Miksi on niiiiiiin vaikeaa ilmoittaa ettei tulekkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeeta on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikeeta on

Vieras
Tuttavaperheen piti meille tulla juhannuksen jälkeisenä sunnuntaina, kun olisi niin kiva grillailla ja saunoa yhdessä, lapsetkin saisi leikkiä keskenään jne.. Voitaisiinko tulla, ei koko jussia haluttaisi täällä kaupungissa olla?

No, juu käyhän se, ostin grillattavat isolle poppoolle, tein muutamaa eri lajia salaatteja, leivoin vähän raparperipiirakkaa, lapsille limua jne.. No, ei kuulunut ei näkynyt, eikä vastattu puhelimeen.

No nyt torstaina taas sama homma, kun hänellä on mies reissussa ja ei millään viitsisi täällä yksin lasten kanssa olla koko vkonloppua. Jos lauantaina tullaan siinä puolen päivän kinttailla?

Joopa joo, ei näy, ei kuulu, ei vastaa. Leivoin taas ja esikoista en päästänyt kaverilleen kun muuten ei kaverin vanhemmalla lapsella leikkiseuraa jne..

Jos itse ruinaa kylään ja päättää ajankohdan niin miksi ei sitten voi perua kun huomaa ettei pääsekkään? Torstainakin puhelu alkoi "anteeksi, oli vähän kiire tossa sunnuntaina ja nyt alku viikkokin mutta..."

Joo, sikaärsyttävää..

Joskus aikoinaan kun olin vielä yksin, niin tollaset ei niin paljon haitanneet.. Mutta nyt kun on perhe ja sitä järkkäilee kaikkea sen mukaan että joku olis tulossa kylään, niin mun on ihan pakko sanoa että mulle riittää se yks kerta että jätetään tulematta, ilmoittamatta ettei nähkäkään tmv. ja sen jälkeen koen ettei hirveesti kannatakaan panostaa enää ihmiseen tai ystävyyteen.

Mä ilmoitan AINA, ja sen ei luulis olevan niin vaikeeta!!! Tekstiviesti että "emme pääsekään, jutellaan myöhemmin" tmv.

Mun yks kaveri on kans tollanen, ja se on tosi ärsyttävää. Mä yritän kyllä ymmärtää sitä kaveria parhaani mukaan, kun ei pienen vauvan kanssa kokoaikaa varmaan kuljeta kännykkä kädessä mutta silti... argh. Ilmottais edes myöhässä että sori kun en tullut tai jotain, mutta kun ei mitään.

Yhteistyössä