Miksi pitää huomautella lapsen vaatetuksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitiliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enempi mä saan huomautuksia siitä et mun tytöillä saattaa olla ns. poikamaisia vaatteita (siis väritykseltän tai kuosiltaan). Etenki vanhempi tyttö (2½v) tykkää rattoripaidoista ja sille passaa todella hyvin ruskea + keltainen yhdistelmä. nuoremalle passaa todella hyvin lime-vihreä ja turkoosi, sekä rehellinen sininen.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Mä elän jossain kuplassa. Tai laput silmillä tai jotain. Täällä päin ei kukaan kommentoi, paitsi ehkä kehumalla jonkun vaatetta, äidin tai lapsen. Kukaan ei arvostele, ei kommentoi pahalla toisen valintoja.

näin täälläkin on. eikä kenelläkään pistä silmään polvesta rikki kuluneet verkkarit kaupassa, edes aikuisella.

ootko sääkin maalta? :D

Itsekin käytän aika paljon rahaa lapsen vaatteisiin ja puen hänet paremmin kuin itseni, mutta ei ole kyllä harmittanut muiden suhtautuminen.

Tää on nyt vähän sama juttu kuin jos joku pukeutuu esim. gootiksi ja sitten valittaa kun hänet huomataan katukuvassa. Pukeutumisella viestittää aina jotakin, halusi tai ei. Turha siis valittaa, itse voit päättää millaisia vaatteita ostat. Tee muutos jos ärsyttää.
Jos oikeasti olet sitä mieltä että nuo puheet vaikuttaa lapseesi negatiivisesti niin kumpi lopulta on tärkeämpää, se että estät sen että lapsestasi tulee itserakas muita nenänvartta katsova pissis vai se miltä ne vaatteet näyttää?

Yhteistyössä