitään... ei vois vähempää kiinnostaa.

No okei, verhot kerran kymmenessä vuodessa kun ne vaihdan :ashamed: :whistle:

Tuskin siivoatkaan Mitä sitä turhia. Marketvaatteet ja tuulipuku nyt tuskin silittämällä paranevat ja voihan vuodevaatteet ravistaa olohuoneessa, kun vaihtaa puolta.

Silitetyt vaatteet eivät tule niin helposti likaisiksi: tekstiilien kuidut liiskaantuvat silitettäessä, jolloin lian on vaikemapi päästä sinne kuitujen väliin pesiytymään. -> Tekstiiliä pystyy käyttämään kauemmin (välillä voi tuuletus olla tarpeen) -> pyykkäyskerrat harenevat -> vähemmän pesuainekuluja jne. jne.

Yhteistyössä