Miksi pikkulapsille leikataan tasasia otsatukkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ysikytluku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kieppi";29700067]Hei, minä leikkuutan omankin tukkani periaatteella " sellainen malli, että sitä ei tartte laittaa ja ei haittaa, vaikka menee lyttyyn pipon ja kypärän alla". Minä en vaan viitsi, minusta laittautuminen ei ole mikään velvollisuus. Ei aikuiselle eikä lapselle.[/QUOTE]

Joo ei ole, mutta toivon että olet valmis muuttamaan mieltäsi ja näkemään vaivaa lapsen eteen sitten jos aikanaan lapsi haluaisi laittautua ja olla nätillä tukalla. Jokainen tehköön kuten tykkää mutta jossain vaiheessa olisi suotavaa kuunnella mitä se lapsi haluaa.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Joo ei ole, mutta toivon että olet valmis muuttamaan mieltäsi ja näkemään vaivaa lapsen eteen sitten jos aikanaan lapsi haluaisi laittautua ja olla nätillä tukalla. Jokainen tehköön kuten tykkää mutta jossain vaiheessa olisi suotavaa kuunnella mitä se lapsi haluaa.

Voi kyllä letittää ja sellasta. Mutta rajansa kaikella. En ala mitään kiharoita värkkäämään tai muuta, saa lapsi opetella ite. En kyllä osaakaan, sen puoleen. En edes omista mitään muuta hiusvärkkejä kuin föönin ja kamman :D

[QUOTE="kieppi";29700092]Voi kyllä letittää ja sellasta. Mutta rajansa kaikella. En ala mitään kiharoita värkkäämään tai muuta, saa lapsi opetella ite. En kyllä osaakaan, sen puoleen. En edes omista mitään muuta hiusvärkkejä kuin föönin ja kamman :D[/QUOTE]

Tylsä asenne toisaalta. Kyllä minä voin jotain hankkia, jos minulla ei valmiiksi ole ja tyttöni halauisi hiuksiaan sellaisella laittaa. Etkö edes koulukuvaan suostu kihartamaan hiuksia toisen puolesta?

[QUOTE="kieppi";29700092]Voi kyllä letittää ja sellasta. Mutta rajansa kaikella. En ala mitään kiharoita värkkäämään tai muuta, saa lapsi opetella ite. En kyllä osaakaan, sen puoleen. En edes omista mitään muuta hiusvärkkejä kuin föönin ja kamman :D[/QUOTE]

Kampaaja silloin tällöin varmasti korvaa sen ettet ole halukas opettelemaan hiustenlaittoa, eikä se edes maksa järjettömiä. Mutta voihan se olla että lapsestasi kasvaa samanlainen kuin sinusta. Sitten mitään ongelmaa ei edes ole.

Tylsä asenne toisaalta. Kyllä minä voin jotain hankkia, jos minulla ei valmiiksi ole ja tyttöni halauisi hiuksiaan sellaisella laittaa. Etkö edes koulukuvaan suostu kihartamaan hiuksia toisen puolesta?

Hm. Minä en tiiä, että osaisinko. Joskus lapsena äiti koetti tehdä minulle kihartimella kiharoita ja hiukset jäi jumiin ja niitä piti leikata. Että vähän arveluttaa. Ehkä anoppi voi hoitaa nämä, se osaa tuollaisia juttuja.

No tuossahan on yksi sellainen.

Ehkä näin. En nähnyt hänen viimeisintä viestiä ennen kuin kirjoitin omani. Itse tykkään pukea lapset nätisti ja panostaa hiuksiinkin, mutta silti mielestäni sellaiset vähän raasutkin sotkuhiuksetkin on joillain söpöjä (kuten tuolla Black Dahlian työtöllä).

En siis ajattele että kaikkien kuuluisi olla sliipattuja, samaan tapaan kuin aikuisillakin. Joku tykkää olla Sofie Oksasen näköinen, ja se on o.k. Tietenkin. Sama siis pätee lapsiin. Antaahan monet pitää pojillakin pitkiä hiukisia (mitkä omasta mielestäni on lähes järjestäin, ei niin hienoja).

Mutta jos lapsi haluaa siistit hiukset, niin kyllä vanhemman siihen mielestäni pitäisi panostaa tai antaa ainakin mahdollisuus. Ulkonäkö on osa identiteettiämme.

Ehkä näin. En nähnyt hänen viimeisintä viestiä ennen kuin kirjoitin omani. Itse tykkään pukea lapset nätisti ja panostaa hiuksiinkin, mutta silti mielestäni sellaiset vähän raasutkin sotkuhiuksetkin on joillain söpöjä (kuten tuolla Black Dahlian työtöllä).

En siis ajattele että kaikkien kuuluisi olla sliipattuja, samaan tapaan kuin aikuisillakin. Joku tykkää olla Sofie Oksasen näköinen, ja se on o.k. Tietenkin. Sama siis pätee lapsiin. Antaahan monet pitää pojillakin pitkiä hiukisia (mitkä omasta mielestäni on lähes järjestäin, ei niin hienoja).

Mutta jos lapsi haluaa siistit hiukset, niin kyllä vanhemman siihen mielestäni pitäisi panostaa tai antaa ainakin mahdollisuus. Ulkonäkö on osa identiteettiämme.

Tämä on juuri se pointti. Vanhemmilla ei saa olla tekosyynä se että kun se on niin paljon helpompi niin, tai että en jaksa joka päivä olla hiuksia laittamassa tms.

Omilleni en halua ihan viivasuoraa otsatukkaa, vaan leikkaan kaarevaksi. Se on sitäpaitsi helpompi toteuttaakkin kuin suora, joka useimmilla itsetehtynä on lyhyempi reunoilta :D
Hiukset nippuun keskelle ja naps, tupsu poikki ja on keskeltä lyhyempi kuin sivuilta :)

Miten paljon vanhemman pitää panostaa? Eikä tuolla 3-vuotiaalla ole vielä mitään sellaista identiteettiä, että otsatukka sitä häiritsisi :D siinä vaiheessa, kun ulkonäkö alkaa olla identiteetissä tärkeä, uskon hänen osaavan jo itse hoitaa ulkonäön identiteettiään vastaamaan...

Yhteistyössä