Miksi pikkulapsille leikataan tasasia otsatukkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ysikytluku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun lapsilla on aina ollut pitkät hiukset ilman otsatukkaa enkä muista niiden pahemmin silmillä roikkuneen. Noissa kummassakin kuvassa lapsi on kyllä äärettömän söpö otsatukkineen ????

Jännä kuulla, että toisten mielestä etuhiuksien tulee olla pitkät. Jo omana kouluaikana kammoksuin kavereiden pitkiä etuhiuksia, jotka olivat minusta kamalan näköisiä: paljas otsa ja tiukasti päätä myöten menevät hiukset.

[QUOTE="Lilian";29699129]Voi kun teillä on samannäköinen tyttö kun meillä! Kaksoisolento suorastaan. Meidän tytöllä on ihan tismalleen samanlainen kampauskin tällä hetkellä.

Mä yritin kasvattaa tytön otsatukkaa pitkäksi, mutta kun ei antanut ollenkaan laittaa pinnejä tai pompuloita, niin aika haastavaksi meni. Tukka roikkui koko ajan silmillä. Jossain vaiheessa sitten otin sakset ja napsaisin lyhyen otsatukan. Jatketaan kasvatusprojektia sitten kun pinnit pysyvät paremmin päässä.[/QUOTE]

onkohan isukki käynyt kahdella pesällä :D

Mun mielestä meidän tytöille on sopinut aivan loistavasti etuhiukset!:heart:
Kyselin tuossa yks päivä josko nuorin haluaisi että leikkaan etuhiukset, no ei halunnut.:|

Hitsi kun en omista lapsista viitsi kuvaa laittaa mutta näissä vastaavasti sopii mun mielestä tosi hyvin:

il_340x270.427056010_1tkx.jpg

images

Koska esim. 2-vuotiaan hiustenleikkuu nyt vain ei ole kovin helppoa :D "Suora" otsis on helpohko.

Juuri tämän takia meidän kaksivuotiaalla tytöllä EI ole otsista, eikä tule.
Sitä pitäisi olla leikkaamassa koko ajan, koska tytöllä hiukset muutenkin kasvaa nopeaan. Olisivat yli puolen selän, ellen olisi niitä tasoittanut tässä välissä.

Sanoinko "otsatukkaa"??!? Lue uudestaan eli siis pitkät etuhiukset. Ovat ne sitten mihin pituuteen tahansa, niin ovat mielestäni epäsiistit kun roikkuvat usein epäsiististi kasvoilla, silmien edessä.

Mutta eihän ihmisellä ole etutukkaa eli otsatukka jos sitä ei leikkaa tulemaan otsalle. Tai ehkä joilain menee pyörteet niin että tuleekin mutta siihenkin on muitakin ratkaisuja kuin puolesta päästä leikattu otsatukka.

Siksi kun toisille se otsatukka sopii huomattavasti paremmin kuin paljas otsa.

Osa aikuisistakin saisi leikkauttaa itselleen otsiksen, muuttuisi ulkonäkö heti kauniimmaksi.
Itsellänikin on otsatukka, ei mikään pottamalli, ja varmasti näytän paremmalta näin kuin ilman otsatukkaa.

[QUOTE="Viima";29700026]Siksi kun toisille se otsatukka sopii huomattavasti paremmin kuin paljas otsa.

Osa aikuisistakin saisi leikkauttaa itselleen otsiksen, muuttuisi ulkonäkö heti kauniimmaksi.
Itsellänikin on otsatukka, ei mikään pottamalli, ja varmasti näytän paremmalta näin kuin ilman otsatukkaa.[/QUOTE]
Tämä on hyvä syy mutta on myös lapsia joille se vaan leikataan "siksi" vaikka se ei lapselle edes sovi.

Ja on kauniitakin otsatukkia ja lapsia joille se sopii mutta mikään automaatio se "pottatukka" ei saisi lapsella olla vaikka oliskin kuinka helppokin. Lapsellakin on oikeus olla nätillä tukalla vaikka se vaatisikin aikuisilta viitsimistä hoitaa sitä.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Short-Hairstyles-Little-Girls-Img9.jpg

Different-hairstyle.jpg

Ihania tyttöjä :)
Tälle taas sopii otsis, mutta tämä onkin nätti lapsi:

Little-Girl-Short-Hairstyles-16.jpg

Huippusöpöjä lapsia. Mun mielestä ei voi sanoa ettei tuo tai tämä sovi kenellekään. Eri ihmisille (niin aikuisille kuin lapsillekin) sopii eri tyylit, ja vikaan menee useinmiten juuri siinä että yrittää matkia sitä mitä muilla on. Ennemmin kannattaa katsoa mikä itselleen sopii. Ja otsiksia tai ilman on ollut kautta vuosisatojen lapsilla ja aikuisilla. Eli ei ole mikään ysärijuttu.

Kasarihiukset nyt onkin sitten jo ihan asia erikseen...sellaista extreme muotia tuskin tulee enää takaisin...toivotaan ainakin.

Leikkasin, koska 3-veellä on niin hiutula ja ohut tukka, että pinnejä on vaikea saada pysymään siinä. Hiuksia taas ei saa laittaa ponnarille, koska se kuulemma 2kiristää päänahkaa". Jos tulee esikoiseen, niin 4 - 5 -vuotiaana alkaa kasvaa jo oikeaa hiusta ja sitten voi harkita jotakin kasvatusprojektia. Muutenkin, ihan sama itse asiassa, mitä muut on mieltä. Luulevat tuota lasta pojaksi kuitenkin :D

Minusta voi sanoa, että se puolesta päästä lähtevä otsis ei imartele kuin prosenttia kantajistaan. Sellainen leikataan usein, koska "tytöillä vaan kuuluu olla otsatukka".

Tämä on hyvä syy mutta on myös lapsia joille se vaan leikataan "siksi" vaikka se ei lapselle edes sovi.

Ja on kauniitakin otsatukkia ja lapsia joille se sopii mutta mikään automaatio se "pottatukka" ei saisi lapsella olla vaikka oliskin kuinka helppokin. Lapsellakin on oikeus olla nätillä tukalla vaikka se vaatisikin aikuisilta viitsimistä hoitaa sitä.

Hei, minä leikkuutan omankin tukkani periaatteella " sellainen malli, että sitä ei tartte laittaa ja ei haittaa, vaikka menee lyttyyn pipon ja kypärän alla". Minä en vaan viitsi, minusta laittautuminen ei ole mikään velvollisuus. Ei aikuiselle eikä lapselle.

Meillä tytölle otsatukka sopii tosi hyvin. Hänellä on tosi korkea otsa, joten otsatukka tasoittaa kivasti.

Itsekin olen korkean otsani piilottanut otsatukan suojiin :)

[QUOTE="kieppi";29700067]Hei, minä leikkuutan omankin tukkani periaatteella " sellainen malli, että sitä ei tartte laittaa ja ei haittaa, vaikka menee lyttyyn pipon ja kypärän alla". Minä en vaan viitsi, minusta laittautuminen ei ole mikään velvollisuus. Ei aikuiselle eikä lapselle.[/QUOTE]

Menee ehkä jo ohi aiheen, mutta minulle taas otsatukka vaatisi joka aamuista vääntämistä, kääntämistä ja suoristusrautaa. Ei kiitos - pidän hiukseni pitkänä niin ne näyttää aina hyvältä :)

[QUOTE="kieppi";29700067]Hei, minä leikkuutan omankin tukkani periaatteella " sellainen malli, että sitä ei tartte laittaa ja ei haittaa, vaikka menee lyttyyn pipon ja kypärän alla". Minä en vaan viitsi, minusta laittautuminen ei ole mikään velvollisuus. Ei aikuiselle eikä lapselle.[/QUOTE]

Tätäkin tulin sanomaan, että mielestäi ei ole mikäään velvollisuus näyttää katalogin naiselta tai lapselta. Esim. Black Dahlian lapsi on tosi söötii kaikessa sekatukkaisuudessaan. Aivan ihana pikkuinen vaikka hänellä onkin otsis, ja vielä sinne tänne leikattu. Mitä sitten.

Yhteistyössä