Miksi pahan synnytyspelon omaavat haluavat raskaaksi?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Sun logiikallahan jos pelkää synnytystä ei pitäisi hankkia raskaaksi tai jos hankkiutuu, niin pitäisi voittaa synnytyspelko.
No tätä mä itseasiassa ehkä haenkin, että miksi jotkut eivät edes yritä voittaa sitä pelkoa?
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Sun logiikallahan jos pelkää synnytystä ei pitäisi hankkia raskaaksi tai jos hankkiutuu, niin pitäisi voittaa synnytyspelko.
No tätä mä itseasiassa ehkä haenkin, että miksi jotkut eivät edes yritä voittaa sitä pelkoa?
Koska ei ole pakko. Tilanteeseen on olemassa helmpompikin ratkaisu.
 
En tiedä onko mulla paha synnytyspelko. En halua oikeen lukea mitään synnytysjuttuja vasta kuin lähempänä vauvan syntymää, jotenkin olen sen synnytyksen "unohtanut" ihan kokonaan enkä halua ajatella sitä. Mutta se kyllä pelottaa. Pelkään kipua, sairaaloita, neuloja, verta, lääkäreitä, jos kuolen tai vauva kuolee, jos vauva jumittuu kiinni, jos vauvalle tulee joku vamma (mikä se on jos olkapää tulee huonosti niin käsi ei toimi), synnytys on varmaan ihan v*tun h*lvetti jota ei varman kestä. Mutta haluan lapsia.

Kuitenkin ajattelen mikä sen "palkinto" on, että kaippa tää raskaus ja synnytys on sen arvoista ja haaveissa on suurperhe.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mietippä miksi yhden kohtukuoleman (ja kuolleen lapsensa alakautta synnyttäneen) ja sen jälkeen usean keskemenon ja vaikean synnytyksen läpikäynyt (päättyi hätäsektioon) haluaa edelleen raskaaksi...
No nää nyt on ihan asia erikseen. Jaksamista sinulle jos olet tämän kokenut!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
En tiedä onko mulla paha synnytyspelko. En halua oikeen lukea mitään synnytysjuttuja vasta kuin lähempänä vauvan syntymää, jotenkin olen sen synnytyksen "unohtanut" ihan kokonaan enkä halua ajatella sitä. Mutta se kyllä pelottaa. Pelkään kipua, sairaaloita, neuloja, verta, lääkäreitä, jos kuolen tai vauva kuolee, jos vauva jumittuu kiinni, jos vauvalle tulee joku vamma (mikä se on jos olkapää tulee huonosti niin käsi ei toimi), synnytys on varmaan ihan v*tun h*lvetti jota ei varman kestä. Mutta haluan lapsia.

Kuitenkin ajattelen mikä sen "palkinto" on, että kaippa tää raskaus ja synnytys on sen arvoista ja haaveissa on suurperhe.
Minusta sinulla on hieno asenne!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Sun logiikallahan jos pelkää synnytystä ei pitäisi hankkia raskaaksi tai jos hankkiutuu, niin pitäisi voittaa synnytyspelko.
No tätä mä itseasiassa ehkä haenkin, että miksi jotkut eivät edes yritä voittaa sitä pelkoa?
Koska ei ole pakko. Tilanteeseen on olemassa helmpompikin ratkaisu.
Mutta kun se ei oikeasti ole yhtään riskittömämpi ratkaisu, päinvastoin. Lääketiede tietty menee eteenpäin ja sellaisia lapsia ja äitejä saadaan nykyään pelastettua mitä ennen ei saatu ja se on hyvä. Mutta musta on tyhmää alkaa yrittää raskautta jos valmiiksi jo tietää ettei suostu synnyttämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mutta Meah, säkin olet silti synnyttänyt, vaikka oot noita juttuja kuullutkin. Ja oot tiennyt että ei ole kiva olla raskaana ja silti oot tehnyt lisää lapsia. Eli oot kestänyt sen leikin, mihin oot ryhtynyt.

Se on minusta kummallista, että aletaan leikkiin mitä ei kestetä. Kun aika harvoin noita suuria repeentymiä kuitenkaan tulee, siis verrattuna synnytysten kokonaismäärään.
En mä niitä ollut kuullut ennen ensimmäistä synnytystä. En edes halunnut kuulla tai kuunnella mitään synnytyskertomuksia silloin.
Sen jälkeen mulla taas oli oma ihan siedettävä kokemus takana, mihin pohjata synnytykseen liittyvät ajatukseni.

Ja kun meitä ihmisiä on erilaisia. Toiset on herkempiä, arempia, pelokkaampia ylipäätäänkin.
Ja toiset pelkää yhtä ja toiset toista. Mä muuten pelkään ampiaisia ihan kiitettävästi edelleen, ja joskus oli ihan oikeasti aika kun välttelin ulos menoa tiettyinä aikoina tai joitain paikkoja niiden takia.

Käsittääkseni edelleen kuitenkin on pakko ne muutamat pelkopolikäynnit käydä jos haluaa pelkosektion.
Ja mun mielestä on ihan kohtuullista, että jos joku ei millään tunnu pääsevän pelostaan yli silti, niin voi sitten sen sektion saada, eikä tarvitse jäädä lapsettomaksi ainakaan sen takia, että alatiesynnytys tuntuu jo ajatuksen tasolla ihan ylivoimaiselta.
 
sektiomamma
Alkuperäinen kirjoittaja memorymain:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Niin että meinaat että niitä lapsia hankitaan vaan synnytyksen vuoksi? :headwall:
Miten olisi ihan sellainen syy, että haluan lapsen, mutta en kuitenkaan alapäätäni tohjoksi.

Tyttöni syntyi suunnitellusti sektiolla, kuten lääkärin kanssa sovimme. Ja kyllä, katson, että minulla on oikeus lapseeni ja olen varsin hyvä äiti.
Oikeesti sä haluisit sektion ettei sun alapää mene "tohjoksi"? Minkä ikänen mahdat olla. Lapsellinen olet ainakin. Siitä vaan mistä aita on matalin. Sä ole edes nainen kun et uskalla lastasi synnyttää, ettei värkki mene "piloille" Jestas, mikä idiootti.
pakko kommentoida: kyllä sektioon liittyy sen verran riskejä ja myös sitä ehtaa kipua, ettei se todellakaan ole "matalimmasta kohtaa yli menemistä". Terv. kolmesti sektion (tahtomattaan) kokenut
 

Yhteistyössä