Miksi palkan kertominen on monelle niin kovin vaikeaa?

En muuten ole tullut ajatelleeksi, mutta on kummallista jos palkka on salaisuus?
Jos olen kuukausipalkalla on se n. 2200peruspalkka, yleensä lisiä 300-800 päälle. Tällä palkalla siis hoidetaan vakavasti sairaita lapsia.
Auton hinnankin vosin kertoa jos muistaisin (se on parin kk päästä maksettu) ja vuokra on 950e;)

Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;24787064:
En muuten ole tullut ajatelleeksi, mutta on kummallista jos palkka on salaisuus?
Se ei varmaan ole "suuri salaisuus" jos saa taulukkopalkkaa, samaa kuin kaikki muutkin vastaavaa työtä tekevät. Siinä vaiheessa kun palkka on puhtaasti neuvottelukysymys, alkaa olla eri asia.

"vieras"
Käytäntö on opettanut, että omista raha-asioista kannattaa olla ihan hiljaa. Vaikka itse ei toisten rahajutuista ikinä ole mitään mieltä ja minulle voisi kertoa mitä tahansa, niin muille tajuan nykyisin olla ihan hiljaa. Ihmiset ovat ilkeitä ja kateellisia.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
"Minä"
Itse tiedän ansaitsevani huomattavasti enemmän kuin useimmat kaverini. Toki työni on myös ihan erilaista vaativuudeltaan ja koulutusvaatimukset eri. En siksi mainosta palkkaani, koska en halua että kukaan kokee sen niin että leveilisin. Samalla alalla olevan ystäväni kanssa ollaan kyllä vertailtu hyvinkin yksityiskohtaisesti perupalkkaa ja erilaisia lisiä.

Yhteistyössä