Miksi on niin hemmetin hienoa olla suvaitsevainen esim. homoja kohtaan, mutta uskovaisia ei tarvitse sietää?

• Viestiketjun aloittaja "Iiris"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";29075271]homot on yhteiskunnan suurin vitsaus. Kaikki joutaa saunan taakse, yhteiskunta ei tarvi homoja.[/QUOTE]

Sinä se tarvitsisit kunnon selkäsaunan isiltäsi!

"vieras"
[QUOTE="vieras";29075331]Varmaan sinun osaltas onkin mutta minä olen tosissani tässä asiassa ja ei ole provoa. Voithan huoletta painua homokavereidesi kanssa homostelemaan mutta suomalaiset ei sitä hyväksy tavaksi toimia.[/QUOTE]

"Kyllä kansa tietää", vai? :D

"vieras"
[QUOTE="vieras";29074842]Just joo, sitäkään et tiennyt että kokoomuksessa ei suvaita naisen näkönantaa asioihin, mihinkään tärkeisiin yhteikunjnallisesti euroopan laajuisiin päätöksiin ei pyydetä VVM:ää mukaan. PS sen sijaan ajaa asiaa joka sijoittaisi naisia tasaisesti jokaiseen yhteiskuntaluokkaan työelämässä mukaan, se ei käy hallitukselle. Aivan uskomatonta tuubaa taas sinulaiselta viherlesbolta, vai liekö vasemmistolainen ja haluat laillistaa pedofilian.[/QUOTE]

Haha, ammatikseen loukkaantuva persu taas itkee, yhyy! Mee kysymään, miten James nuolee haavojaan :LOL:

"vieras"
[QUOTE="vieras";29075359]Sinä se tarvitsisit kunnon selkäsaunan isiltäsi![/QUOTE]

:LOL: Menehän jauhamaan tuota homomyönteistä jargonia sinne persereikään mistä olet tullutkin :LOL:

"vieras"
[QUOTE="vieras";29075375]Haha, ammatikseen loukkaantuva persu taas itkee, yhyy! Mee kysymään, miten James nuolee haavojaan :LOL:[/QUOTE]

Mene sinä nussimaan Arhinmäkeä ja Tynkkystä :LOL:

säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";29075348]Kerro miten usko vaikuttaa sinun arkipäivään ja identiteettiisi? Etkös ole pelkkä kotirouva?:D[/QUOTE]

Nyt meni kyllä lujaa ohi? Siis minusta uskonto ei siihen nimenomaan vaikuta. Ja mistä tuon kotirouvajutun vedit? Jos henkilö, joka käy töissä ja opiskelee samanaikaisesti on kotirouva, niin sitten olen sellainen.

"vieras"
No se toinen asia on taas se, että joillain ihmisillä on tosiaan taipumus etsiä syytä aina itsensä ulkopuolelta kun ei kyetä joko a) kantamaan vastuuta b) hyväksymään sitä että elämä on vaan ankara, joillekkin enemmän kuin toisille c) se on loistava tapa kontrolloida ihmisiä jotta saa ajettua omaa agendaa

Ja viimeisen kohdan kohdalla osutaan aika suureen osaan ihmisiä, suuri osa tykkää siitä että on mahdollisuus vaikuttaa muiden päätöksiin, varsinkin jos ne tuovat itselle onnea.
Totta.
Mä uskon jonkinsorttiseen suurempaan, jumalaan/jumaluuteen mutta en osaa vielä sitä tarpeeksi hyvin määritellä.
Samalla ymmärrän että kyse on ihan vain mun omista uskomuksista ja mutuiluista, voinhan olla väärässäkin.
Tiedostan myös että elämä on joillekin ankarampi kuin toisille ja maailma on epäreilu paikka.
Uskonnot ovat lähinnä vallankäytön järjestelmiä,jotka saavat paljon enemmän tuhoa kuin hyvää aikaan.

Väittäisin kuitenkin että lähestulkoon kaikki ihmiset etsivät syitä tapahtumille(etenkin epämieluisille) itsensä ulkopuolelta ja itsensä realistinen,rehellinen tarkkailu on ihmiselle mahdotonta.
On hyvin luontaista ja ominaista ihmiselle riippumatta maailmankuvasta etsiä niitä vikoja muista/muualta kuin omasta itsestä.
Jopa se tiedostavimpana itseään pitävä ateisti tekee tätä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29075387:
Nyt meni kyllä lujaa ohi? Siis minusta uskonto ei siihen nimenomaan vaikuta. Ja mistä tuon kotirouvajutun vedit? Jos henkilö, joka käy töissä ja opiskelee samanaikaisesti on kotirouva, niin sitten olen sellainen.
Kotiäiti olet ainakin. Niin olevinaan nyt käyt työssä ja opiskelet :D

säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";29075395]Kotiäiti olet ainakin. Niin olevinaan nyt käyt työssä ja opiskelet :D[/QUOTE]

Siis mitä? :D Olen monissa ketjuissa kertonut, että opiskelen ja käyn töissä. Koetahan kaivella. Olen kyllä kertonut myös, että lapset ovat olleet kotihoidettuja mahdollisimman pitkään. Nuorin on nyt eskarilainen, joten kotiäitiys ei oikein olisi enää edes mahdollista.

[QUOTE="vieras";29075398]Kun ei vaan ole, jos olisi niin homoillahan olisi jo ne vaaditut hyväksynnät joka asiassa, mitään eivät ole saaneet eikä saa. :D[/QUOTE]

Paitsi homoseksuaalisuuden pois tautiluokituksesta ja sen dekriminalisoinnin sekä muita pikkujuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29075307:
Useimmat? Kerrotko vielä muutaman tällaisen esimerkin? Miten esimerkiksi ammatinvalinta, työnhaku, lastenkasvatus, terveyteen liittyvät kysymykset mielestäsi eroavat uskovilla ja ei-uskovilla?
Useimmat uskovaiset joiden kanssa olen uskonasioista keskustellut sekä irl että esimerkiksi täällä palstalla. Lisäksi muistan lukeneeni uskovaisten ihmisten haastatteluja joissa he kertovat pitävänsä ihanteena sitä, että uskovaisuus ja jumalan läsnäolo toteutuu kaikilla elämän alueilla. Olen siis saanut sen käsityksen että tuo on heille tavoittelemisen arvoinen tila.

Sitä en tarkkaan tiedä mitä uskontoon liittyviä valintoja ovat tehneet ammatillisesti. Lapsia ovat muutamat kertoneet kasvattavansa uskonnollisten arvojen mukaan mutta eivät tarkemmin kuvanneet mitä tekevät toisin.

"vieras"
No niin, tuossahan se jo alussa sanotaan, että homoseksuaalit eivät ole itse valinneet taipumustaan.
Aivan. Persoonallisuus on mennyt rikki ja kosketus sisäiseen minään on kadoksissa. Homot ja lesbot etsivät minuuttaan vimmatusti, kertoo Jan Nyberg.
Tuokin voidaan parantaa oikein kohdistetulla psykologin patinalla. Pitäisi homojenkin lobata lakia jossa vaativat itselleen pakollista psykologin kanssa turinointia homudesta ja sen eheyttämisestä, tuosta jutusta käy hyvin selvästi ilmi että homot ja lesbot on henkisesti kaltoin kohdeltuja ja yrittävät löytää minuutensa seksiperversioilla, homostelemalla. lesboilemalla.

säpäle harmaana
Useimmat uskovaiset joiden kanssa olen uskonasioista keskustellut sekä irl että esimerkiksi täällä palstalla. Lisäksi muistan lukeneeni uskovaisten ihmisten haastatteluja joissa he kertovat pitävänsä ihanteena sitä, että uskovaisuus ja jumalan läsnäolo toteutuu kaikilla elämän alueilla. Olen siis saanut sen käsityksen että tuo on heille tavoittelemisen arvoinen tila.

Sitä en tarkkaan tiedä mitä uskontoon liittyviä valintoja ovat tehneet ammatillisesti. Lapsia ovat muutamat kertoneet kasvattavansa uskonnollisten arvojen mukaan mutta eivät tarkemmin kuvanneet mitä tekevät toisin.
No niin. Useimmat uskovaiset, joiden kanssa olet uskonasioista keskustellut ei ole sama kuin useimmat uskovat. Tuolla aiemmin joku jo sanoikin, että hyvin suuri osa uskovista eivät puhu uskostaan juurikaan. Minä kuulun myös tähän joukkoon. Vai oletko monesti nähnyt minun esim tällä palstalla paasaavan helvetin tulista sun muista?

Eihän kristillisissä arvoissa mitään erikoista tai poikkeavaa ole :) Lähimmäisenrakkaus, armo jne. Ihan perus kauraa jota nyt muutenkin yleensä viljellään kodeissa ja kouluissa. Että sinällään ei se näy erityisemmin uskovista. Paitsi että todennäköisesti kuuluvat kirkkoon, pitävät kirkkohäät ja kastajaiset lapsilleen, ehkä käyvät joulukirkossa.

Sen sijaan seksuaalisuus ja lupa parisuhteeseen, rakastamiseen ja erilaiseen perheeseen homoilla on paaljon ongelmallisempi. Siksi mielummin itse korostan heidän ihmisarvoaan ja oikeuksiaan heteroiden rinnalla. Noilla asioilla on väliä - mutta uskon asiat eivät vaikuta uskovan yksilön jokapäiväiseen elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29075456:
No niin. Useimmat uskovaiset, joiden kanssa olet uskonasioista keskustellut ei ole sama kuin useimmat uskovat. Tuolla aiemmin joku jo sanoikin, että hyvin suuri osa uskovista eivät puhu uskostaan juurikaan. Minä kuulun myös tähän joukkoon. Vai oletko monesti nähnyt minun esim tällä palstalla paasaavan helvetin tulista sun muista?
Kyllä, puhuin omista kokemuksistani, niin kuin varmaan monet muutkin. En missään nimessä menisi kommentoimaan sitä mitä maailman miljardit erilaiset uskovaiset ajattelevat. Halusin vain mainita sen, että monet ovat itse juuri korostaneet tuota uskonnon näkymistä kaikessa.

En muista sinun kommenttejasi mistään erityisestä asiasta.

"vieras"
[QUOTE="vieras";29075443]Aivan. Persoonallisuus on mennyt rikki ja kosketus sisäiseen minään on kadoksissa. Homot ja lesbot etsivät minuuttaan vimmatusti, kertoo Jan Nyberg.
Tuokin voidaan parantaa oikein kohdistetulla psykologin patinalla. Pitäisi homojenkin lobata lakia jossa vaativat itselleen pakollista psykologin kanssa turinointia homudesta ja sen eheyttämisestä, tuosta jutusta käy hyvin selvästi ilmi että homot ja lesbot on henkisesti kaltoin kohdeltuja ja yrittävät löytää minuutensa seksiperversioilla, homostelemalla. lesboilemalla.[/QUOTE]

Mä en tiedä mitä ajatella tästä aiheesta, ehkä en tiedä aiheesta tarpeeksi.
Sen tiedän kuitenkin että ennen olin ehdottomasti sitä mieltä että homous on täysin luonnollista ja homoille kuuluvat kaikki samat oikeudet kuin heteroillekin.
Koin ylemmyyttä ja ihmettelin miten joku voi olla niin käsittämättömän urpo että vielä nykypäivänä ajattelee homouden olevan luonnotonta tai huono asia.

Mutta kun ajattelen kaikkia lähipiirissäni olevia homoja tai lesboja, toi teoria personaallisuuden säröistä ja hukassa olemisesta ja siitä johtuvasta homoudesta/lesboudesta voisi hyvin pitää paikkaansa.
Jospa onkin niin...

Yhteistyössä