Miksi ostatte "perinne" lahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2015 vuosi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2015 vuosi

Vieras
Miksi ostatte kummilusikoita, rippiristejä, kakkulapioita sun muuta kamaa millä kantaja ei tee yhtään mitään?
Ei kukaan kävele kadulla risti kaulassa tai leikkaa kakkua pahan makuisella hopea lapiolla. Ja mitä helkkaria kummilusikalla tekee? Kuka edes haluaa pitää esillä krääsää pölyttymässä?
Vähän sitä tyyliä ja nykyaikaan menemistä hyvät tylsät ihmiset. Lopettakaa jo huonojen lahjojen antaminen.

• Tykkää
Reactions: Peyote
Mikäs se olisi sitten sitä nykyaikaa? Raha? Persoonatonta ja tylsää. Itse olen saanut kakkulapion valmistujaislahjakseni aikanaan, ja edelleen minusta on hienoa laittaa se juhlissa kahvipöytään. Siinä on hopeinen varsi ja teräksinen leikkuuosa, perinteinen ja kaunis. En ole ikinä tainnut maistella, mausta en tiedä.

Mikäs se olisi sitten sitä nykyaikaa? Raha? Persoonatonta ja tylsää. Itse olen saanut kakkulapion valmistujaislahjakseni aikanaan, ja edelleen minusta on hienoa laittaa se juhlissa kahvipöytään. Siinä on hopeinen varsi ja teräksinen leikkuuosa, perinteinen ja kaunis. En ole ikinä tainnut maistella, mausta en tiedä.

• Tykkää
Reactions: Kumma
Millainen kakkulapio sinulla oikein on? En ole koskaan ennen kuullut kakkulapiosta, joka maistuu pahalle. Meillä ainakin on kakkulapiolle käyttöä eikä se tietääkseni maistu miltään.

On niitä korujakin joita ihmiset ihan käytääkin. Miksi antaa risti jota ei käytetä? Lopettakaa se itsenne nolaaminen ja antakaa jotain hyödyllistä ja sellaista mitä lahjan saaja haluaa.
Ja on todella mautonta/junttia pitää kirjahylyssä muistoesineitä. Teillä ei ole tyylitajua, alkää kuitenkaan antoko muiden kärsiä siitä.

On niitä korujakin joita ihmiset ihan käytääkin. Miksi antaa risti jota ei käytetä? Lopettakaa se itsenne nolaaminen ja antakaa jotain hyödyllistä ja sellaista mitä lahjan saaja haluaa.
Ja on todella mautonta/junttia pitää kirjahylyssä muistoesineitä. Teillä ei ole tyylitajua, alkää kuitenkaan antoko muiden kärsiä siitä.

Mulle on kuule aivan sama mitä mieltä joku plussalla kiukutteleva mamma on mun kirjahyllystä. :D Siinä kirjahyllyssä on sitä paitsi pääasiassa niitä mitä siinä nimenmukaisesti kuuluukin olla eli kirjoja. Hui kamalaa.

Mitähän sen lahjan pitäisi olla? Rahaa? Lahjakortti? Matka?

Minä en ainakaan halua kustantaa tuollaisia esim rippilahjaksi, vaan haluan ostaa sen esineen muistoksi (ja onhan sille (esim. kakkulapio) käyttöäkin). Voi olla että nykynuoriso ei osaa arvostaa sitä, mutta se on hänen ongelmansa. Ehkä elämä opettaa ja aikuisena ymmärtää asian.

Mitähän sen lahjan pitäisi olla? Rahaa? Lahjakortti? Matka?

Minä en ainakaan halua kustantaa tuollaisia esim rippilahjaksi, vaan haluan ostaa sen esineen muistoksi (ja onhan sille (esim. kakkulapio) käyttöäkin). Voi olla että nykynuoriso ei osaa arvostaa sitä, mutta se on hänen ongelmansa. Ehkä elämä opettaa ja aikuisena ymmärtää asian.

Minun kummipoikani tässä juuri keväällä hiihtolomariparin jälkeen toivoi rippiristiä. Hän kun halusi ehdottomasti alkaa sitä käyttää. Joten totta kai ostin sen hänelle.
Itse toivoimme muutama vuosi sitten kakkulapiota häälahjaksi ja saimme sen hopeisen ja meille se oli tosiaankin mieleinen lahja.
Lisäksi itse harmittelen, että kummilusikat on niin kalliita ettei kehdattu pyytää sellaista kummeilta lapsellemme lahjaksi. Itse koko lapsuuteni söin sillä kummilusikalla ja olisin halunnut lapsellenikin saman, mutta kummeilta sitä ei oikein voinut pyytää kun eivät he kovin varoissaan ole.
Eli älä yleistä! Mutta toki on kiva ottaa vastaanottajan maku huomioon. ;)

Rippiristiä käytin varmaan 3 vuotta putkeen, vieläkin satunnaisesti. Kakkulapion sain yo-lahjaksi, juhlana katetaan se aina pöytään. Juhlissa emme siis syö sitä lapiota, vaan sillä leikataan kakkua... Vitriinissä on lapsen kastelahjat; kastekehys, pieni rasia, kastealbumi ja tinapankki. Mieluisia muistoja kaikki. Ihan hyvin sopii meidän kauniiseen kotiin.

Rippiristiä käytin varmaan 3 vuotta putkeen, vieläkin satunnaisesti. Kakkulapion sain yo-lahjaksi, juhlana katetaan se aina pöytään. Juhlissa emme siis syö sitä lapiota, vaan sillä leikataan kakkua... Vitriinissä on lapsen kastelahjat; kastekehys, pieni rasia, kastealbumi ja tinapankki. Mieluisia muistoja kaikki. Ihan hyvin sopii meidän kauniiseen kotiin.

Koti jossa on vitriini ei ole kaunis koti.

Kunhan sinäkin saat vähän lisää ikää ja joudut järjestämään isompia juhlia, niin kummasti niille kakkulapioille löytyy käyttöä :LOL: Paremminkin mietit, mistä niitä kaivella lisää.

Kummilusikallakin voi aina syödä. Koruista suosittelen kyselemään saajan toiveita. Rippilahjakorvikset on yhä käyttämättä, en ole vieläkään niitä reikiä hankkinut ja tuskin tulen hankkimaan.

Kunhan sinäkin saat vähän lisää ikää ja joudut järjestämään isompia juhlia, niin kummasti niille kakkulapioille löytyy käyttöä :LOL: Paremminkin mietit, mistä niitä kaivella lisää.

Kummilusikallakin voi aina syödä. Koruista suosittelen kyselemään saajan toiveita. Rippilahjakorvikset on yhä käyttämättä, en ole vieläkään niitä reikiä hankkinut ja tuskin tulen hankkimaan.

Olen 35-vuotias

Kummilusikat on ihanat! Meillä lapset syö aina synttärikakkua kummilusikalla, se on perinne :)

Kakkulapioita olen joutunut ostamaan lisää, tosin ihan marketista, mutta se paras hopeinen lapio on aina parhaimmalle kakulle. Monta kertaa vuodessahan kakkulapiota tarvii!

Rippiristi löytyy korurasiasta, on ollut aika vähäisellä käytöllä koska en muutenkan käytä yleensä koruja...mutta on mulle rakas,

Vauvamme sai lahjaksi kaulaketjun ja poika aikoinaan vauvasormuksen. En kyllä keksi mitä ideaa nuissa on, mutta säästän piirongin laatikossa ja annan lapsille kun ovat isompia. Keksikööt itse niille uuden laatikon jossa pölyttyyvät..

Itse pääsin ripille 2 vuotta sitten ja rippiristi on ollut melkeen joka päivä siitä asti käytössä :) Enemmän mua viehettää lahjat joista jää joku muisto kun pelkkä lahjakortti jolla ostaa vaan turhaa krääsää.

Yhteistyössä