Miksi on niin paha asia jos on huono itsetunto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli mieleen tuosta ketjusta jossa kaveri arvosteli toisen mahanahkan kiristystä. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1683851,25

Siinä kaikista on niin kauheeta kun haukutaan että joku ei ole sinut itsensä kanssa eikä hyväksy itseään sellaisena kun on. Mitä kauheeta siinä on kun se huono itsetunto on vain fakta. Vai eikö siitä vaan saa puhua ääneen?

Kerro mulle ihminen joka hyväksyy itsensä 100%sesti ????
Kaikilla on heikkoutensa ja tuskin kukaan rakastaa itseään 100%sesti. Eikö se nyt olisi jo itserakkautta jos kertoisi olevansa täydellinen, ja sekös vasta olisi haukkumisen aihe!

Esim minusta saa ulkoisesti itsevarman kuvan ja uskallan esiintyä esim jossain juhlatilaisuuksissa.
Mutta minulla on huono itsetunto. En ole sinut itseni kanssa. Mielessäni inhoan isoa takapuoltani, pieniä rintojani. Ja en uskalla käydä uimahalleisssakaan tämän takia, saati esiintyä kirkkaat valot päällä alasti edes miehelleni. Ja näitä on paljon muitakin juttuja. Itsetuntoni on niin huono että en puhu näistä koskaan ääneen.

Mä luulen, että ennemmin se materialismi tuossakin häiritsee kun huono itsetunto. Harvalla on loistava itsetunto, eli aukkoja on melkeinpä jokaisen itsetunnossa, koska kaikessa ei voi olla hyvä, on vahvuuksia ja heikkouksia. Luonnollista eikös?

voi, mä toivoisin ettei olis huono itsetunto. olis varmuutta kävellä pää pystyssä kadulla, katsoa kauppatätii silmiin.. ehkä heittää jopa pieni läppä! suoriutuis paremmin ihan arkipäivän asioista. vois sanoo mielipiteensä ääneen :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuli mieleen tuosta ketjusta jossa kaveri arvosteli toisen mahanahkan kiristystä. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1683851,25

Siinä kaikista on niin kauheeta kun haukutaan että joku ei ole sinut itsensä kanssa eikä hyväksy itseään sellaisena kun on. Mitä kauheeta siinä on kun se huono itsetunto on vain fakta. Vai eikö siitä vaan saa puhua ääneen?

Kerro mulle ihminen joka hyväksyy itsensä 100%sesti ????
Kaikilla on heikkoutensa ja tuskin kukaan rakastaa itseään 100%sesti. Eikö se nyt olisi jo itserakkautta jos kertoisi olevansa täydellinen, ja sekös vasta olisi haukkumisen aihe!

Esim minusta saa ulkoisesti itsevarman kuvan ja uskallan esiintyä esim jossain juhlatilaisuuksissa.
Mutta minulla on huono itsetunto. En ole sinut itseni kanssa. Mielessäni inhoan isoa takapuoltani, pieniä rintojani. Ja en uskalla käydä uimahalleisssakaan tämän takia, saati esiintyä kirkkaat valot päällä alasti edes miehelleni. Ja näitä on paljon muitakin juttuja. Itsetuntoni on niin huono että en puhu näistä koskaan ääneen.

Sun logiikalla kaikilla julkkisbimbotyrkyillä on sitten superhyvä itsetunto, kun kehtaavat esitellä itseään, kirkkaissa valoissa ja vielä julkisesti? Esim. Tukiaisen Johanna.

Ei itsetunnon puute voi olla syy siihen ettei itseään esittele.

Yhteistyössä