Miksi paino ei tipu?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Olen aloittanut ihan ruokaterapeutin ohjeen mukaisen dieetin ja päivittäin harrastan jotain liikuntaa n. 45min. Kaksi viikkoa on nyt kulunut eikä painosta ei ole tippunut grammaakaan. Olen todella pettynyt, ei kyl huvittais laihduttaa enää ollenkaan :( Olisko toi kilpirauhasen vajaatoiminta syynä ettei aineenvaihdunta ole enää niin hyvä?
 
vajaatoiminta kuulema aiheuttaa lihomista joo. voihan olla syynä jos et ennen oo harrastanu liikuntaa et läski muuttuu lihakseksi ja lihashan on painavampaa kamaa. onko ympärysmitassa tuntunu?? Sinnikkäästi vaan, älä luovuta!! :flower:
 
joanna
no olis kyllä pitänyt pudota. teet jotain väärin. tai sitten se sairaus on syynä siihen. sä liikut tosi paljon,mutta kuinka paljon saat kaloreita? vähempikin liikkuminen riittää.
 
pohjantähdenalla
Vajaatoiminta kyllä estää joillakin laihtumisen,mutta niitäkin on jotka laihtuu. Minä yks esimerkki ettei painoa tule vaikka vajaalla olen suurimman osan ajasta. (välistä keikkunu liikkikselläkin )
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lavruska:
vajaatoiminta kuulema aiheuttaa lihomista joo. voihan olla syynä jos et ennen oo harrastanu liikuntaa et läski muuttuu lihakseksi ja lihashan on painavampaa kamaa. onko ympärysmitassa tuntunu?? Sinnikkäästi vaan, älä luovuta!! :flower:
Niin vajaatoiminnassa lihosin 3 kuukaudessa 30 kiloa. Liikuntaa olen aina harrastanut mm. naisten lentopalloa ja judoa. Ja ympärysmitta näyttää samaa :(
 
yks vajis kans
Onko sulla koska otettu viimeksi ne kilpirauhaskokeet? Jos aikaa niin ois hyvä tarkistaa tilanne. Itsellä samaa ongelmaa ettei paino liikahtanu mihinkään vaikka liikkunut ja tarkkaillut syömisiä. Syksypuolella kävin kokeissa aika loppuvuodesta ja nyt reilu viikko sitten niin oli muuttunut tilanne ja joutui lisäämään lääkitystä. Mutta tosiaan lihas painaa enemmän joten kannattaa ottaa myös mittanauha mukaan kuvioihin eikä luottaa pelkkään vaakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lavruska:
vajaatoiminta kuulema aiheuttaa lihomista joo. voihan olla syynä jos et ennen oo harrastanu liikuntaa et läski muuttuu lihakseksi ja lihashan on painavampaa kamaa. onko ympärysmitassa tuntunu?? Sinnikkäästi vaan, älä luovuta!! :flower:
Niin vajaatoiminnassa lihosin 3 kuukaudessa 30 kiloa. Liikuntaa olen aina harrastanut mm. naisten lentopalloa ja judoa. Ja ympärysmitta näyttää samaa :(
onko sulla kilppari-lääkitys varmasti kohillaan? jos lääkäriltä kysyis auttaisko annostuksen muuttaminen??
 
tossuliini
Mulla on kans kilpirauhasen vajaatoiminta ja hyvin on aineenvaihdunta pelannut. Olen laihduttanut jo reilu 2 kuukautta ja painoa tippunut 9 kg, ekalla viikolla meni jo melkein 3 kg. Pikkuhiljaa olen lisännyt liikuntaa ja katon mitä suuhuni laitan ja minkä verran. Joillakin se lähtee hyvin jo alusta asti, toiset saa pudottaa kuukauden ennenkuin mitään näkyvää tapahtuu. Mulla jo tutut huomaa että on jotain tapahtunut, samoin mies. Mä käyn pyöräilemässä viikottain sellasen 20-30 kilsaa, siihen sauvakävely, keppijumppa. Mitäs sä ap syöt päivän aikana? Pidätkö ruokapäiväkirj? Ite pidän niin tulee tarkkailtua paremmin syömisiään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja yks vajis kans:
Onko sulla koska otettu viimeksi ne kilpirauhaskokeet? Jos aikaa niin ois hyvä tarkistaa tilanne. Itsellä samaa ongelmaa ettei paino liikahtanu mihinkään vaikka liikkunut ja tarkkaillut syömisiä. Syksypuolella kävin kokeissa aika loppuvuodesta ja nyt reilu viikko sitten niin oli muuttunut tilanne ja joutui lisäämään lääkitystä. Mutta tosiaan lihas painaa enemmän joten kannattaa ottaa myös mittanauha mukaan kuvioihin eikä luottaa pelkkään vaakaan.
Olin viimeksi huhtikuussa kokeissa. Silloin TSH oli 0.05 ja T4-V 15.6 joten thyroksin annosta laskettiin puoleen. Nyt olo tuntuu ihan hyvältä, ei sivuoireita. Kesäkuussa on verikokeet uudestaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lavruska:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lavruska:
vajaatoiminta kuulema aiheuttaa lihomista joo. voihan olla syynä jos et ennen oo harrastanu liikuntaa et läski muuttuu lihakseksi ja lihashan on painavampaa kamaa. onko ympärysmitassa tuntunu?? Sinnikkäästi vaan, älä luovuta!! :flower:
Niin vajaatoiminnassa lihosin 3 kuukaudessa 30 kiloa. Liikuntaa olen aina harrastanut mm. naisten lentopalloa ja judoa. Ja ympärysmitta näyttää samaa :(
onko sulla kilppari-lääkitys varmasti kohillaan? jos lääkäriltä kysyis auttaisko annostuksen muuttaminen??
Joo annosta muutettiin nyt huhtikuussa. Ja kesäkuussa katsotaan arvot uudelleen. Nyt kun ajattelen niin ehkä annos on tällä hetkellä liian pieni vaikka sivuoireet on nyt poissa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mulla on kans kilpirauhasen vajaatoiminta ja hyvin on aineenvaihdunta pelannut. Olen laihduttanut jo reilu 2 kuukautta ja painoa tippunut 9 kg, ekalla viikolla meni jo melkein 3 kg. Pikkuhiljaa olen lisännyt liikuntaa ja katon mitä suuhuni laitan ja minkä verran. Joillakin se lähtee hyvin jo alusta asti, toiset saa pudottaa kuukauden ennenkuin mitään näkyvää tapahtuu. Mulla jo tutut huomaa että on jotain tapahtunut, samoin mies. Mä käyn pyöräilemässä viikottain sellasen 20-30 kilsaa, siihen sauvakävely, keppijumppa. Mitäs sä ap syöt päivän aikana? Pidätkö ruokapäiväkirj? Ite pidän niin tulee tarkkailtua paremmin syömisiään.
Syön viisi ateriaa päivässä joista yksi on lämminateria. Ja mulla on käytössä tosiaan ruokaterapeutin laatima ohjelma johon sitten pistän aina ruksin kun kyseinen ruoka on nautittu... eli eräänlainen ruokapäiväkirja on käytössä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lavruska:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lavruska:
vajaatoiminta kuulema aiheuttaa lihomista joo. voihan olla syynä jos et ennen oo harrastanu liikuntaa et läski muuttuu lihakseksi ja lihashan on painavampaa kamaa. onko ympärysmitassa tuntunu?? Sinnikkäästi vaan, älä luovuta!! :flower:
Niin vajaatoiminnassa lihosin 3 kuukaudessa 30 kiloa. Liikuntaa olen aina harrastanut mm. naisten lentopalloa ja judoa. Ja ympärysmitta näyttää samaa :(
onko sulla kilppari-lääkitys varmasti kohillaan? jos lääkäriltä kysyis auttaisko annostuksen muuttaminen??
Joo annosta muutettiin nyt huhtikuussa. Ja kesäkuussa katsotaan arvot uudelleen. Nyt kun ajattelen niin ehkä annos on tällä hetkellä liian pieni vaikka sivuoireet on nyt poissa.
Toivotaan et alkaa sujumaan paremmin!! jos se oikeesti on siitä lääkityksestä ku kaikki muu kalorit ja liikunnat näyttäis olevan kohillaan painonpudotukseen!! Tsemppiä!! :hug:
 
ap
Kiitos! No ehkä mä oon liian hätäinen näkemään tuloksia :ashamed: Mut ääh, oon niin kyllästynyt tähän makkaravuoreen jota kannan päivittäin. Jospa odottelen viel pari viikkoa et puntari liikahtaa alaspäin tai et vyötärö pienenee :D Pakkohan niiden on tai teen lakon!!
 

Yhteistyössä