Miksi päiväraha hakemukseen pitää merkata lomat, sairaudet...

älä missään nimessä laita että oot ollu sairas..
pitää olla lääkärin todistus että saat sairaspäiviltä päivärahaa...
mä laitan aina vaan että työtön työtön...olin sitten missä vaan ja missä kunnossa vaan
 
Nella
Entäs kun olen lomautettu omasta hommasta ja teen samaan aikaa hetken muualle töitä? Kuinka merkitään ja kuinka vaikuttaa?Ja kun se neljä viikoa ei tule täyteen työtön merkintää, kun välillä muualla töissä, lähetänkö silti kun olen 4 viikkoa täyttänyt?
 
Me ollaan lähdössä etelään ja päivää ennen ku tulemme sieltä pois mun pitäis mennä käymään työkkärissä. Mietin, että soitanko sinne, ilmoitan että ollaan lomalla ja siirrän aikaa. Vai mitä kannattais tehä, etten menetä päivärahoja?!

Nella, mun mielestä vaan merkkaat sen 4vkoa olit sitten töissä tai työtön ja lähetät sitten hakemuksen. Niin ainakin mä oon täyttäny, ku tehny muutaman keikan sillon tällön.
 
apsi
No jos teet muualle töitä, saat oletettavasti siitä palkkaakin? Eli ei kelan siitä kuulu maksaa. Ainakaan täyttä rahaa. Mutta enemmän sä varmaan sitä palkaa saat kuin kelan päivärahaa.
 
apsi
Alkuperäinen kirjoittaja HooÄs:
Eikö noilta päiviltä siis saa ollenkaa päivärahaa, mihin on merkannut loma tai sairas?! :eek:
Jos olet lomalla, etkä tavoitettavissa, niin virallisesti mun mielestä katsotaan, ettet sinä päivänä ole työmarkkinoiden käytettävissä ja voivat nipistää rahastasi. Ja sairaslomasta se lääkärintodistus, tai taas olet työmarkkinoilta poissa...

Kelalla on muuten ihan kohtuu hyvät nettisivut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
eikös ne työkkärin ilmoittautumis ajat ole viimeistään-aikoja, vai onko sulla tietty kellonaika ja jollekkin virkailijalle aika?

käy ennen lomaa siellä..
Juu, viimeistään aika on. En viittis ennen lomaa käydä kun just vasta kävin siellä. Kolmen viikon päästä olis se aika.. :/

 
jos se on se normi ilmoittautumis aika niin soita sinne sinä päivänä, sen voi uusia niinkin tai musta sen kai voi tehdä netissäkin, en oo varma... onhan se kallista kyllä ulkomailta soittaa. mutta käy ennen lomaa ja sano et olin nurkilla, ilmoittaudun nyt :)
 

Yhteistyössä