Miksi on niin vaikea ymmärtää, ei ymmärrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pakko aloitta uusi TEHY ( :0 ! ) aloitus, kun haluan vastauksia.

Siis eihän tehy tavoittele 24% korotusta JOKA IKISELLE Tehyläiselle. Yleinen linja on 9% ja päälle KOULUTETULLE henkilöstölle 15% kuoppakorotus. Sopimuskausi on 2,5 vuotinen eli kaikkea olla "vaatimassa" / "vinkumassa" HETI vaan tuon sopimuskauden aikana.

Ja yllä olevat on VAIN lähtötaso neuvotteluille, josta taatusti tullaan kuntatyönantajaa vastaa, kunhan sekin tulee.

Ja tuo aikanaa tuleva korotus, mikä se sit onkin, EI ole mitään puhtaana käteen rahaa vaan kyllä siitä iso osa palautuu kunnille veroeuroina takaisin. Suoraan ei siis kannata tehdä mitään laskelmia 24% kaikille heti verottomana. Kukahan olis niin fiksu, että osais tehdä ne TODELLISET laskelmat..

Vois samalla laskeskella senkin, paljonko kuluu rahaa lakien säätämiseen ja niiden täytäntöönpanoon (jonkun on ihan oikeasti kulettava näiden ihmisten kotona viemässä niitä kuulemiskirjeitä, jos heitä ei työvuorosta tavoiteta), potilaiden siirtoihin Ruotsiin, Saksaan.. korotetun palkan maksamiseen töihin pakotetuille..

Kokonaisuus ratkaisee

se on niin vaikee ymmärtää jos joku yruttää saada enempi kun toinen, se pitäisi jokaisen huomioida että ajanmyötä se on kaikkien hyöty kun yleinen palkkataso nousee

todellisia laskelmia on vaikea tehdä kun pitäisi tietää veroprosentti mutta kyllähän nuo vaateet on silti kovat..joudutaan me muutkin veroja maksamaan.
Itse olisin valmis systeemiin jossa tulojen mukaan maksettais hoitomaksuja ja näin saatais lisää palkkaa hoitajille ja muille.harmi vaan että harva tähän systeemiin suostuis...

mä olen sitä mieltä että TEHYläiset ovat itsekkäitä ********. raha on tärkeämpää kuin ihmisten henki. ovat kyllä tienneet mihin ovat lähteneet kun sairaanhoitajiksi ovat itsensä lukeneet. eivät kuitenkaan todellakaan ole ainoita pienipalkkaisia tässä maassa. olen kyllä sitä mieltä että palkankorotus olisi paikalleen, mutta mielestäni ovat ruvenneet ahneiksi. ja koko vaatimus on perseestä, sillä peruseellahan suuripalkkaisimmat sairaanhoitajat saavat suurimman palkankorotuksen ja ne joilla pienin palkka saavat pienimmän. tuotakin eroa pitäisi pyrkiä tasoittamaan jos oikeasti halutaan asioita paranaa.

Niinkuin täällä on toitotettu, että hoitajat on ammattitaitoista ja koulutettua väkeä, joka ansaitsee palkankorotuksen. Nyt sitten onkin niin, että vain osa on koulutettua henkilöstöä...
Lainaus:
"Siis eihän tehy tavoittele 24% korotusta JOKA IKISELLE Tehyläiselle. Yleinen linja on 9% ja päälle KOULUTETULLE henkilöstölle 15% kuoppakorotus. " Lainaus päättyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Prinsessojen äiti:
todellisia laskelmia on vaikea tehdä kun pitäisi tietää veroprosentti mutta kyllähän nuo vaateet on silti kovat..joudutaan me muutkin veroja maksamaan.
Itse olisin valmis systeemiin jossa tulojen mukaan maksettais hoitomaksuja ja näin saatais lisää palkkaa hoitajille ja muille.harmi vaan että harva tähän systeemiin suostuis...

Suurempi tuloiset maksavat jo tällä hetkellä enemmän veroja, ja enemmän päivähoitomaksuja, joten en kyllä kauhean innolla ole hoidosta maksamassa enemmän. Lisäksi sellainen byrokratia, jolla maksut menisivät tulojen mukaan, maksaa sekin, ja voi tulla jopa kalliimmaksi sellaisen järjestelmän ylläpito, kuin sen avulla saatavat tulot.

Ja juu, monissa asioissa kuulee julkisella puolella kehoituksia mennä yksityiselle, esim. korvien putkitukseen meitä kehoitettiin sinne, ja mies oli tuolloin lomautettuna, joten eipä ollut sellaiseen varaa.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
mä olen sitä mieltä että TEHYläiset ovat itsekkäitä ********. raha on tärkeämpää kuin ihmisten henki. ovat kyllä tienneet mihin ovat lähteneet kun sairaanhoitajiksi ovat itsensä lukeneet. eivät kuitenkaan todellakaan ole ainoita pienipalkkaisia tässä maassa. olen kyllä sitä mieltä että palkankorotus olisi paikalleen, mutta mielestäni ovat ruvenneet ahneiksi. ja koko vaatimus on perseestä, sillä peruseellahan suuripalkkaisimmat sairaanhoitajat saavat suurimman palkankorotuksen ja ne joilla pienin palkka saavat pienimmän. tuotakin eroa pitäisi pyrkiä tasoittamaan jos oikeasti halutaan asioita paranaa.

Peesi. Ja kouluttamaton henkilöstö; potku persuuksille ja ammattitaitoista väkeä tilalle. Millä perusteella sitä 9prossaa pitäis maksaa, jollei ole edes koulutusta?

Mut eikö melkeinpä joka alalla niissä vanhimmissa työntekijöissä ole niitä jotka aikoinaan vaan tulleet tekemään töitä. ajan myötä joitain koulutuksia käynyt, mut varsinaista ammattia ei välttis ole. Sairaanhoitajienkin koulutus on muuttunut, ei kai tuo amk - koulutus ole kauaa edes ollut?

täällä on vaan hysteerisiä mammoja, keille oma napa on tärkein. ihan sama vaikka olisi orjatyössä hoitaja, kunhan MINUT hoidetaan ja MINUN nicopetterin korvat katsotaan ja MINUN synnytykseni hoidetaan. se kutsumustyö elättää, mitäs sitten jos joku kouluttamaton bussikuskikin tienaa yhtä paljon kun korkeakoulussa opiskellut hoitaja!

naurettavia ihmisiä palsta täynnä, höyrytään vaan eikä katsota faktoja.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Prinsessojen äiti:

Suurempi tuloiset maksavat jo tällä hetkellä enemmän veroja, ja enemmän päivähoitomaksuja, joten en kyllä kauhean innolla ole hoidosta maksamassa enemmän. Lisäksi sellainen byrokratia, jolla maksut menisivät tulojen mukaan, maksaa sekin, ja voi tulla jopa kalliimmaksi sellaisen järjestelmän ylläpito, kuin sen avulla saatavat tulot.

Ja juu, monissa asioissa kuulee julkisella puolella kehoituksia mennä yksityiselle, esim. korvien putkitukseen meitä kehoitettiin sinne, ja mies oli tuolloin lomautettuna, joten eipä ollut sellaiseen varaa.

juu totta on tuo suomen verotus on hanurista mutta jos kyse olisi kuitenkin esimerkiksi todella pienistä maksunmuutoksista joilla voitaisiin saada hyvää aikaseksi niin kyllä mä siihen lähtisin mukaan.Esimerkiksi mä voisin maksaa jokaisesta lääkärireissusta sen 10 euroa kerta ja se ei ainakaan nyt mun taloutta kaataisi..ei ainakaan sen jälkeen kun käväsin yksityisellä ja maksoin 30min hoidosta 80 euroa josta lähti n.8 euroa pois kelakorvauksia...tuolla olisin maksanut jo kokovuoden lääkärireissuni, jos velotettaisiin se 10 euroa joka kerrasta.

Alkuperäinen kirjoittaja koska:
täällä on vaan hysteerisiä mammoja, keille oma napa on tärkein. ihan sama vaikka olisi orjatyössä hoitaja, kunhan MINUT hoidetaan ja MINUN nicopetterin korvat katsotaan ja MINUN synnytykseni hoidetaan. se kutsumustyö elättää, mitäs sitten jos joku kouluttamaton bussikuskikin tienaa yhtä paljon kun korkeakoulussa opiskellut hoitaja!

No se bussikuskikin on vastuussa aika monesta hengestä, varsinkin jos auto on täynnä. Tottakai vastuullisesta työstä pitää saada hyvä palkka.
Just tälläiset kommentit vie kunnioitusta hoitajilta.
Ihan kuin vain teidän työ olis tärkeää ja vastuullista. Kuka sut on sinne korkeakouluun pakottanut, olisit alkanut bussikuskiksi, saisit samaa palkkaa paljon vähemmällä kouluttautumisella!

Miksei sairaanhoitajat ELÄ tuolla palkalla, vaikka monet pienempituloisetkin elävät omallaan? Siis kun valittavat, ettei tuolla palkalla elä :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan kuin vain teidän työ olis tärkeää ja vastuullista.

Niinpä, sh:t ovat nyt ylentäneet itsensä muiden yläpuolelle ja ihmettelevät kuinka kukaan ei arvosta...

Alkuperäinen kirjoittaja kohtuus kaikessa:

Miksei sairaanhoitajat ELÄ tuolla palkalla, vaikka monet pienempituloisetkin elävät omallaan? Siis kun valittavat, ettei tuolla palkalla elä :o

Tätä mäkin ihmettlen :o !

No se bussikuskikin on vastuussa aika monesta hengestä, varsinkin jos auto on täynnä. Tottakai vastuullisesta työstä pitää saada hyvä palkka.
Ihan kuin vain teidän työ olis tärkeää ja vastuullista. Kuka sut on sinne korkeakouluun pakottanut, olisit alkanut bussikuskiksi, saisit samaa palkkaa paljon vähemmällä kouluttautumisella!

hah, en ole hoitaja. ihanko tosissaan luulit että ainoat ketkä puolustavat hoitajia ovat itse samalla alalla?

ja typerä vertaus, jokainen autolla ajava on vastuussa liikenteessä omasta ajostaan, ei pelkästään bussikuskit.

korkeasti koulutetut ihmiset ansaitsevat isomman palkan kun vähemmän koulutetut, niin se vaan on.

ja raskaasta työstä tulee saada korvaus. paskapaperintekijätkin saavat enemmän...

no kertokaas nyt sit joku paljon sairaanhoitaja saa palkkaa kuussa.

sairaanhoitajan keskiansio on noin 2500 euroa kuukaudessa.

http://www.kuntatyonantajat.fi/index.asp?id=6BD7D2BFF4B2445B8C2F4BEEDA3C9848&data=1,00308B787886459385F296A5AFD4FA74,0D51CD0DA3214E269A763F2508DE4AAC&tabletarget=data_1&laytmp=kt2006

ei tässä siitäkään ole kyse, vaan työn vaativuudesta ja siitä saatavasta palkasta. se on vaan joidenkin mielipide, kuten sekin, että hoitajat ovat nyt joukkomurhaajia

voi elämä, eläähän ihmiset vaikka työttömyyskorvauksella, jos on pakko!!!

mutta raskaasta ja vastuullisesta työstä pitkän opiskelun jälkeen pitää saada kunnon korvaus! eikö millään mene jakeluun?

Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
no kertokaas nyt sit joku paljon sairaanhoitaja saa palkkaa kuussa.

sairaanhoitajan keskiansio on noin 2500 euroa kuukaudessa.

http://www.kuntatyonantajat.fi/index.asp?id=6BD7D2BFF4B2445B8C2F4BEEDA3C9848&data=1,00308B787886459385F296A5AFD4FA74,0D51CD0DA3214E269A763F2508DE4AAC&tabletarget=data_1&laytmp=kt2006

Mut peruspalkka ei ole

Yhteistyössä