Miksi ovulaatiotesti näyttää tältä loppukierrosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mutta kun raskaustesti oli ainakin vielä eilen ihan blanco, voiko ovistesti muka havaita paremmin? :S Ovat molemmat herkkyyttä 25 mIu (tai ainakin muistelisin jostain lukeneeni, että myös ovistesti on tuon herkkyyksinen). Ja eikö muutenkin jo tällaisena dpo:na luulisi antavan raskaustestillä jo selkeää viivaa?

Koska takana on melkein kolme vuotta lapsettomuutta, niin kummasti alkaa se oma kierto kiinnostamaan.

Ja bongasit siis oviksen aiemminkin ihan oikeaan aikaan? Jos näin, niin tuskin nyt on heti parin viikon jälkeen uutta ovista.

Minun veikkaus, se eilinen raskaustesti näytti väärin, tee jonkun muun merkkinen. Varovaiset onnittelut minultakin :)

Sinun tilanteessasi minä varmaan hakisin predictor earlyn, apteekin testin ja sitten ihan vaikka prisman liuskatestin. Jos ei millään näistä positiivista tulosta, niin jäisin odottelemaan menkkoja.

Ja bongasit siis oviksen aiemminkin ihan oikeaan aikaan? Jos näin, niin tuskin nyt on heti parin viikon jälkeen uutta ovista.

Minun veikkaus, se eilinen raskaustesti näytti väärin, tee jonkun muun merkkinen. Varovaiset onnittelut minultakin :)

Sinun tilanteessasi minä varmaan hakisin predictor earlyn, apteekin testin ja sitten ihan vaikka prisman liuskatestin. Jos ei millään näistä positiivista tulosta, niin jäisin odottelemaan menkkoja.

Juu, oviksen bongasin ihan ajallaan.
Ajattelin nyt vielä tänään hakea marketista pc:n raskaustestejä, kyllähän niissä nyt luulisi näkyvän jos jotain on näkyäkseen. Silti vaan vähän epäilyttää, kun miksi ei näyttäisi jos dpo 15. Mitä katselin googlen kautta muiden sinä päivänä tekemisiä testejä, niin on kyllä ollut vahvat ja selkeät viivat jos on positiivinen ollut kyseessä.

[QUOTE="vierailee";30763990]No mun silmään näyttää että testiviiva on kontrolliviivaa haaleampi. Raskauden ollessa kyseessä pitäisi testiviivan olla reilusti tummempi kyllä.[/QUOTE]

No enemmänhän tässä nyt ihmettelen sitä, että miksi testi on noin vahva vielä tässä vaiheessa. Kuten aiemmin sanottu, lapsettomuutta on jo useampi vuosi ja tutkimuksiin saatiin juuri lähete menemään. Olisi vaan mukava tietää, että onko noin tumma viiva loppukierrossa normaalia, vai voiko enteillä esimerkiksi jotakin hormonihäiriötä (jos jollain vaikka olisi omakokemuksia). Olisi sitten heti jotain, jota lääkärilläkin sitten mainita.

Ovistesti näyttää plussaa oviksesta seuraaviin kuukautisiin asti. Ei merkitse raskautta.

Eipä itselläni ennen ole. On tullut tässä vuosien aikana kerran jos toisenkin seurailtua, miltä o-testit näyttävät kierron loppuvaiheessa (plus toiveikkaana silloin kun luin, että voisi näyttää jopa raskauttakin) ja ovat olleet yleensä todella haaleita.
Siksi tässä ihmettelinkin.

Ja btw, miksi nyt oletetaan, että ehdointahdoin tarkoitan että olisin raskaana? Kuitenkin jo itsekin aloitusviestissä kerron, että asianmukainen raskaustesti on tehty ja näyttää negatiivista.

• Tykkää
Reactions: Miri81
Siksi, koska yleensä se tarkoittaa raskautta jos tuossa vaiheessa kiertoa tulee pos ovistesti.

Äkkiä mee hakemaan uusia raskaustestejä, voi hyvinkin olla että olet raskaana ja se eilinen testi ei vain näyttänyt ja tänään jo näyttäisi. Se raskaushormonihan tuplaantuu jo tuossa vaiheessa, eli eilen ei välttämättä näytä vielä mitään, mutta tänää jo näyttää

No mun mielestä tuo tulos ei oo positiivinen eli aihetta huoleen ei mun käsittääkseni ole. Testien ohjeessa varmaan lukee miten tulkitaan tulosta. Eli siis tuleeko tässä testimallissa aina positiivisessa tuloksessa viiva vai tulkitaanko testin positiivisuus sillä viivan vahvuudella?

[QUOTE="vierailee";30764049]No mun mielestä tuo tulos ei oo positiivinen eli aihetta huoleen ei mun käsittääkseni ole. Testien ohjeessa varmaan lukee miten tulkitaan tulosta. Eli siis tuleeko tässä testimallissa aina positiivisessa tuloksessa viiva vai tulkitaanko testin positiivisuus sillä viivan vahvuudella?[/QUOTE]

Vahvuudella.
Itse nyt olen tuollaista ovulaation aikaankin saanut, eli tuon vahvempaa ei ole tullut. Mutta jos tuo on negatiivinen, niin miltähän sitten mahtaa näyttää positiivinen?

Googlen kuvahakuun kun laittaa positiivinen ovulaatiotesti, niin aika pirun hailakoita viivoja siellä on. Ei siis missään nimessä tummempia kuin aapeen kuvassa

Katsoin ihan samaa, siksi vähän ihmettelinkin, että mikä se positiivinen sitten on.

Ja taidan kyllä siirtyä digitesteihin, jos tosiaan ero negatiivisen ja positiivisen välillä on niin hiuksenhieno, että täytyisi hakea Tikkurilan maalikaupasta värikarttaa tuloksen tulkitsemiseksi.

Katsoin ihan samaa, siksi vähän ihmettelinkin, että mikä se positiivinen sitten on.

Ja taidan kyllä siirtyä digitesteihin, jos tosiaan ero negatiivisen ja positiivisen välillä on niin hiuksenhieno, että täytyisi hakea Tikkurilan maalikaupasta värikarttaa tuloksen tulkitsemiseksi.

Hehheh, repesin :D

Hae nyt ihan ensin se uusi raskaustesti :)

Pidän peukkuja pystyssä, että viimein olisi positiivinen, aika hyvältä ainakin vaikuttaa ovistestin perusteella

Negatiivistahan se näytti. Luulisi jo dpo 16 tulevan iltapäivälläkin edes jotakin jos raskaana olisi.

No, onneksi on tullut tehtyä tämän kolmen vuoden aikana jo niin helvetin monta negatiivista testiä, että varmaan kuolisin sydänkohtaukseen jos tulisi positiivinen. Mutta sellaistahan minulle ei onneksi koskaan tule :) :)

Nii. Eli ovistesti näytti ovisplussan vaan.

Raskaudessa testiviiva olisi tummempi kuin kontrolliviiva.

Jännä kun ihmiset ovat päättäneet että joku on positiivinen tulos niin se on vaikka mitä sanottaisiin ????

Mulla heräs viime kierrosta toiveet korkealle kun oli tuon näköinen ovistesti loppukierrossa. Joo, ihan vaan mielenkiinnosta seurasin koko kierron ovistesteillä. Tuli siis ekaa kertaa muulloin kuin oviksen aikaan noinkin tumma testiviiva. No r-testit negaa ja pari päivää myöhemmin alkoikin vuotelemaan. :/ Ja mitä googlettelin, niin kyllä sen testiviivan pitäisi olla vahvempi kuin kontrolliviiva että plussaa meinaisi. Plus että joillain naisilla ilmeisesti aina ennen kuukautisia alkaa taas ovistestin viivat vahvenemaan, jonkun hormonin takia tms. Mutta tsemppiä teille, josko kuitenkin vaan hitaasti nousisi sulla raskaushormoni ja tulee myöhäinen plussa! :)

Nii. Eli ovistesti näytti ovisplussan vaan.

Raskaudessa testiviiva olisi tummempi kuin kontrolliviiva.

Jännä kun ihmiset ovat päättäneet että joku on positiivinen tulos niin se on vaikka mitä sanottaisiin ????

Täh?

Kannattaa nyt lukaista tarkoin aloitusviestini, minä kysyin MISTÄ SYISTÄ VOI TULLA VAHVAA VIIVAA JOS RASKAUSTESTI NEGATIIVINEN. Se, että teen varmistustestin, ei varmaan pahoita kenenkään mieltä? Jonkun mielestä ehkä turhaa rahanmenoa, mutta jos jollakin budjetti menee päin kuusia alle kolmen euron testipaketista, niin silloin ei kannattaisi lapsia edes hankkia.

"Eli ovistesti näytti ovisplussan vaan."
Ok, tämähän on erikoista. Kuulun siis johonkin todella harvinaiseen porukkaan, joka ovuloi kahden viikon välein. Senkin kerroin jo aikaisemmin, että OLEN JO OVULOINUT ja nyt on dpo 16.

Yhteistyössä